torstai 17. heinäkuuta 2014

What's on my phone?

Tää oli tosiaan yks teidän lukijoiden esittämistä toiveista ja just nyt tämän tekeminen passas mulle paremmin kuin mainiosti. Rupesin miettimään tätä postausta vähän tarkemmin ja hoksasin, että enhän mä ole koskaan edes tehnyt tällaista! Kiva siis rustailla tänne nyt vähän normaalista arkikuulumisesta ja -vaatetuksesta poikkeavaa.
Ajattelin koota tän postauksen erilaisten käyttämieni sovellusten esittelemisestä, mutta saatte te vähän mun kuva-albumiinkin kurkata. Tuutte tosiaan näkemään, mitä kaikkea mun puhelimesta (iPhone 4s) löytyykään ja mitkä ovat ne sovellukset, jotka ovat mun käytössä päivittäin ja mitkä ovatkin sitten niitä vähän turhempia.
23 Mä oon hirveen huono vaihtelemaan taustakuvia mun puhelimeen. Siks ne ovatkin yleensä tällaista yhtä ja samaa kukkaketoa tai muuta vastaavaa.
Kaikki nuo oikeenpuolimmaisen kuvan alareunassa olevat sovellukset ovat mun käytössä päivittäin - WhatsApp, InstagramAsk.fm + Safari.
231
Mä tosi harvoin käytän mm. Kik-sovellusta, jonka vuoksi saan usein kärttysiä viestejä ihmisiltä, sillä välillä mun vastauksia saa siellä odotella sen viikon tai kaks! Harvemmin käytän nykyään enää myöskään ihan perus viestejä, sillä mun puhelin pimahti puolisen vuotta sitten, enkä enää sen jälkeen oo pystyny käyttämään iMessage-ominaisuutta ollenkaan. Kyrsii joo hieman, mutta minkäs sille voi. Iltasanomat ja Iltalehden katson läpi käytännössä päivittäin ja ne ovatkin tosi tärkeitä sovelluksia mun puhelimessa. Kuvanmuokkausohjelmia mulla ei puhelimessa hirveesti enää ole, sillä Instagramin oma muuttui suhteellisen monipuoliseksi ja yks mun lempparikuvanmuokkausohjelma eli VSCOcam lakkas kans toimimasta meikäläisen kapulassa. Mun puhelimella on selkeesti jotain mua vastaan...
Musiikin kuunteluun käytän nykyään ainoastaan Spotifyta, joka on muuten tosi hyvä, mutta koska mulla ei ole mitään Spotify Premiumia, joudun vähän väliä sulkemaan koko sovelluksen, jos haluan satunnaisselailulla selailla biisejä kunnolla läpi. Kappaleita kun pystyy skippailla ilman Premiumia muistaakseni vain sen kuuden tsipaleen verran tunnissa? Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä.
1
InstaFollow:takaan harvemmin enää käytän, koska mua ei sinänsä hirveästi enää hetkauta, kuka mut Instagramissa unfollaa tai kuka mua alkaa seuraamaan. Silloin tällöin tuota kyllä päivitän, mutta käytännössä max. kerran kuukaudessa.
Flickr-sovellus on mun kännykässä täysin turha, mutta koska mun kännykkä tapansa mukaan kettuilee mulle, on se laittanu ton sovelluksen tuollain pimeeks enkä pysty poistamaan sitä lainkaan. Jepjep. Tuolla se pyörii siis täysin toimettomana ja turhana.
Noh herätyskello on tietysti tosi tärkeä, mutta esimerkiksi kalenteri ei niinkään. Kiireelliset jutut pistän toki puhelimeen, jos kunnollista kalenteria ei satu olemaan lähistöllä, mutta yleensä kirjaan menot ja muistettavat jutut ihan sinne lukuvuosikalenteriin. Sitä tulee lueskeltua läpi kuitenkin useemmin.
Muistiinpanoja käytän yleensä vain postauksia tehdessä, sillä sinne pistän ylös aina niiden postaukseen valitsemieni kuvien numerot ylös, jotta muokkaamisen yhteydessä ei tarvitse aina selailla yhä uudestaan ja uudestaan kaikkia kansion kuvia läpi.
Ja juu, tuossa "Turhat"-laatikossa kaikki sovellukset tosiaan ovat turhia. Mitään noista en ole koskaan käyttänyt lukuun ottamatta sanelinta ja Yle Areenaa, joita molempia olen käyttänyt tasan kerran. Pelejäkään en sen kummemmin pelaile, jonka voittekin melko varmasti kuvasta huomata.
544
Kävin tossa kuukausi sitten tosiaan nappaamassa itselleni uuden passikuvan, ja loppujen lopuksi totesin sen olevan ehkä onnistunein passikuva musta ikinä, vaikka aluks tuota kauhistelinkin. // Yhtenä aurinkoisena iltana kodin parvekkeella postausta kirjoittamassa // Kerrankin jaksoin panostaa aamupalaan niinkin hyvin kuin pilkkomalla mansikoita murokippoon... :'-D // Kesälikka.
4445Lintsin jossain Sporttiravintolassa vetäsin tommosen hamppariaterian sillon muutama viikko sitten. // Suklaapehmis on vaan se yks parhaista kesäherkuista! // Lintsillä. // Kirppiksen jälkeen Starbucksissa lepuuttamassa jalkoja ja täyttämässä masua.
21
Siskokset. // Noh, pientä rusketusrajaa havaittavissa... // Kirppislöytöjä viime maanantailta! // Selfie-time!
43
Käytiin nyt maanantaina Eevin ja Annan(serkku) kanssa Kampin Ilovefood:ssa syömässä piffit - oli muuten helkkarin hyvää kuten aina! //  Piffien jälkeen oli pakko ostaa vielä jälkkäriks Oreo-valkosuklaakakku Beanie:sta. // Ei huono tapa aloittaa mökkimatka. // Mökille... ---->
122
Tänä aamuna aurinkoa ottamassa! // Mä sit vaan niin rakastan tätä meidän mökki-järveä.  // Eevin kanssa uimassa. // Ehkä parasta käsirasvaa ikinä!

Mä en tosiaan oo hirveen innokas latailemaan mun puhelimeen hirveetä kasaa erilaisia sovelluksia, pärjään näillä nykyisillä vallan mainiosti. Tosin muutamia kuvanmuokkausohjelmia oon aatellu vielä lataavani, mutta ne ehtii latailla joskus myöhemminkin.

30 kommenttia:

  1. Tykkään tällaisista postauksista! En oikein itsekään tiedä miksi, mutta tykkäsin kovasti, kun avasit kännykkäsi sisältöä :D

    VastaaPoista
  2. Millä ohjelmalla oot muokannu noita palluroita esim tuohon kuvaan jossa sun sisko(?) makaa uimapatjalla, huippu kivan näkösiä!<3

    VastaaPoista
  3. Ihana postaus tosi kattava ja hyvin kirjotettu! Täydellistä jälkeä taas kerran ja sun postauksis on oo nähny koskaan yhtäkään k- virhettä! Joka on hyvä asia!!

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Kyllä toi otsikko on mun mielestä ihan oikein. :-)

      Poista
  5. Miten sä voit oikeesti näyttää noin hyvältä passikuvissakin? Oon niin kateellinen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah oivoi. :-D En tiedä, toi kyllä onnistuikin yllättävän hyvin.

      Poista
  6. voisitko joskus tehdä my day:n ? :) ja tosi kiva postaus ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ehkä joskus, harvemmin vaan pidän kameraa jatkuvasti mukanani päivän aikana. :-D

      Poista
  7. Hei, mun iPhone4:ssa ei toiminut VSCOCam myöskään - tai siis lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Alkoi pelaamaan kun päivitin käyttiksen, näyttäis sullakin olevan käyttöjärjestelmä päivittämättä :--) Toivottavasti lähtee toimimaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis mulla on tässä sekin ongelma, ettei tää yhtäkkiä enää puol vuotta sitten liittyny meidän kodin verkkoon ollenkaan. Muilla meidän perheestä ei oo tätä samaa ongelmaa ja ongelma on nimenomaan mun puhelimessa. Ehkä ois hyvä päivittää toi käyttöjärjestelmä. Mulla vaan ei oo Wifiä täällä, joten saattaa kestää monia tunteja. :<

      Poista
  8. Eiks sun kannattais poistaa noi turhat sovellukset mitä et käytä ollenkaan? :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei noista pysty poistamaan kuin tuon Yle Areenan. Muut ovat niitä puhelimessa olevia automaattisia sovelluksia, joita ei itse latailla mistään eikä niitä voi poistaakaan. :-)

      Poista
  9. oi nää on niin kivoja postauksia, oli kiva et säki teit tämmösen! ♥ löysinkin muutaman uuden sovelluksen noista, vaikka mulla itsellä onkin tuossa omassa puhelimessa varmaan tuplasti noita sovelluksia :'D ainiin ja ihania noi kuvat, ootpas ruskettunut paljon! :D ♥ itse en kyllä ikinä rusketu.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva juttu, että oli hyödyllinen postaus sulle! :>

      Poista
  10. päivitä sun käyttöjärjestelmä niin johan alkaa puhelinki toimimaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo, ensin vaan tarvittas se Wifi-yhteys. :-D

      Poista
  11. Tosi hyvä postaus Vilma! :-) Miltäs kuulostaisi semmoinen ehdotus, että tekisit aina välillä juurikin noista puhelinkuvista tuollaisia kuulumispostauksia niinkuin nyt tässä? :) Olisi tosi kiva päästä näkemään myös noita arkisempiakin kuvia täällä välillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla kävi itseasiassa mielessä just se, että vois aina välillä avartaa mun puhelimen kuva-albumia teille kuulumisten yhteydessä. Tästä postauksesta kun on tullut niin paljon positiivista palautetta. :-)

      Poista
  12. hihh omistan samaisen ikean lipaston ^^

    VastaaPoista
  13. Oon menossa Helsinkiin shoppailemaan ensi viikolla. Osaisitko neuvoa missä on paras shoppailla? Ainakin Kamppi ja Forum on kai hyviä. Myös kaupungilla olevia kirppareita voit ehdottaa, jos sellaisista tiedät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itis on kans tosi hyvä. Sinne menisin ehkä mieluummin kuin että kiertelisin Kamppi-Forum-väliä. Siellä kun on ne kaikki kaupat samassa paikassa. :-)

      Hietsun kirppistä voin kans suositella lämpimästi! Mä oon tehny siellä ihan huippulöytöjä. Tässä linkki, mistä näät kyseisen kirppiksen sijainnin ja aukioloajat; http://www.kirppikset.info/kirppikset/hietalahdentorin-kirpputori

      Poista
  14. oot aivan järkyttävän kaunis tossa tokan kollaasin vikassa kuvassa!!! oh my...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkotat varmaan kolmannen? :-O Mutta kiitos. <3

      Poista
  15. tsiisus oot kyl kaunisD: tulee kunno alemmuuskompleksi

    VastaaPoista
  16. Kivoja postauksia sulla:). Jos aattelit lataa jonkun kuvanmuokkaus ohjelman ni suosittelen retrikaa, jos sulla sitä ei oo viel.

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥