keskiviikko 5. marraskuuta 2014

Lähipäivien tuntemuksia

Tällä kertaa liittyen viime aikaiseen postailuuni. Ajattelin kirjoittaa tästä nyt erikseen ihan postauksen sen sijaan, että alkaisin tarinoimaan kilometrin mittaisia vastauksia viimeisimpiin kommentteihinne tästä samaisesta aiheesta. Turhautumisen tunne on tällä hetkellä erittäin suuri ja se valitettavasti vaikuttaa mun motivaatioon postailla - negatiivisesti. Mä oon nyt viikon sisään postaillut teille mun kolmen viikon takaisesta Barcelonan matkasta - niin sanoin kuin kuvinkin. Mulla on ollut viime viikkoina hirveä into postailla, mutta sen toteutusta ovat kuitenkin rajoittaneet mun lukuisat koulutyöt. Abivuosi kun ei mistään helpoimmasta päästä ole.
Barcelonassa ollessani pidin kameraa mukanani käytännössä jatkuvasti, koska halusin kuvauttaa tänne teille paljon erilaisia kuvia välillä jostain hieman suuremmasta ja välillä sitten niistä pienemmistä yksityiskohdista. Kotiin päästyäni ja kuvia selaillessani käytin monia tunteja kuvien läpikäymiseen ja muokkailuun. (Näin arviolta käytin noihin kahteen Barcelonan postaukseen yhteensä vähintään sen kymmenen tuntia, kun ottaa huomioon kuvien läpikäymisen, karsimisen, muokkailun, nettiin lataamisen ja itse postausten tekemisen.)

Ei siinä mitään, mun mielestä on hienoa saada tarpeen mukaan kritiikkiä asioista, jotka teitä lukijoita saattaa mun blogissa tai yleisestikin mun tyylissä jollain lailla häiritä. Näiden kahden postauksen - etenkin jälkimmäisen - kommenttiboksit ovat kuitenkin nyt valitettavasti koostuneet suurimmaksi osaksi vain siitä valittamisesta - osittain ihan asiallisesta sellaisesta, mutta osittain täydestä haukusta. Muutamia kommentteja oon ihan tarkoituksella jättänyt kokonaan julkaisematta, koska niistä näki, että kommentin kirjoittajan perimmäisenä tarkoituksenaan ei ole ollut auttaa mua kehittymään bloggaajana, vaan lytätä mut täysin maan tasalle ja pahoittaa mun mielen. Lisäksi on erittäin turhauttavaa saada valituksia monelta eri ihmiseltä tismalleen samasta asiasta.
Mun mielestä on ok, jos muutamat huomauttavat mun surkeista kuvanmuokkaus- ja valokuvaustaidoistani, jos he sitä mieltä todella ovat. Siinä vaiheessa kuitenkin, kun tuon tyyppisiä kommentteja on kommenttiboksiin ilmestynyt jo useampi, herää mieleeni kysymys "Miksi jatkatte?". Mielestäni siinä menee käytännössä se idea koko postauksesta, kun lähes tulkoon 70% saamistani kommenteista liittyy samasta aiheesta valittamiseen ja tismalleen samojen asioiden vatvomiseen. Tullaan antamaan muka asiallisia vinkkejä siitä, kuinka mun pitää vähentää tiettyjen sanojen käyttöä mun postauksissa (joita hyvällä lykyllä vilahti mun postauksessa kokonaiset kaksi kertaa, kuten  näin esimerkkinä viimeisimmässä postauksessani sana 'tosiaan'). Lisäksi kiinnitetään tarkoituksella huomiota ihan niihin pikkiriikkisiin "vikoihin", joita yritetään ihan tarkoituksella eri postauksista bongailla. Musta tuntuu, että jotkut teistä eivät todellisuudessa ymmärrä sitä, kuinka turhautunut olo mulle tulee kaiken tuon jälkeen, kun oon ensin istunut lukuisat tunnit koneella, JÄRKÄNNYT AIKAA TÄLLE POSTAAMISELLE muista tekemisistä huolimatta, ja palkaksi siitä saan näin suoraan sanottuna lähes tulkoon pelkkää vittuilua siitä, kuinka suurin piirtein kaikki mun postauksissa on täyttä kuraa.

Miettikääs asiaa toisin päin. Miltä teistä tuntuisi sen jälkeen, kun olette aherrelleet jonkin työn tai asian parissa useammat tunnit, käyttäneet siihen mielettömän määrän vapaa-aikaanne ja palkaksi siitä saatte suurimmaksi osaksi vain syyttelyjä siitä, kuinka teette asiat lähes tulkoon kaikilta osin väärin. Lisäksi keskitytään asioihin, jotka ovat ehkä niitä viimeisimpiä ja turhimpia asioita tekemässäsi työssä. Antaisiko se motivaatiota jatkamaan? Saisiko se teille aikaan sellaista oloa, että "Hei, tekeepä mieli tehdä samanlaista hommaa uudestaan!"? Tuskinpa.

Kaiken tämän jälkeen, mulle ropisee vielä valituksia siitä, kuinka mä blogin kirjoittajana en osaa ottaa kritiikkiä (suurimmassa osassa tapauksista tähän kritiikki-sanan ympärille sopisi "-merkit mainiosti) vastaan, ja kuinka raivostun kaikesta negatiivisesta palautteesta, jota tänne saan. Ei mene näin. Mä osaan ottaa asiallisen kritiikin ihan yhtä asiallisesti vastaan kuin se on mulle annettu. Sillon kuitenkin, kun tuollaista valitusta, sättimistä ja haukkumista on tullut mulle enemmän kuin sen viiden tai kymmenen kommentin verran, alkaa mullakin pikkuhiljaa hermot kiristymään. Mä en nää siinä mitään oikeudenmukaista, että siitä hyvästä, että joudun vastaanottamaan teiltä joiltain aivan tajuttoman epäystävällistä palautetta, pitäisi mun vastata teille positiivisesti ja suurinpiirtein kiittää sydämeni pohjasta tuosta ah-niin-ihanasta palautteesta, jonka olen juuri saanut. Monen kommentin kohdalla sitä joutuu aina miettimään, että julkaiseeko sitä ollenkaan ja jos julkaisee, kuinka siihen pitäisi edes vastata ollakseen kuitenkin edelleen se niin sanottu 'hyvä bloggaaja'.

Tässä kaikessa mä en myöskään mieti vain ja ainoastaan itseäni, vaan myös koko blogiani (mukaan lukien teidät lukijat). Onko se niistä muista ihmisistä - jotka osaavat tänne blogiini asiallisesti kommentoida - kivaa lukea sellaista blogia, jossa ilmapiiri on kireää ja kommenttiboksit täyttyvät valituksista? Enpä usko. Kuten jotkut lukijani ovatkin sanoneet, on tämä mun blogi - mun kuvat, mun teksti, mun tyyli ja mun tapa kertoa elämästäni. Miksi mun siis pitäisi miellyttää ketään muuta tavallani kirjoittaa tai kuvien tietynlaisella muokkaamisella? Eikö olisi melko tekopyhää pitää muutenkin bloginsa nimenä "Just Be Yourself", jos kaikki sen sisältö koostuisi kaikesta muusta kuin siitä kirjoittajan todellisesta 'omasta itsestään'. Mikä järki tässä bloggailussa muutenkaan olisi, jos jatkuvasti joutuisi miettimään "Onkohan tää kuva nyt väärin muokattu?", "Voinkohan sanoa tätä asiaa näin?" jne? Mun mielestä tuollaisessa hirveessä vatvomisessa ei ole minkäänlaista järkeä. Se luo vain tietynlaisia (suoritus)paineita tästä koko hommasta, mikä on bloggauksen keskuudessa mun mielestä erittäin huono juttu. Varsinkin näin harrastuksena tämän homman pitäis olla kivaa ja vapauttavaa hommaa, ei muiden miellyttämistä ja jatkuvan tarkkailun ja sättimisen alla olemista.
Mä oon oikeesti näin karkeasti sanottuna sitä mieltä, että "Jos ei miellytä, älä lue", ja se on oikeesti vaan fakta. Sen sanominen ei tee musta millään lailla ilkeää ja lukijoita karkoittavaa bloggaajaa, jollaiseksi te jotkut olette mut tämän lausahdukseen jälkeen leimanneet.

Haluaisin oikeesti tällä postauksella vaan sanoa sen, että mulle olisi enemmän kuin mieleistä huomata teissä lukijoissa edes pientä arvostuksen osoitusta siitä, että mä ylipäätänsä postailen teille tänne (ja tässä puhun nyt niistä lukijoista, joiden päivittäisenä tehtävänä tuntuu olevan vain niiden negatiivisten asioiden esille tuominen). Mulla on nyt menossa todella kiireinen ja stressaava aika elämässäni, ja silloin harvoin kun pääsen rentoutumaan tämän blogini avulla - tekemään siis sitä mulle oikeesti rakasta hommaa - haluaisin mä todella myös nauttia siitä, enkä vain turhautua ja stressaantua entisestään. Onko siis oikeesti pyyntö asiallisesta kritiikistä - tai sitten puolestaan siitä vaiti pysymisestä - ihan liikaa pyydetty? Teitä on monia, jotka osaavat jo hyvin sen asiallisen kritiikin antamisen, mutta vielä enemmän on teitä, joilla näyttää olevan mielessään melko epäselvä kuva siitä, missä menee raja asiallisen kritiikin ja haukkumisen/tarkoituksellisen mielen pahoittamisen välillä.

Ja nyt toivonkin todella, että tämä pisti jokaisen siellä ruudun toisella puolella miettimään, että mitä kannattaa sanoa ja mitä ei. Ainaisilla sättimisillä ja valituksilla vaan syötte mun motivaatiota tästä koko hommasta. Kaiken voi sanoa ystävällisesti ja sillä tavalla auttaa bloggaajaa kehittymään monissa erilaisissa bloggailuun liittyvissä asioissa.



Tän avautumiseni jälkeen haluan kuitenkin kiittää kaikkia niitä lukijoitani, jotka ovat mun päiviä piristäneet ihanilla kommenteillaan. Ilman teitä en tekisi tätä hommaa. 
Musta on tosi harmi, että jouduin tästäkin aiheesta tekemään näin tympeänsävyisen postauksen, mutta liika on liikaa, eikä munkaan pää kestä kaikkea ilman, että saan purkaa asioita ulos edes jollain keinolla.

72 kommenttia:

  1. Mun mielestä sun postauksis ei oo mitään vikaa! Älä välitä niista tyhmistä kommenteista, jatka vaan samaan malliin. :)

    VastaaPoista
  2. Omaan elämäänsä tylsistyneet ottaa harrastuksekseen dissata bloggaajia. Perus! Ootko harkinny anonyyminä kommentoimisen eväämistä? Ku eiks sillee pysty tehä(?) Karsis varmaan pois niitä jotka tylsyydekseen tulevat haukkumaan ja "kritisoimaan" ja kommenttiboksit koostuis enemmän niistä joilla on hyvää tai edes asiallista sanottavaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen harkinnut, mutta en oo viitsinyt tehdä sitä. Anonyyminä kommentoiminen kun mahdollistaa kommentoimisen niille, joilla ei ole erikseen tunnuksia tänne bloggeriin. :-/

      Poista
  3. Hyvin kirjoteittu teksti! Oon kanssas ihan samaa mieltä tosta ns. "kritiikistä"! mun ask.fm on täyttynyt haukuista yms kans, ku oon miettiny blogin kirjottamisen alottamista. No enpä mieti enään.. ihmiset osaa kyllä nii hyvin lamauttaa motivaation ja tuoda pahanmielen. Mut jatka postailuja oot todella ihana bloggaaja!❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se valitettavasti on. :-/

      Kiitos todella paljon sulle! <3

      Poista
  4. Itse myöskin abina voi vaan ihmetellä tuota miten jotkut eivät tunnu ymmärtävän miten paljon aikaa ja ennenkaikkea voimia koulu vie. Aina ei ole voimia nähdä edes kavereita, mistään muusta puhumattakaan ja tulevaisuuden pelko jyskyttää takaraivossa 24/7.
    Toivottavasti tää kommenttiboksin meno vähän laantuu ja säkin pystyisit nauttimaan blogin pitämisestä. Tää on ollut yksi mun lempiblogeista läpi lukion ja olis todella harmi, jos tää kuolee pystyyn sen takia, että ihmiset ei osaa käyttäytyä ja ymmärtää ihmisten erilaisia elämäntilanteita.
    Tsemppiä Vilma ja kaikkea hyvää, olet ihana! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin totta kun vaan olla voi! Kiitos mielettömästi myös sulle ihanasta kommentistas. :-) <3

      Poista
  5. En yleensä lue sun postausten kommentteja, joten tää tuli aika yllätyksenä ku kerroit et saat paljon haukkuja täällä. Ite en tosiaankaan oo kiinnittänyt huomiota mihinkään kuvanmuokkaamistapaan tms., enkä nää sun kuvissa mitään vikaa, joten mietin et mistä noi haukkujat oikeen repii noita asioita joita ne tulee sulle aukomaan? Must tää sun blogi on tosi kiva ja ootan aina seuraavaa postausta, joten keep going! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no jostain ne niitä repii. Tottakai mun postauksissa on niitä vikoja, niin on kaikkien bloggaajien postauksissa. Mutta se miten tuo kyseinen asia tuodaan esille on todella epäkohteliasta (näin yleensä).

      Mut kiva kuulla, että tykkäät mun blogista! Piristää aina tuommoset kommentit. :-)

      Poista
  6. Ei voi muuta sanoa, kuin vau! Oon niin ylpeä susta, että "uskallat" sanoa valittajille vastaan etkä nöyristele heidän edessään ja ota kaikkea palautetta henkilökohtaisesti. Se on hieno piirre ihmisessä. Vaikka tää postaus olikin tosi negatiivinen (ja syystäkin) niin se toi hymyn mun huulille. Ja ihan vaan sen takia, kuinka oikeessa oot! Vinkujat, hankkikaa elämä ja mieluummin kommenttiboksin ulkopuolelta.

    Vilma, you go gurl!

    VastaaPoista
  7. Alko pistään itteeniki vihaks tän postauksen jälkeen et kuinka ajattelemattomia ihmiset oikeesti voi olla :// tosi surullista ja oon pahoillani kans et oot joutunu kestää sellasia kommentteja... tää on sun blogi ja sä kirjotat just niinkuin sä haluat ja muokkaat niin kuvia kun osaat ja ne dissaajat sais pitää päänsä kiinni ja arvostaa sun työtä mitä teet tän blogin eteen.:) älä ota vilma ittees noita kommentteja vaikka uskon et tuntuu iha hirveeltä, mutta ainakin tiiät et suurinosa sun blogin lukijoista tykkää näistä sun postauksista, koska ei sulla muuten ois meitä lukijoita ;) ja toine juttu on se, että myös ne dissaajat voi olla kateellisia sulle ja haluu sitte purkaa sitä tolleen typeräl taval... Mut muista ettet lannistu ja älä välitä noista. oot aivan ihana <3

    VastaaPoista
  8. Voiettä! Harmittaa kyllä tommoset ihmiset, jotka kommentoi jatkuvasti tuohon tyyliin. Mun mielipide on että blogin pitää olla just bloginpitäjän haluamanlainen ja tyylinen. Vaikka se ei täydellinen oiskaan, tärkeintä on mielestäni että se on just sitä omanlaista. Vaikka jotkut sanat/sanonnat toistuis se ei haittaa. Vaikka kirjotustyyli ei ois samallaista ku muilla niin ei haittaa . Vaikka kuvat ei ois täydellisesti onnistuneita tai vaikka blogin ulkoasu ei ois täydellisesti tehty niin ei haittaa. Kunhan se on vaan just sun tyylinen ja haluama niin se on sillon täydellinen! Älä koskaan muuta sun bloggaustyyliä ihmisten takia jotka vaan valittaa kaikesta ja kritisoi sun tyylistä blogata. Sulla on tosi ihana blogi ja oot tosi kaunis♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon ihan samaa mieltä sun kanssas ja tota asiaa yritinkin just avata/tuoda esille tässä postauksessa.

      Kiitos sulle. <3

      Poista
  9. Liiankin tuttu tunne... Kun aika on kortilla koko ajan, koulu stressaa sun muuta "mukavaa" ja kommenttiboksi täyttyy pelkistä huonoista ja ilkeistä kommenteista, ei blogiin kirjoittaminen tunnu olevankaan enää sitä puuhaa, jota oikeasti rakastaa. On ihan ymmärrettävää ja hienoa, että oikeasti avasit ajatuksiasi, sillä sä et Vilma ole ansainnut yhtään haukkua!
    Monetkaan anonyymit eivät ymmärrä sitä aikaa, joka kuluu yhden postauksen tekemiseen. Sen postauksen kun lukee muutamassa minuutissa. Joko postausta ei noteerata ja se jätetään huomioitta (ilman mitään kommenttia) tai sitten otetaan se asenne, että kaikki on pielessä. Jos tekstistä ei löydy kirjoitusvirheitä, niin kuvathan ne on ehdottomasti pielessä herranen aika! En voi sanoa kuin että mitä ******! Osa anonyymeistä kun tuuppaa vielä kommentoimaan monta kertaa samasta asiasta eri sanoin *vihainenemoji. Toki nyt täytyy yleistää - pieni osa anonyymestä on ihan huippua ja piristävää porukkaa. Onkin harmi etteivät he kommentoi niin usein :(.
    Kaikista typerin juttu mun mielestä noissa sun saamissa kommenteissa on se, että mitä olen itse huomannut, niin aika monessa blogissa on saman tyylinen kuvanmuokkaustapa kuin sulla. Ei heidän kommenteistaan löydy yhtä kamalia sanoja, kuinmitä sä olet joutunut kokemaan. Toki se on ihan positiivinen asia - ei kellekään halua pahaa tai huonoa mieltä.
    Jotenkin musta tuntuu, että kaikki ovat sulle vain kateellisia. Tätä on hankala ajatella omasta näkökulmasta kokemuksen äänellä sanoen, se on ymmärrettävää. Sä olet kuitenkin Vilma todella kaunis, positiivinen, huomaavainen, ystävällinen ja vaikka mitä muuta! <3 Totta kai ne kateelliset keksivät siitä repäistä jotain aivan älytöntä, jotta saisit vain pahan mielen. Näillä ihmisillä täytyy olla kyllä niin kieroutunut mieli, ettei mitään rajaa!
    Pidä pää niiden huonojen kommenttien yläpuolella, älä huku niihin! Täällä ruudun toisella puolella on paljon niitäkin ihmisiä, jotka oikeasti ovat onnellisia ja iloisia sun puolesta! <3 Oot niin upea, joten luota vain itseesi ja siihen mitä teet!
    Mä voisin kirjoittaa tähän vielä vaikka mitä muuta, mutta ehkä mä pikkuhiljaa lopettelen. Kaikkea hyvää sulle ja tsemppiä noista kommenteista selviämiseen! Ai niin ja pitihän mun vielä se mainita, etten ole aikaisemmin oikein ollut innostunut matkustamaan Barcelonaan, mutta noi sun postaukset muuttivat mun mielen täysin! Upeita kuvia, sulta todellakin löytyy sitä valokuvaussilmää! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et tiedäkään, kuinka tää kommenttis piristi mua! Menin ihan sanattomaksi. Kiitos ihan mielettömästi. Just sun kaltaset ihmiset auttaa mua tsemppaamaan tällästen ns. "huonojen aikojen" keskellä täällä blogissa. Ootte kyllä ihan mielettömiä. <3

      Poista
  10. Tosi hyvä kirjoitus! Mä en ihan hirveesti oo sun blogiasi lukenut, mutta täällä ja askissa oon silti huomannut, että sulle valitetaan aivan naurettavista asioista ja tosi töykeään sävyyn - muakin alkaa kiukuttaa sun puolestasi, kun luen niitä! Täysin typerää ja samalla vähän surullista, koska niinhän se taitaa mennä , että haukkujat purkavat omaa pahaa oloaan. Toivottavasti nyt lopettaisivat, koska kukaan ei todellakaan ansaitse noin paljon noin paskamaisia kommentteja :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin se menee. Mä en ainakaan näin henk.koht. keksi asialle järkevämpää selitystä kuin se, että haukkujilla ei itsellään ole kaikki asiat hyvin. Kukaan täysin hyvinvoiva ihminen, jolla on elämä pääosin mallillaan tuskin käyttäytyisi noin. :-/

      Poista
  11. Sulla on tosi kiva blogi, pidä tälläisenä! :-) Äläkä välitä niistä, joilla on vaan pahaa sanottavaa!

    VastaaPoista
  12. Tosi asia teksti! Itselläni on kuitenkin vain positiivista sanottavaa sun blogista. Sulla on tosi kiva tyyli ja oot ihanan positiivinen ja kuvat on mun mielestä just tosi hyvin otettuja ja mun silmään hyvin muokattuja! :) ja ihan oikeassa olet,ettei kaikkea pidä sietää, kritiikillä ja haukkumisella on vissi ero! Toivottavasti jaksat jatkossakin piristää meidön lukijoiden päivää blogillasi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, ihanaa luettavaa tämä sunkin kommentti. <3 :-)

      Poista
  13. Ihmiset osaa olla niin ajattelemattomia sanoessaan jotain törkeetä. Tsemppiä sulle abivuoteen ja jaksamisia lukemiseen! Ja ylipäätään kouluun. :)

    VastaaPoista
  14. Jep, en ymmärrä haukkumista. Mutta en myöskään ymmärrä, miksi et osaa vastata asialliseen kritiikkiin asiallisesti. Saa sen kuvan, että vain sinun toimintatapasi on oikea ja esimerkiksi parannusehdotukset ovat naurettavia ja huonoja. Ja tämä on syynä, miksi mun ei tarvita tähän blogiin enää palata:susta on saanut ylimielisen kuvan niin täällä kuin muuallakin somessa/netissä. (Tai palaan toki katsomaan vastauksesi tähän kommenttiin) Harmi jättää blogisi, alkuun kun tämä kuului lempiblogeihini. Antaisin kuitenkin pienen vinkin loppuun: mieti käyttäytymistäsi ennen kuin perustit blogin ja kun olit vielä "tuntematon".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä osaan vastata asialliseen kritiikkiin asiallisesti enkä todellakaan ole noin itsekäs, jollaiseksi mua kuvailit. Mä otan parannusehdotuksia mielelläni vastaan. Mutta oikeesti sillä tavalla, jolla ne antaa, on vaan niin järkyttävän suuri vaikutus. :-/

      Poista
    2. Mitä helvettiä? Ihan selvästi tekstissäkin sanottii et kyse on niistä kommenteista jossa HAUKUTAAN, se ei ole kritiikkiä.

      "mun mielestä on hienoa saada tarpeen mukaan kritiikkiä asioista, jotka teitä lukijoita saattaa mun blogissa tai yleisestikin mun tyylissä jollain lailla häiritä."

      Mikä tossa kuulostaa siltä että ei osata ottaa kritiikkiä vastaan?

      Poista
  15. Ymmärrän tosi hyvin, että typerät, itteään toistavat (haukkuma)kommentit alkaa vituttaa vähitellen, kun niitä satelee vähän joka suunnasta. Mutta toisaalta mua ihmetyttää, että miksi välität asiasta ? Ihan niinkun sanoitkin, teet tätä blogia koska rakastat tätä hommaa ja tää on sun harrastus. Etkö sillon voi vaan antaa noiden kommenttien mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tehdä tätä bloggaamista just niin kuin ite haluat ? Koska jos teet tätä ns. itseäsi varten, niin mihin sä sitä muiden arvostusta tarvitset jos itse vaan pidät tästä blogista ja bloggaamisesta :-). En oikein osaa selittää pointtiani, mutta lyhyesti sanottuna jos sulla on motivaatiota blogata niin bloggaa just sillä tavalla kuin itse haluat äläkä lannistu jos paskaa sataa niskaan. Niin käy jokaikiselle bloggaajalle, kaikkia ei voi miellyttää ja se paskan sataminen jatkuu niin kauan kuin blogi on pystyssä. Helpointa on vaan antaa olla, olla näiden kommentoijien yläpuolella eikä antaa mitään huomiota näille. Pidä pää pystyssä tulevaisuudessakin, oot suloinen tyttö :-) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että ulkopuolisen on ehkä liian helppo sanoa, että "Miksi välität asiasta?/Anna mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos", koska tälläisten haukkumismyräköiden aikaan tuo on melko vaikeeta, vaikka yleensä osaankin aina jättää yksittäiset haukut omaan arvoonsa. Sillon kuitenkin, kun haukkuja/negatiivisia kommentteja tulee näinkin paljon kuin nyt, on se vaan vaikeeta pysyä yhtä positiivisena kuin aikaisemmin ja olla lannistumatta.

      Kiitos kuitenkin sulle kommentistasi. :-)

      Poista
  16. Oma ajatukseni tämän postauksen luettuani oli "huoh". Jos saa jossain asiassa huomiota internetissä niin _tietenkin_ tulee niitä kiusaajia ja haukkujia. Postausten taso myös on ollut nyt vähän heikkoa ja mielestäni siinä ei ole mitään väärää, että siitä kommentoidaan. Ja kyllä, me tulemme lukemaan blogiasi, koska se kiinnostaa ja välillä tulee hyvä mieli postauksen luettua tai inspiraatiota. Niistä ketkä haukkuvat oikeasti tiedämme, että heillä on vain jotain omassa maailmassaan vialla ja sanomisillaan he saavat herätettyä muilla tunteita ja sitä he haluavat, juuri negatiivisilla kommenteilla pönkitetään sitä omaa itsetuntoa. Älä ajattele, että se kohdistuu sinuun, se on vain haukkujille "hoitoa". Ja kuten joskus muistan sinulta lukeneeni, että et välitä mitä muut sanovat tai ajattelevat, tästä kirjotuksesta voi heti todeta sen vääräksi. Siitäkin saadaan lisää itsetuntoa kun saadaan tuhottua tää sun muuris ympäriltä jota uskottelet oleva. Blogin kirjoittaja kannattaa oppia kestämään kritiikkiä ja olla ajattelematta sitä, vaikka kaikki kommentit olisitvat sitä yhtä paskaa. Blogi on kuitenkin se mikä on sun juttu.
    Ja mikä pisti myös pahasti silmään oli se, että halusit kehuja koska meidän täytyy arvostaa sitä että kirjotat meille näitä kirjotuksia. Sä oot kuitenkin se kuka saa tästä eniten. Eli vaatimus tason rajan pistäminen on meille lukijoille se juttu, ei sun.
    Tottakai olis mukavampaa saada kivaa kommenttia. Itsekkin olen aina ennen laittanut vaan positiivista kommenttia ja pitänyt tästä blogista paljon, mutta nyt halusin tulla sanomaan tän ehkä negatiivisesti otettavan kommentin. En itse tiedä miks tän lähetän. Joku voi ehkä saada tästä jotakin, uskon kuitenkin että 99% ei saa mittän. Kiitos ja kuitti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai. Jos olet vähänkin "tunnetumpi" somessa tai ylipäänsä missä vaan, saa aina olla varautumassa haukkuihin ja muutenkin epäystävälliseen kohteluun. Tuo vaan on mun mielestä vähän huono perustelu sinänsä, koska ei kenelläkään ole oikeutta haukkua ketään, oli hän sitten tunnetumpi tai ei.

      Mutta kiitos kommentistasi - hyvä saada suoraa palautetta. Tätä voisin käyttää hyvänä esimerkkinä rakentavasta palautteesta. :-)

      Poista
    2. Joo, ketään ei saa haukkua ja kenenkään ei pitäisi kärsiä nälänhädästä. Nää on oo tällaisiä asioita joita valitettavasti on ja tarvittais täs maailmas suuria ihmeitä tapahtuva, että saatais ne pois.

      Pientä kärjistämistä mutta get a point.

      Poista
    3. Hmmm... No en yhdistäis noita kahta yhteen noin, mutta tajusin pointtisi. :-)

      Poista
  17. Nyt on pakko sanoa, että olen eri mieltä kanssasi. Olen lukenut blogiasi jo kauan aikaa ja mielestäni vastailet itse todella ilkeästi ihan asiallisiin kommenteihin. Itsekin olen muutaman kerran kommentoinut jotain asuasi, ettei se ole minun makuuni, niin vastauksesi on ollut tyyliin "No mä tykkään, lopeta lukeminen jos et tykkää" ja kommenttini ovat olleet vielä ihan asiallisia.

    Suositun blogin kirjoitus on vähän kuin asiakaspalvelua. Ei se asiakaspalvelijakaan voi antaa samalla mitalla takaisin vittuilevalle asiakkaalle vaikka mieli tekisikin. Jos alentuu samalle tasolle, menettää asiakkaansa, tässä tapauksessa lukijansa. Kaiken lisäksi vastaustyylisi yllyttää ilkeitä kommentoijia kommentoimaan lisää, koska tietää sinun provosoituvan niistä.

    Olen kyllä huomannut, että monesti saat todella törkeitä kommentteja ja niiden kirjoittajat olisivat kyllä voineet miettiä pari kertaa ennen julkaise-napin painamista. Mutta viime postaukseen tulleet kommentit eivät minusta olleet lainkaan törkeitä, vaan päivänselviä parannusehdotuksia. Jos kirjoitat tätä blogia myös meille lukijoille, kannattaa ottaa myös meidän mielipiteet ja parannusehdotukset huomioon. Jos taas sinua ei kiinnosta meidän parannusehdotukset (kuten vaikuttaa) kannattaa blogi varmaan pistää näkyviin vain itsellesi.

    En tiedä mikä sinun vittuilun ja parannusehdotuksen raja on, mutta tämän viestin tarkoitus ei ole olla vittuileva, vaikka niin tämän taidat kuitenkin ottaa. Minusta sinullakin on vain tässä asiassa peiliin katsomisen paikka. Minä taas taidan ottaa neuvostasi vaarin ja lopettaa tämän blogin lukemisen.

    Tsemppiä abivuoteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. (Y)

      Samaa mieltä. Toivottavasti Vilma ymmärtää, että tääkin on hyvä palaute. Ei millään tavalla pilkkaamista, ehkä pientä närhentelyä loppuun, joka ei luulis paljoa tuntuvan :)

      Poista
    2. Mäki oon samaa mieltä, jatkossa en enää tätä blogia lue/ tänne kommentoi.:)

      Poista
    3. Komppaan niin tätä! Itsekin olen kerran kommentoinut ihan asiallisesti ystävälliseen sävyyn parannusehdotuksena jotain kuvien kokoon liittyen tms, mutta vastaanotto oli luokkaa: "Ei kukaan pakota sua lukemaan."

      Olisin myös itsekin kommentoinut edelliseen postaukseen, että kuvia oli muokattu turhan paljon, vaikka niin ei suinkaan tarvitsisi. Mutta taidan vain jättää asian tähän.

      Poista
    4. Järkyttävää paskaa tänne tulee vaikka just toine on kirjottanu postauksen et älkää nyt hyvät ihmiset mua ihan maahan mollatko. Siis mikä ihmisiä vaivaa oikeesti kun ei voi vaan antaa ihmisten olla?? Ja noi että vastailisit krittiikki kommentteihin nokkavasti tai vittuilevasti... Siis mitä helvettiä XD mulla on ihan super tarkka "vittuilututka" ja mä kyl huomaan jos joku ei osaa ottaa krittiikkiä vastaan ja Vilman vastaukset on pistäny mulla silmään TODELLA ASIALLISINA ihan sillee voi vitsi en ois itekkää osannu vastaa noin hyvin noin hirveeseen kommenttiin.... Nyt on tainnut tämä yllä oleva ano komppaa itseään....

      Ihan tosi vilma poista ano-kommentointi vaihtoehto! Voi mennä nää sitruunaperseet muualle purkamaan tyhjän elämänsä turhautumista ;)

      Poista
  18. Muakin pisti tuolta teksistä silmään noi sun 'arvostakaa kun mä teille jaksan kirjotella' -jutut. Mun mielestä blogin tarkotus on olla kirjottajalle kanava jakaa juttuja joista pitää/ei pidä, mistä nyt kukin tykkää ja tehdä sitä omasta halusta ja innosta siihen hommaan, ei niin että 'kirjoitanpas tämän jutun niin saan lukijoita'. Mun mielestä sun pitäis siis vaan tehä just niitä postauksia mitkä tuntuu sulle omimmilta ja hankkia siten lukijoita joita ne jutut kiinnostaa. Jotenkin tosta sun tekstistä tuli semmonen kuva, että yrität olla parempi bloggaaja kuin mitä oikeasti olet, joka luultavasti provosoi monia. Multa nyt hävis se punanen lanka, mutta pääidea oli siis se että kirjota niitä juttuja jotka kiinnostaa, koska ne postaukset on paaaljon mielenkiintosempia lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä nyt tarkotin tolla lähinnä sitä, että kun hirveesti on tullut valituksia (toisaalta ihan syystäkin) siitä, kun en postaile melkein koskaan. Sitten, kun postaan tulee palautteeks tollasta kuraa. Mä teen tänne blogiin just semmosia itselleni niiltä "omimmilta" tuntuvia postauksia. Enkä todellakaan yritä olla mitenkään parempi kuin mitä olen. :-)

      Poista
  19. Hei c'moon, jos aijot pitää blogia, niin hanki vastuuta siihen. Meille, jotka lukee sun blogia, on vähän turhauttavaa tulla tänne päivä toisensa jälkeen vaan huomaamaan _taas_ sen, ettet oo kirjottanut. Jos aijot pitää blogia, niin kanna se vastuu sen pitämisestä tietyin väliajoin, äläkä keksi typeriä tekosyitä. Jos et aijo pitää tätä yllä säännöllisesti, niin kohtuullista olisi kertoa siitä, ettei meidän tarvitse tuhlata omaa aikaamme sinuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Typeriä tekosyitä". Koulu on mun mielestä todella hyvä syy pitkiin postaustaukoihin, sillä se on etusijalla mulla tällä hetkellä ja ihan syystä. Ja tuo "ettei meidän tarvitse tuhlata omaa aikaamme sinuun"... Kenenkään teistä ei tarvitse tuhlata aikaa minuun ja blogiini. Mä en ole teitä käskenyt blogiani lukemaan, jos se tuntuu noin pakkopullalta, mitä annat viestissäsi olettaa, niin for real, en todellakaan pakota esimerkiksi just sua tätä mun blogia lukemaan. :-D

      Poista
    2. Tää kommenttihan nyt oli aivan suora provo. Ei kannata ottaa tosissaan ihan kaikkee :D

      Mut pakko olla samaa mieltä Ano 19:06 ja 18:35 kanssa, mutta ei se mitään! Oot ainut tällänen lifestyle-tyylinen bloggaaja jota seuraan ja tuut varmasti oleenkin, joten no whatever :D Keep goin :)

      Poista
    3. Em:

      Ei näistä koskaan tiedä. Mutta juu, kiitos! Kiva kuulla jos näin on. :-)

      Poista
    4. Tauoista ilmoittaminen on hyvä keino. Suosituissa blogeissa sitä näkee paljon.

      Poista
    5. siis hyvä luoja mitä paskaa vilma joutuu lukemaa. blogin pitäminen ei oo vilman työ, ja se saa bloggaa ihan silloin ku itteää huvittaa/milloi kerkeää. lopettakaa jo toi naurettava kitinä ja hankkikaa oma elämä ni ei tarvi tänne tulla ulisemaa.

      Poista
    6. hei, onneksi sulta meni ihan totaaliasesti mun pointti ohi tossa kirjoituksessa :) Seuraan monia blogeja, joiden kirjoittajat käyvät töissä tai koulussa, sattumalta heillä on kuitenkin aikaa (vai pitäisikö sanoa motivaatiota) kirjoittaa säännöllisesti. Ja ei tarvi olla niin draama queen; "En mä pakota just sua mun blogia lukemaan." Ei täällä tyhmiä kuitenkaan olla haloo :D Sanoin vaan että olisi erittäin kohteliasta ilmoitella pidemmistä tauoista. Ja tuosta kun sanoit tekstissäsi " Miksi mun siis pitäisi miellyttää ketään muuta tavallani kirjoittaa tai kuvien tietynlaisella muokkaamisella?" Niin hei, pidä sit jotain privatea blogia, koska julkisen blogin pitäjät yleensä harjoittavat sitä juuri lukioidensa takia ja haluavat miellyttää heitä ja inspiroida. Pidä hei jalat maassa prinsessa.

      Poista
  20. Juuh elikkäs nyt kyllä melkoisesti vääristelet sanomisiani. Olin se jolla pomppasi silmään se tosiaan-sana ja en todellakaan väitä että sun "pitäisi" vähentää ko. sanan käyttöä. Ajattelin
    vain kertoa oman mielipiteeni
    antamalla pientä kritiikkiä. Harmi, jos
    koit asian noin. En kuitenkaan taida
    enää kommentoida tänne, ettet vaan
    pahottaisi mieltäsi. Se kun ei missään nimessä ole tarkoitus.

    VastaaPoista
  21. Eihän tossa edellisessä postauksessa ollut kuin muutama kommentti, jotka koski ylivalottunuita/liian muokattuja kuvia, ei mitään henkilökohtaista sua vastaan. Vähän taisit ylireagoida. Tämän ei myöskään pitäisi olla mikään kun "saadaan" sun blogia lukea niin kriittisiä kommentteja ei saa antaa, vaan asia mitä haluat tehdä ja teet julkisesti, jolloin tulet aina saamaan muutakin kuin ylistävää palautetta. Jos et sitä kestä kannattaa kommentointi ottaa kokonaan pois tai piilottaa blogi. En tiedä johtuuko sun nuoresta iästä, mikä on ihan ymmärrettävää, mutta nyt tuntu vähän menevän yli tää postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos satuit huomaamaan niin mainitsin siitä, että kaikkia kommentteja en ole edes julkaissut juurikin siksi, koska ne ovat menneet aivan överiksi. :-)

      Poista
  22. Mun mielestä se on tosi sääli että näin hyvä blogi saa niin paljon ihan oikeesti paskaa niskaan. Kuitenkin niinhän se yleensä menee että kun suosituksi tulee niin ei niiltä negatiivisilta kommenteilta ym voi oikeen välttyä.

    Semmosen vinkin mä haluaisin sulle antaa, ja toivon todellakin ettet ota tätä nyt minään haukkumisena tai vastaavana, että kun sä vastaat sellasiin negatiivisiin kommentteihin niin ei ehkä kannata laittaa mitään hymiöitä niihin vastauksiin. Esim. jos joku on kommentoinu sulle tyyliin ettei ite pidä jostain asukokonaisuudesta niin oot vastaillu tyyliin "no se on sun mielipide mut mä tykkään :)". Tollasesta saa helposti tosi vittuilevan ja ylimielisen kuvan susta vaikkei se olis tarkotus ollenkaan.

    Anyway hyvä blogi joten keep going girl! :)

    VastaaPoista
  23. kyl me tajutaan et sul on vika vuos lukios ymsyms sul on muutaki tekemistä ku istuu koneella.
    sun postaukset on mun mielestä ihan kivaa luettavaa, ja kyl oon huomannu et sulle tulee liikaa typeriä kommentteja:(

    mut just se, miten vastaat välillä noihin kommentteihin. siitä saa nii vittuilevan kuvan. ei tartte sanoo ku että "en kauheesti tykänny noista kengistä" ni heti tulee sitä että "ei tartte lukee blogii jos ei miellytä :-)" ja toi vitun hymiö. joka kommentin loppuun :-)

    ymmärrän et vittuilevat anot saa sut tulistumaan, mut asiallisiin kommentteihin olis kiva vastata asiallisesti.
    kaikille tulee niitä vihakommentteja. älä lue niitä. älä ota nii ittees.

    ja nyt teet ne koulujutut kunnolla loppuun et saat lukion purkkiin:) tee postauksia sitte ku haluut. kyllä sulla lukioita riittää. tsemppiä <3

    VastaaPoista
  24. "Haluaisin oikeesti tällä postauksella vaan sanoa sen, että mulle olisi enemmän kuin mieleistä huomata teissä lukijoissa edes pientä arvostuksen osoitusta siitä, että mä ylipäätänsä postailen teille tänne. --"

    Tämä kohta tekstistä pisti todella pahasti silmääni. Monikaan bloggaaja ei tunnu ymmärtävän sitä, että heidän menestyksensä riippuu täysin lukijoista ja täten he ovat riippuvaisia lukijoiden tuomasta liikenteestä blogissaan. Bloggajana olet ikään kuin asiakaspalvelija, työllistyt asiakkaidesi - tässä tapauksessa lukijoidesi - kautta.

    Bloggaajat eivät tarjoa lukijoilleen mitään, mistä lukijoiden tulisi tuntea velvollisuutta olla kiitollisia. Asiallinen kommentointi ja muiden työn arvostaminen kuuluu yleisiin käytöstapoihin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka te "viitsitte", "uhraudutte" tai "näette vaivaa" bloginne pitoon. Viimeaikainen postausten laatu on ollut heikompaa ja julkaisuväli pidentynyt; asiakaspalvelijana et tarjoa sitä mitä asiakaskuntasi on täältä tullut hakemaan liittymällä lukijaksi ja siksi negatiivinen kommentointi on voinut olla ajankohtaista.

    Sinunkin blogisi on verrattaen pieni nykyajan blogimaailmassa ja täten lisää symboosiasi lukijoiden kanssa. Älä pidä itseäsi hyväntekijänä tai martyyrina, sillä fakta on, että et bloggaisi ilman lukijoitasi. Negatiivisia kommentteja tulee ja menee, parhaiten ne saa loppumaan moderoimalla ne pois ja olemalla huomioimatta niitä lainkaan. Välillä myös kärkäs vastaustyylisi pistää silmään, sinulla kun ei ole oikeastaan varaa vittuilla lukijoillesi.

    Nämä vinku vanku -postaukset kuuluvat jokaisen blogin elinkaareen, kertooko se sinusta jotakin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täysin samaa mieltä!

      Poista
    2. Erittäin hyvä kommentti Ainolta, komppaan täysin!

      Poista
    3. Tämä, niin tämä. Toivottavasti Vilma luet tämän Ainon kommentin ajatuksella. Sun ei pidä eikä tarvitse muuttaa postaustyyliäsi vaikka se ei kaikkia miellytä, mutta et voi olettaa, että bloggaaminen on lukijoille joku lahja tai suuri uhraus ajastasi. Sen kuuluisi olla iloa sulle ja iloa niille, ketkä postauksistasi nauttii - vittumaisiakin ihmisiä tulee, mutta kaikkia ei voi tosiaan miellyttää.
      Ja tietty koulukiireet ovat hyvä syy postaustauoille, abivuosi ON yhtä päättymätöntä työtä, mutta meidän ei tarvitse tuntea kiitollisuutta, että pitkän ajan jälkeen tarjoat heikompitasoisia postauksia monen viikon välein. On ymmärrettävää, ettei laatu jaksamisen takia voi aina pysyä kympissä, mutta ei meidän tarvitse olla kiitollisia tai tyytyväisiä siitä (tarkoituksella ilkeileviä ja provoja tulee, mutta tällaiset postaukset ei auta niitä.) Kuten Aino sanoi, bloggaus on asiakaspalvelutyötä.

      En muutenkaan ymmärrä tätä postausta. Haukut varmasti turhauttavat itse kutakin, mutta sun TÄYTYY vaan vuodattaa ne tarkoitukselliset vittuilut toisesta korvasta ulos, ja kiinnittää huomiosi kritiikkiin. Tällaiset suoranaiset syyttelyt, valitukset ja sormien osoittelut postauksen muodossa ei auta. Ilkeät ihmiset vain saavat lisää pontta huomatessaan, miten raskaasti otat ilkeät arvostelut.

      Poista
    4. Jep, me lukijathan pärjättäis ihan hyvin ilman tätä blogia..

      Poista
  25. Ihana teksti! <3 yritä jaksaa ja toivotaan että negatiiviset kommentoijat vähentäisivät mollaamista ja pilkun viilauksia. Kommentoijien pitäisi ymmärtää että ihmisiähän me kaikki ollaan (myös bloggajat) joten virheet kuuluu elämään:) tsemppiä! <3

    VastaaPoista
  26. mulla alko suoraan sanottuna ihan kiehumaan päässä ku ajattelin kaikkia näitä ilkeitä ja ehkä jollain tapaa kateellisiaki kommentoijia, joilla ei näyttäis olevan muuta elämää ku sun haukkuminen.. ihan oikeasti kuinka säälittävää :( sun blogi on just täydellinen ja omanlainen tällaisena kuin se on tähänki asti ollu! :) en vaan jaksa ymmärtää sellasia ihmisiä jotka aina vaan valittaa ihan sama mistä..

    VastaaPoista
  27. Ihan sun ittes päätettävissä millon postaat,tietysti lukio menee edelle koska sehän vaikuttaa sun tulevaisuuteen suurestikkin!:-)Ja mun mielestä sun kuvat on todella kauniita ja samoin sä itse♥

    VastaaPoista
  28. Hei! Ymmärrän mistä tämä tekstisi tulee ja on hienoa että kirjoitat siitä miten koet asian :)
    Haluaisin muistuttaa niin sinua kuin näitä kommentoijiakin siitä, että olet bloggaaja. Bloggaaja kirjoittaa OMISTA kokemuksistaan ja elämästään, OMALLA tavallaan ja esittelee OMAA tyyliään niin vaatetuksessa kuin meikkauksessakin. En näe, että bloggaajan tulisi millään tapaa miellyttää muita, joten he jotka ikäviä asioita tulevat kommentoimaan, voisivat mennä muualle jos eivät näkemästään tykkää. Kuitenkin Vilma, myös sinulle muistutus siitä, että omakohtaisella kirjoittaisella ja pohtimisella on tämä hinta. Kun jaat omaa elämääsi blogissa ja muuallakin, on selkeää että ihmiset tulevat sitä kritisoimaan, koska me ihmisethän ollaan kovin erilaisia. Kaikkia ei miellytä samat asiat. :)

    Voit siis rahoittua rauhassa ja muistella sitä miksi oikeasti blogia kirjoitat ja mitä haluat elämästäsi jakaa, jättämällä kaikki ikävyydet omaan arvoonsa.
    Ja kommentoijat voisivat oppia kunnioittamaan muita ihmisiä! Kommentoidut ilkeydet kertovat kommentoijasta itsestään paljon.

    VastaaPoista
  29. Nyt lähtee tämäkin tyttö etsimään muuta luettavaa, eikä enää palaa tänne. Ennen tykkäsin tästä blogista tosi paljon, mutta nykyään sun asenne tuntuu olevan välillä kaikkea muuta kuin ystävällistä. Haukkuminen on aina väärin, sitä en kiellä. Osa niistäkin kommenteista kuitenkin oli ihan asiallisia, toisin ku sun vastaukset.

    VastaaPoista
  30. Musta bloggaaja on toki ihminen, mutta kuten Aino sanoi, niin täysin riippuvainen lukijoistaan. Mä en oikeastaan koskaan kirjoita mihinkään blogeihin kommentteja, koska musta tuntuu, että bloggaajat eivät tavallaan ole samalla aaltopituudella meidän lukijoiden kanssa. Kuuluisimmat bloggarit ei vastaa koskaan kommentteihin, sitten kun tällaseen pienempään blogiin tulee niin sitten jos kysyy jotain tyyliin, että kuinka paljon rahaa meni tähän asiaan, niin saa yleensä kuraa niskaansa. Uutena lukijana joskus tällaisia oon kysynyt joistain blogeista (en tästä kyllä, mutta voisin kuvitella, että monet uudet lukijat kysyvät näitä usein kysyttyjä) ja vastaukseksi tulee joku tiuskaus.

    Tai musta tuntuu, että blogin suurennuttua osa bloggaajista alkaa pitämään lukijoita oletuksena, jotka on ns. karjaa.

    VastaaPoista
  31. Nyt olisi kuule Vilma sulla itselläsi peiliin katsomisen paikka ennekuin osoittelet ja syyttelet muita sormella. Syyn tiedät itsekin, joten en sitä tässä ala sen kummempia availemaan.

    VastaaPoista
  32. Vilma, älä vaan masennu! Mä tiiän et on tosi rankkaa lukeen näitäkin kommentteja mitä sateli tähän postaukseen, mut älä lannistu! Kyl ne vähä-älyisetkin joskus älyää, miltä susta tuntuu - tai sit ei. Tärkeintä on, et teet ite just sitä ja niin kun susta parhaalt tuntuu. Mulle sun blogi on aina se paikka, mitä lukiessa rauhotun ja saan mun motivaation elää ja olla - takaisin ja varsin ripeästi. Tsemppii tosi paljo ja muista, et sul on aina niitä, jotka oikeesti välittää susta! <3

    VastaaPoista
  33. Sun tyylis (pitää blogia yleensäkin) on just hyvä. Se on mielipideasia ja uskon että tätä lukee enimmikseen sellaset jotka on samaa mieltä, koska miks täällä pitäis hyöriä jos ei tykkää. En nyt taas ymmärrä miten ihmiset löytää niin paljon vikaa kaikesta. Oot hoitanu osuutes hyvin ja pyrkinyt olemaan asiallinen. Jatka vaan samallalailla! :)

    VastaaPoista
  34. En ole blogiasi kauaa lukenut, mutta pidän tyylistäsi ja jos itse pidät siittä niin sinulla ei ole mitään tarvetta muuttaa sitä muiden takia. (: Liian usein täällä netinmaailmassa mietitään liikaa muiden mielipiteitä. Aina on tietty kasvattavaa ja mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä ja keskustella asiasta!
    Ihmiset ovat vähän liian usein negatiivisiä ja kiinnittivät vain huomionsa negatiivisiin kohtiin postauksessasi. Sanoit mielestäni ihan selvästi ettet ole julkaissut kaikkia kommentteja. Kukaan meistä paitsi Vilmä ei voi tietää millaisia kommentteja hän on saannut ja joutunut lukemaan, joten hei ihmiset tajutkaa ettette voi tietää ovatko kaikki kommentit ralentavaa kritiikkiä vai haukkumista. Vilma on mielestäni vastanu usein hyvin asiallisesti kommentteihin joita olen lukenut. Varmaan joistakin on voinut saada väärän kuvan, mutta tuskin hän sitä on tarkoittanut pahalla. (: Ehkä voisit Vilma yrittää miettiä aina kun vastaat kommenttiin että voiko tästä saada vääränviestin. Ja mua itse häiritsee kuinka monet sanoo että lukee muita blogeja joiden kirjoittajat ovat töissä/koulussa ja silti on aikaa postata usein. Muistakaa se että ihmiset ovat erilaisia ja heidän elämäntilanne voi olla täysin toisenlainen kuin blogissa antaa ymmärtää. Ihmisten panostus töihin/kouluun voi olla ihan eri tasoa. Ja elämässä voi olla paljon muutakin stressaavaa ja aikaavievää, mutta tuskin bloggaajat silti ihan kaikesta haluavat kirjoittaa. Joten lukijat koittakaa täällä netin ihmeellisessä maailmassa muistaa ettette voi tietää kaikkee ihmisestä jota ette tunne oikeesti. Ja Vilma minusta on hienoa että uskallat tuoda rehellisesti tunteesi esiin tällä postauksella. Monet bloggaajat eivät pahemmin kerro ajatuksistaan ja näyttävät vaan "kauniin" puolen elämästään. Tämä teksti teki sinusta paljon realistisemman. (:

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥