tiistai 8. syyskuuta 2015

Mitä mulle kuuluu nykyään?

Tuo sana "nykyään" kuulostaa ehkä hassulta otsikon lopussa, mutta niin se vain on. Ette te musta pitkään aikaan ole oikeastaan mitään kuulleet - tai etenkään siitä, mitä mulle oikeesti nyt kuuluu, ettehän? Mulla on itseasiassa koko kesän ja alkusyksyn ajan ollut hirveen vaikeeta saada mitään aikaiseksi tänne blogin puolelle ja sen on teistä jokainen varmaan huomannut. En oikeastaan osaa edes sanoa, miksi asia on niin ollut, mutta ehkä mun ei tarvitsekaan. Nyt oon nimittäin saanut taas sen saman innostuksen takaisin ja tänään päätin palata kuvioihin taas ihan tälläisellä ns. perus kuulumispostauksella muutamilla kännykän syövereistä löydetyillä kuvilla varustettuna. Kännykän kuvilla siksi, koska oon nähtävästi onnistunut piilottamaan kamerani muistikortin jonnekin varsin hyvään jemmaan etten löydä sitä enää itsekään. Noh, etsinnät jatkunevat kunhan saan ensin tämän postauksen hoidettua rauhassa alta pois...
09078889Mulla tosiaan kesäduunit loppuivat elokuun alkupuolella ja viikon verran kerkesin lomailla ennen koulujen alkua. Mä aloitin tänä syksynä opinnot aivan uudessa koulussa Suomen liikemiesten kauppaopistossa Pasilassa, jossa opiskelen merkonomiksi näillä näkymin jo 1,5 vuodessa ja näiden opintojen jälkeen olisi tavoitteena päästä jatko-opiskelemaan ihan siihen seinän taakse Haaga-Heliaan. Mun lukuvuosi tässä uudessa koulussa ja täysin uudessa ympäristössä on alkanut ihan älyttömän hyvin! En olisi koskaan uskonut sopeutuvani uuteen paikkaan ja uusien, mulle entuudestaan täysin tuntemattomien ihmisten keskelle näin hyvin. Mutta niin siinä vain kävi - onneksi! Mulla on aivan ihania uusia ystäviä joiden kanssa tullut vapaa-ajallakin vietettyä aikaa. Oikeastaan yhtenäkään aamuna en oo koulumatkallani ajatellut, että onpa kurjaa mennä kouluun, vaan päinvastoin. Mun koulupäiviä piristää niin mahtavat ihmiset, että opiskelen tuolla kyseisessä koulussa kyllä enemmän kuin mielelläni.
7889Jos nyt jotain huonoa tuosta tämän hetkisestä koulustani pitäisi kuitenkin sanoa, olisi se pitkä koulumatka. Mä oon koko ikäni tottunut siihen, että kouluun pääsee kävellen siinä 10-20 minuutissa, mutta nykyään mulla vierähtää koulumatkaan vähintään se tunti per suunta. Eli koulumatkoihin kuluu päivässä aikaa arviolta se 2 - 2,5 tuntia. Mutta siihen on ehtinyt jo aikalailla tottua, eikä asia suivase mua enää läheskään yhtä paljon, mitä ensimmäisinä päivinä. Herätä täytyy aina vaan normaalia aikaisemmin, that's it.
787898Suurin osa meikäläisen vapaa-ajasta on viime viikkoina kulunut ihan muualla kuin kotona. Milloin sitä on mennyt ajelemaan kavereiden kanssa yömyöhäisellä ja milloin taas vastaavasti lähtenyt viettämään iltaa pienellä porukalla jonkun ystävän luokse muutama viinilasillinen iltaa piristyttämässä. Leffateattereissa, ravintoloissa ja kaupoillakin tullut pyörittyä ja oon saanut tuhlattua taas niitä vähäisiä roposiani vaikka kuinka moneen sushilautaseen ja kiinalaiseen buffet-pöytään. Pari viikkoa takaperin majoitimme myös kiinalaisen vaihto-oppilastytön viikoksi kotiimme ja oli kyllä meidän perheelle täysin uusi kokemus! Viikko vierähti ohi todella nopeasti, mutta kyllä sellainen pikainen kielikylpykurssi teki varsin hyvää. On se ihan erilainen tilanne, kun kotona on joku, jolle et voi puhua lainkaan suomea, vaan asiat on selitettävä jollain ilveellä englanniksi ja ehkä joissain tapauksissa pientä pantomiimia apuna käyttäen. Joka tapauksessa hauskaa oli ja olisi tyttö mun puolesta voinut majailla meillä vielä vaikka useemmankin viikon. 090989999Oon nyt viime perjantaista asti kärsinyt tästä joka vuotisesta "kouluflunssasta", eli flunssasta, joka iskee aina heti koulujen alun jälkeen. Kitusiin on saanut vedellä vaikka minkälaista pilleriä ja tablettia ja viimein alkaa pahin olla jo takana. Parin päivän ajaksi jouduin jättäytymään pois koulusta, mutta tänään olo oli jo sen verran parempi, että kestin hyvin koulussa ne muutamat tunnit mitä mulla näin tiistaisin aina on. Loppuviikon suunnitelmat ovat vielä varsin avoinna, mutta postauksia tulee tänne ilmestymään kyllä, se on varma! Kyselinkin teiltä seuraajiltani Instagramissa (@vilmajarvinen) hieman postaustoiveita ja muutama niistä onkin jo toteutumassa. Valitettavasti yo-postauksen ilmestyminen on tällä hetkellä vähän vaakalaudalla. Mun Mac on nimittäin temppuillut jo keväästä asti, valitellut käynnistyslevyn täyttymistä ja kuvien lataaminen sinne on ollut yhtä h*******ä suoraan sanoen. Viime viikonloppuna se 'ihanainen' sitten käski mun päivittää kuvakirjaston ja sen tehtyäni huomasin kuvieni kadonneen kuin tuhka tuuleen (tai no varmaan ne siellä jossain jemmassa ovat, mutta en vaan oo vielä niitä onnistunut löytämään). Mun siis pitää nyt jollain ilveellä etsiä ne kuvat ensiksi käsiini jostain tuolta koneeni syövereistä, ja jos etsintä tuottaa positiivista tulosta niin alan väkertämään sen kauan odotetun postauksen valmiiksi.

Mutta toivottavasti teidänkin syksynne on hurahtanut mukavissa tunnelmissa käyntiin! Mä oon ihan täpinöissäni, kun kohta saa vetää kaikki ne lämpöset pipot ja kaulahuivit ylleen kouluun lähtiessään ja hautautua kaikkiin niihin isoihin ja lämpimiin neuleisiin. Syksy on kyllä kivaa aikaa vaikkakin kaikki ne syyssateet voitais mun puolesta kyllä skipata varsin mieluusti. Mutta valitukset sikseen, sateet ne vaan kuuluu syksyyn ei siitä mihinkään pääse. Viettäkäähän kiva viikko muruset, mä pyrin postailemaan tänne heti kun arjen kiireiltäni ehdin!

18 kommenttia:

  1. Tosi hyvä juttu toi koulupaikka. :) Pitkä koulumatka on kyllä pitkässä juoksussa aika uuvuttavaa. Itsekin kävin puoli vuotta Vantaalta duunissa ja koulussa Helsingissä, ja matkoihin meni se 1,5 h suuntaansa... Nyt muutin HOASille Helsinkiin, ja koulumatka on enää n. 30 min. Hullua! Jaksaa jopa koulun jälkeen tehdäkin jotain.

    Toisaalta pitkän koulumatkan voi käyttää hyödyksi vaikka opiskelemalla, nukkumalla tai rentoutumalla kuunnellen musiikkia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo! Mulla toi musiikki on se juttu minkä avulla noi koulumatkat kuluvat varsin mukavaan tahtiin. Ilman sitä voisi tuntua kyllä TODELLA uuvuttavalta. :-D

      Poista
  2. Siis tarkastatko sä näitä tekstejäsi yhtään? Löysin ihan heittämällä 7 mokaa (kolme vielä oli aika pahojakin), joten kertoo paljon motivaatiostas postata :D "Äkkiä vaan ulos nii sit se on tehty!!" Pari virhettä nyt vielä menisi läpi mutta että noin monta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se kyllä ihan noin mene. Tätäkin postausta tein varsin pitkään ja hartaasti ja tarkistin pariinkin otteeseen ennen julkaisua. En itse löytänyt kyllä tuota määrää virheitä, mutta jos niitä tuon verran tuolta tosiaan löydät niin muista, että ihmisiä me kaikki ollaan ja kirjoitusvirheet ovat ihan inhimillisiä aina joskus itse kullakin. :-)

      Poista
    2. Omille kirjoitusvirheille tulee helposti sokeaksi. Kyllähän ne voi jälkikäteen korjata, mutta mun mielestä teksti oli ainakin ihan sujuvaa.

      Poista
    3. Jep, kirjoitusvirheethän kertookin motivaatiosta blogia kohtaan... Itsekin olen löytänyt myöhemmin ja jälkikäteen teksteistäni lähes joka kerta useammankin virheen, ei niitä itse huomaa ainakaan niin helpolla :-) Ja siihen lisäksi vielä se, että myös bloggaajilla voi olla lukihäiriö (niinkun esimerkiksi Uinolla), mikä myös saattaa aiheuttaa niitä kirjoitusvirheitä.

      Poista
  3. Tarkoitit varmaan, että kesätyöt loppuivat heinäkuun tai elokuun alussa? Mutta kiva lukea juttujasi taas. Olen seuraillut blogiasi ekoista postauksista saakka, ja vaikka olemmekin arvojen ja tavoitteiden osalta aivan erityyppisiä ihmisiä, niin jotenkin sama elämäntilanne on houkutellut lukemaan. Toivottavasti alat taas postailla säännöllisesti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo elokuun alkupuolella tuossa pitäisi lukea! Ties mikä aivopieru tullut, kun tuon kesäkuun tuohon tunkenut. Hyvä, että löytyy teitä tarkkasilmäisiä! :-D

      Mutta hei, mahtavaa kuulla, jos näin todella on. Toivon itsekin, että saisin taas säännöllisen rytmin tähän postailuun! :-)

      Poista
  4. Voi vitsi miten kiva oli lukea sun kuulumisia pitkästä aikaa! Ja ihanaa jos alat nyt taas postailemaan useammin, sun juttuja lukee aina niin mielellään :)

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus ja kiva lukea kuulumisia! ♥ Mistä toi ihana croptop on ostettu joka on tossa kuvassa jossa sulla on mustat farkut? Toivottavasti tajusit haha :-D

    http://aboutmylife-peppi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tuo toppi on siskoni ja Pull&Bearista ostettu. :-)

      Poista
  6. Voi miten kiva nähdä taas uutta postausta sulta! :-)

    Millä vempeleellä muuten kuljet sun koulumatkat?

    VastaaPoista
  7. mitäs järkeä oli käydä 3 vuotta lukiota kun olisit voinu samantien mennä amikseen merkonomi alalle XDD en nyt yhtää tajuu sun tilannetajua?!?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä jos kaikki ei tiedä heti yläasteelta päästyä mitä haluaa opiskella? :) Ehkä parempi käydä vaikka lukio kun istua kotona miettimässä, mihin kouluun sitä hakis.

      Poista
    2. No ehkä Vilma ei lukioon pyrkiessään vielä tiennyt, mihin ammattiin haluaisi kouluttautua ja valitsi siksi lukion. Vilmahan aikoo pyrkiä amiksen jälkeen vielä ammattikorkeaan. Itse olen ainakin huomannut, että lukiosta on ollut amkissa hyötyä esimerkiksi tieteellistä tekstiä tuottaessa ja muutenkin lukio on antanut hyvän yleissivistävän pohjan korkeakouluopintoihin. En siis usko, että lukio on mennyt Vilman kohdalla hukkaan, päinvastoin.
      Tsemppiä Vilmalle opiskeluun! :)

      Poista
  8. Ihana postaus, oli tosi kiva lukea miten sulla menee:) ja kuulostaa tosi hyvältä toi koulupaikka! Mäkään en muuten malta odottaa syksyä, on se jotenkin niin inspiroivaa aikaa<3

    http://claudia-harkonen.blogspot.fi (rohkaistuinpas nyt itekkin tekemään blogin.. :D)

    VastaaPoista
  9. mistä tuo ihanan näköinen beige poncho/huivi juttu on? :-)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥