perjantai 24. huhtikuuta 2015

Kutrit kuntoon

Koska kysymykselle "Millä tuotteilla hoidat hiuksiasi?" kaipailtiin siellä ruudun toisella puolen melkoisesti vastausta näin postauksen muodossa, niin ajattelin tämän nyt yön pimeinä tunteina toteuttaa - Nukkumatti vissiin skipannut meikäläisen, sillä uni ei meinaa tulla sitten millään...
No mutta itse asiaan! Mä tosiaan värjäsin hiukseni muutamia viikkoja takaperin, ja siitä lähtien oon jostain syystä kiinnittänyt aikaisempaa enemmän huomiota hiusteni hoitamiseen. Mä en tosiaan hirveen monia tuotteita hiuksiini yleensä länttäile, mutta on näillä muutamilla tuotteilla varsin positiivista muutosta saanut kyllä aikaiseksi.
P1010473_Fotor P1010486_Fotor_Fotor P1010334_FotorVaikka hiuslakat eivät nyt varsinaisesti hiustenhoitoon liitykään, ajattelin kuvauttaa ne silti tähän samaan syssyyn - hiuksiinhan sitä suihkitaan niitäkin. Mä itseasiassa melko vähän käytän nykyään hiuslakkaa. Oikeastaan vain silloin tällöin, kun oon kihartanu hiukseni ja haluan kiharoiden pysyvän hyvinä vähän pidempään. Vakkarilakkoja mulla ovat olleet jo pidemmän aikaa Wellaflexin ja Got2b:n hiuslakat. Aika peruslakkojahan nuo ovat, mutta tarpeeksi hyviä meikäläisen käyttöön eikä lompakkoakaan kevennä mitenkään sen suuremmin. P1010336_Fotor P1010339_FotorEivätpä nämä ponnaritkaan sen kummemin hiuksia hoida, mutta koska nämä ovat herättäneet mussa varsin ihastumisen täyteisiä tunteita, niin olihan nämäkin sitten otettava postaukseen mukaan. Mä oon tosiaan jo pidemmän aikaa tykännyt ihan hirveesti näistä hellävaraisista Invisibobble-ponnareista eli niin sanotuista puhelinlanka-ponnareista, jotka eivät poisotettaessa revi hiuksia (ainakaan mun käytössä) lainkaan. Vaikka monille nää tuntuu aiheuttavan "yök rumia" -efektin, niin musta nää ovat päinvastoin varsin söpöjä! Tämmöisen kanssa on ihana vetää hiukset muutamassa sekunnissa löysälle nutturalle, jota ei tarvitse koko aikaa olla korjaamassa - näissä nimittäin on varsin hyvä pito, jos sitä sanaa näin ponnareiden yhteydessä voi edes käyttää. P1010345_FotorP1010361_Fotor P1010352_Fotor Hiukseni pesen keskimäärin 2-3 päivän välein, ja tällä hetkellä käyttämiäni shampoita ja hoitoaineita ovat Cutrinin, sekä Aussien tuotteet. Molemmat niistä ovat mun mielestä hirmu hyviä, mutta Aussie-tuotteissa pidän erityisesti niiden ihanasta tuoksusta ja siksi ne ovatkin ihan mun lemppareita.P1010372_FotorP1010376_Fotor
P1010614_Fotor
Nyt onkin sitten vuorossa tämä ylistämäni hiusöljy, josta olen aiempien postausteni yhteydessä teille maininnut. Kyseessä on Cutrinin hiusöljy, joka on meidän perheessä ollut jo melko pitkään tiiviissä käytössä. Mä itse levitän sitä kosteisiin hiuksiin - erityisesti latvoihin - aina suihkun jälkeen ennen hiusten kuivausta ja muuta käsittelyä. Joskus saatan muutaman tipan levittää ihan kuiviinkin hiuksiin, mutta harvemmin näin kuitenkaan teen. Tää öljy on valehtelematta hoitanut mun hiuksia huomattavasti ja tämän ansiosta mun latvat ovatkin varsin miellyttävässä kunnossa tällä hetkellä. Plussana tää tekee hiuksista myös ihanan pehmeet ja sileen tuntuiset ja siksi tuun tuskin koskaan luopumaan hiusöljystä.
hiukset56_FotorP1010410_Fotor
P1010388_FotorP1010399_Fotor
Lämpökäsittelyn yhteydessä käytän nykyisin sekä TRESemmén että Cutrinin tuotteita. Tällä hetkellä ylivoimaisesti kovimmassa käytössäni ovat TRESemmén Keratin Smooth- sekä Cutrinin Chooz -lämpösuojat. Oon niihin itseasiassa tosi tyytyväinen ja siksi tuskin tulen näitä vähään aikaan mihinkään uusiin tuotteisiin vaihtamaan.
P1010727_FotorP1010669_Fotor Tämmöiset ovat tosiaan mun käytössäni olevat hius(tenhoito)tuotteet. Toivottavasti tästä oli nyt edes aavistuksen verran hyötyä niille, jotka tätä kyseistä postausta toivoivat. Kysymyksiä saa ja pitää tarpeen tullen esittää, jos siltä tuntuu! Vastaan niihin sitten parhaani mukaan. :-)

24 kommenttia:

  1. Ihana postaus ja ihana vilma! Liukastaako nuo lämpösuojat lattiaa kun itselläni on ollut tähän asti kaikissa lämpösuojissa se ongelma että lattiank on kuin luistin rata käytön jälkeen? :) ja aijotko palata vielä askiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja no mä en oo ainakaan huomannut noiden liukastavan - tosin voihan se olla täysin riippuvainen lattiastakin. :-D

      Mutta askiin en oo näillä näkymin enää palaamassa. :-)

      Poista
  2. Täytyy kyllä ehdottomasti muistaa tuo öljy sitten kun nykyinen on ensin käytetty loppuun, kiitos vinkistä!:) Ja sun hiukset on kyllä upeat ja toi väri sopii sulle ihan superhyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle. <3 Tuo öljy on kyllä kokeilemisen arvoinen tuote! :-)

      Poista
  3. Luulin et esittelet hiustenhoitotuotteita niiku sun vissii piti, mut pakkohan sun oli näköjään taas yhen-parin kuvan itestäs sijaan lisätä niitä taas noin vitusti :D Like srly, 7?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm näköjään pari nassukuvaa on silloin tällöin joillekin teistä liikaa, hassua. Kyllä suurimmassa osassa noista kuvista on ennemminkin mun hiukset siinä se pääjuttu eikä niinkään naama. :-D

      Poista
  4. Ihana Vilma! Voitko tehdä postauksen miten kiharrat sun hiukset kun ne näyttää aina niin ihanan isoilta ja ilmavilta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siis ei mulla oo siihen oikein mitään kikkaa niin sanotusti. :-D Mulla nimittäin ihan hiusten paksuus tekee kiharoista hieman isommat. Mutta ylempänä kuvassa näkyy mun kiharrin, jota tällä hetkellä käytän.

      Poista
  5. Hei Vilma! Tämä kysymys voi tuntua jopa hieman hölmöltä, mutta esim noita lämpösuojia... Käytätkö niitä vuorotellen vai jopa samaan aikaan? Tää jäi mua vähän vaivaamaan :D olen totaallisen tykästynyt sinun blogiisi, niin ulkomuodon, kuin sisällönkin puolesta ja ihanaa kun jaksat kuunnella lukijoiden toiveita! Hyvää kevättä ja pidä tsemppi päällä!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle! Mä käytän noita lämpösuojia aikalailla satunnaisesti yhtä paljon kumpaakin - en tosin koskaan tietenkään samaan aikaan. :-)

      Poista
  6. Kiitos tästä postauksesta! :-) Pakko muuten sanoa, että käytin ennen kans samaa hiusöljyä mutta sen loppuessa kokeilin elvitalin hiusöljyä ja totesinkin että se saattaa olla jopa pikkasen parempaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm joo! Joku itseasiassa taisi jossain aiemmassa postauksessa mainitakin tuosta Elvitalin vastaavasta tuotteesta ja kehui sitä kanssa tosi hyväksi. Voisi joskus tulevaisuudessa kokeilla siis sitäkin. :-)

      Poista
  7. Ihanaa kun teit tän postauksen, olin just ettimässä keinoa päästä eroon kuivista hiuksista.. joten kiitos siitä♥ Voisiks vielä joskus kertoo miten hoidat ihoa? Kun tosi hyvässä kunnossa näyttäis olevan:) Mut ihanaa kevättä sulle♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että postauksesta oli apua! <3 Ja no tällä hetkellä mä en oikeestaan hoida sitä mitenkään, joten postaus jäisi luultavasti melkoisen tylsäksi. :-D

      Ihanaa kevättä sinnekin!

      Poista
  8. Ihana postaus! Paljonko toi öljy maksaa ja mistä oot sen hommannut? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm ollaan ostettu nuo Cutrinin hiusöljyt aina Lumenen tehtaanmyymälästä, mutta en kyllä tähän hätään osaa tarkkaa hintaa sanoa. Muistaakseni meni kyllä parinkympin yli, että about 25€ ehkä? Riippuu toki ihan liikkeestä, mistä ostaa. :-)

      Poista
  9. Moikka! Bongasin sun instasta nätit högl:n korkkarit ja lähin kattomaan löytyiskö täältä niistä postausta, kun just tollasia oon yo-kengiksi ettinyt. Ostitko ne mistä? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin ne Aleksi13. Mutta esimerkiksi Stockmann myy samaisia kenkiä myös. :-)

      Poista
  10. Ei luoja, taasko te ootte Aleksin kans eronnu? :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm mistähän näin päättelit? Ihan yhdessä ollaan. :-D

      Poista
  11. Olin menossa sun hehkutuksen jälkeen ostamaan tuota öljyä, mutta Sokoksella sanoivat että ton valmistus on lopetettu kokonaan, ei vissiin ollu menekkiä. Harmi :( piti sitten ottaa toinen merkki testaukseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kääk! Jos asut pääkaupunkiseudulla, niin kehotan käymään varmuuden vuoksi vielä Espoon Kauklahdessa sijaitsevassa Lumenen tehtaanmyymälässä. Sieltä meidän perhe on noita ostellut. :-)

      Poista
  12. Tää kysymys ei nyt hiustenhoitoon liity mut pisti silmään toi ihana toppi mis on tota pitsijuttua yläosassa. Mistähän se on ostettu?

    VastaaPoista
  13. Moikka! hoidatko hiustesi sähköisyyttä jotenkin? Laitatko hiuksiisi esim. Jotain ainetta, jotta ne eivät olisi niin sähköiset? :)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥