keskiviikko 25. joulukuuta 2013

Joulukuun 24.

Mun jouluaatto kului tänä vuonna erittäin rentouttavissa ja mukavissa merkeissä kotona perheen kanssa. Pitkien yöunien ja Eevin nimpparilaulujen jälkeen oli mukava köpsähtää sohvalle katsomaan siskojen kanssa joka jouluista Lumiukkoa, joka tulee aina aattoaamuisin TV:stä. Miten musta muuten tuntuu, että mitä vanhemmaksi kasvan, sen enemmän tuo "elokuva" mua itkettää. Se kuitenkin tuo jokaisena vuonna sen jouluaattoisen fiiliksen heti aamusta. Lumiukon jälkeen olikin sitten aika ettiä paikka ruokapöydästä ja istahtaa syömään äipän tekemää joulupuuroa - manteli ei tänä(kään) vuonna osunut mun kohdalle, vaan sen nappasi päivän nimpparisankari. Noh, jospa ensi vuonna sitten parempi tuuri? ;)4353454433433
Joulupuuron ja glögin jälkeen olikin sitten sauna jo lämpimänä ja mentiin sinne sitten naisporukalla rentoutumaan. Mun kohdalla joulusauna on kyllä aina miltein välttämätön, sillä se vaan mun mielestä kuuluu jouluun!
65675645654
Ai vitsit! Saunan jälkeen seurasikin sitten yks päivän kohokohdista - jouluruoka nimittäin. Meillä oli tänä vuonna vähän enemmän kalapainotteisempi pöytä ja kinkun sijaan tarjolla savustettua kalkkunaa. Mulla sit oikeesti kuola miltein valuu täällä kun kattelen kuvaa tuosta mätikiposta... Ai vitsi se vaan on maailman parasta!
Ruuan jälkeen lähdettiin sitten siskojen kanssa yläkertaan pelailemaan, jonka aikana pukki sitten pääsi yllättämään ja oli jättänyt lahjat kuusen alle! Mä ajattelin olevani vähän tuhma lapsi tänä vuonna, mutta yllätyksekseni sain ihan hirvittävästi ihania lahjoja. Joka ikinen niistä oli mieleinen!
45646556454 344 654453453453423446564546Lahjakasasta löytyi niin uusi kamera ( + objektiivi siihen), kameralaukku, lakanat, kaksi Robert's Coffeen 5€:n arvoista lahjakorttia, lakanat, Guessin kännykkäpussi, mariskooli, meikkipussi, The Body Shopin vartalotuoksu, namia, suoristusrauta (siskojen kanssa yhteiseksi), rahaa, nappikuulokkeet kuin langallinen hiirikin.
En vois rehellisesti sanottuna olla tällä hetkellä onnellisempi saamistani lahjoista. Tuo kamera oli toivelistalla heti ensimmäisten joukossa ja meinashan siinä itku päästä kun sen paketista esiin kaivoin. Kyseessä on siis Olympuksen PEN Mini E-PM2 -järjestelmäkamera, jollaista oon jo pitkään itselleni toivonut. Videokuvausmahdollisuuden johdosta saattaa blogiini jossain vaiheessa ilmaantua videopostauksiakin - pitää vain ensin tutustua vähän käyttöohjeisiin ja esiintymiseen (video)kameran edessä, heh. Sain tosiaan tähän kameraan tämän pakkauksen mukana tulleen objektiivin lisäksi toisenkin objektiivin, sekä mun mielestä tosi tyylikkään ruskeanvärisen Gollan kameralaukun. Tykkään hirveesti tosta kameralaukusta sen koon ja "kuluneemman" matskun takia. Ai vitsi, just mun tyyliä!
Mun huonetta koristaa nyt myös aivan ihanat Vallilan mustavalkoiset lakanat ja pöydälle asettelin sitten tuon uuden, ihanan vartalotuoksun, meikkipussin sekä mariskoolin johon laitoin yhden lahjan mukana tulleet sydännamit. Tämmöinen kahviloissa ravaaja kun olen, tulee nuo lahjakortitkin kyllä ihan varmasti käyttöön! En oo kyllä edes pitkään ollut tietoinen tuommoisista lahjakorteista. Hauskaa, että niitä saa tosiaan kahviloistakin! Minä sekä mun puhelin ollaan molemmat rakastuttu tuohon Guessin kännykkäpussiin, joka on kaiken lisäks vielä samaa sarjaa mun iPadin suojakuorten kanssa. Tykkään molemmista ihan hirmusesti, kuten myös tuosta uudesta suoristusraudasta (joka tulee muuten enemmän kuin tarpeeseen), nappikuulokkeista sekä tuosta langallisesta hiirestä. Iskän kans ollaan pitkin syksyä kirottu tätä mun nykyistä langatonta hiirtä, kun tää vetää patterit tyhjiks ihan yhdessä hujauksessa vaikka tän sammuttaisikin aina jokaisen käytön jälkeen. Kenties sitten viallinen tuote tai jotain, en tiedä. Ihanaa kuitenkin, että tämäkin asia korjaantui nytten tuolla yllätysuutukaisella!

Tulee ihan hymy huulille kun näitä kuvia tässä samalla selailee. Oli niin onnistunut joulu, että vähän tässä mietityttää miten meinaan jaksaa taas vuoden odottaa! Meillä on tässä vähän auki sekin, että mahdetaanko olla vuoden päästä jouluna edes täällä kotikulmilla vai kenties ihan jossain muualla päin maailmaa. Noh, sekin selviää ajallaan!
Huomenna ois suunnitelmissa tän uuden kameran testaus ja vähän tänään jo Eevin kanssa puhuttiinkin, että paineltais heti aamu- tai iltapäivällä ulos kuvailemaan. Saas nähdä millaisia otoksia tolla uudella ihanuudella oikein saa otettua! Sen ainakin tiedän, että tuota on kehuttu todella paljon bloggaajien keskuudessa (ja muutenkin) ja on kuulemma huomattavasti parempi yksilö kuin tämä mun aiemmin käytössä ollut Canon EOS 1000D. No mutta huomenna sen näkee! :)


Mites teidän joulunne sujui? Söittekö masunne täyteen jouluherkkuja ja paljastuiko lahjapaketeista toivomianne yllätyksiä? 

Ps. Oli muuten pukki osannu kattoa aika hyvin mun toivelistan täältä blogista, kaikki toiveet nimittäin täyttyivät... ;)

41 kommenttia:

  1. Oi nam herkullisen näkösii ruokia ja kivoja lahjoja oot saanu! :) Toi kamera on varmasti huippu !<3
    Itse olin kans rennosti perheen kanssa ja söin kyllä todellakin tarpeeksi suklaata ja muita herkkuja. :D
    Lahjoja en niin oottanut mutta sain jotain pientä kivaa esim hopeisen sydänriipuksen ja jonkun verran rahaa.
    Mut enemmänkin rakastan vaan katella sitä iloo mun pikkusisaruksissa ku ne availee paketteja että omat lahjat siinä unohtuu. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sunki joulus kuulostaa onnistuneelta! :) Onhan se tosiaan ihanaa nähdä muiden ilo heidän avatessa lahjojaan!

      Poista
  2. Ihania lahjoja! :) Mun ostoslistalla ois myös toi kamera.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo tää on hyvä, mutta mun pitää kyllä perehtyä vielä kunnolla noihin käyttöohjeisiin - on nimittäin sen verran hankalakäyttöinen näin aluksi kun on tottunut vain ja ainoastaan tuohon Canoniin. :P

      Poista
  3. Mun mielestä on ihanaa kun vaikutat noin kiitolliselta ja tyytyväiseltä :)<3 ja siis varmasti oletkin

    VastaaPoista
  4. Voi ei mitä lahjoja! Itelläkin ollu jo tosi pitkään hankintalistalla toi kamera, toivottavasti se löytyy sitten synttärilahjapaketista kun ei nyt jouluna löytynyt :-) Onko toi objektiivi 14-42mm F3.5-5.6?

    essi-bltn.blogspot.fi

    VastaaPoista
  5. mulla on samanlaiset kuulokkeet,sain joskus vuos sitten ja oon onnistunu jo monta kertaa ne hävittää + käyttämään pesukoneessa.Silti nuo vielä toimii ja oon tosi tyytyväinen!

    VastaaPoista
  6. Olisi tosi kiva jos tekisit videopostauksen! vaikka nyt et siinä täysin luontevasti osaisi vielä olla niin kuitenkin lukijat saavat sinusta niin paljon enemmän irti kuin pelkkien kuvien ja tekstien avulla!

    VastaaPoista
  7. oii kivoja lahjoja! hyvää joulua vilma :)

    VastaaPoista
  8. Saitpa kivoja ja hyödyllisiä lahjoja! :) Mäki vietin tosi ihanan joulun, ainoa outo juttu vaan kattoa ikkunasta ja nähä vihreetä nurmikkoa, mutta muuten oli täydellistä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se oli kieltämättä vähän outoa ja väkisinkin latisti hieman joulufiilistä. :(

      Poista
  9. Vaikutat niin ihanan aidolta ja sellaselta just ihanalta tytöltä! Monesta blogista saa kirjoittajasta ylimielisen ja muita alaspäin katsovan kuvan, mutta sun näitä sun postauksia on aina ihana lukea :') jatka samaan malliin <3

    VastaaPoista
  10. ooi vitsi tosi kivoja lahjoja :> ja kelpais kyllä miullekin toi kamera :)

    VastaaPoista
  11. kivoja lahjoja! :) ja tuo kamera :3

    VastaaPoista
  12. Aivan ihania lahjoja :3 Ihanaa ja hauskaa joulun jatkoa sinulle <3

    VastaaPoista
  13. hei hmm... miten oot saanu tuolt flickr:stä noi kuvat tollai et niit ei pysty selaamaan..? (sulla oli yhessä postauksessa sillai esim?)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis mulla oli edellisessä postauksessa just tuo ongelma. Ratkasin sen sillä, että kopioin flickristä pienikokoisemman kuvan html-koodin, josta täällä postauksen kirjoituskentässä (mikä onkaan) muutin koon isommaksi. :) Vähän säätöä joo, mutta mulla ei toimi kunnolla tuo flickr muuten!

      Poista
    2. kiitoksia, sain itekki nyt toimimaan tollai! aika omituista...

      Poista
    3. Eipä mitään, hyvä että homma hoitui sielläkin! Mäki kirosin tuon kanssa jonkun aikaa ennen kun ratkasin ongelman. Mut tosi omituista kyllä! :|

      Poista
  14. Hahah, miks olit ollu mielestäs "tuhma lapsi" :D?

    Mut joo hyvin meni joulu täälläki ja tuli kivoi lahjoja! :) Muista sitte laittaa niit kamerakuvia tänne blogiinki ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vähän tullut vanhemmille kiukuteltua. :(

      Ja joo muistan! Ulkoota ei vaan saatu tänään otettua kunnon kuvia, ja mun täytyy perehtyä vähän enemmän tän kameran käyttöohjeiseen ennen kuin rupeen tällä räpsimään. On nimittin vähän monimutkaisempi käyttää kuin Canon (ainakin näin aluksi). :P

      Poista
  15. Minäkin sain tuon samaisen kameran joululahjaksi ja on tosi hyvä! :)

    VastaaPoista
  16. Haha hihkasin vähäsen kun luin että saatat tehä videopostauksen! Muistan joskus jonkun sun vanhan videopostauksen ja rakastuin sun ääneen :3 olit niin maanläheisen, rakastavan ja rauhallisen olonen ;3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voooi. :) Mutta muistakaa, että video(ita) tulee sitten ajallaan.

      Poista
  17. En ole nähnyt Lumiukko-piirrettyä moneen vuoteen, mutta nyt tänä Jouluna oli pakko katsoa se. Ihana :')

    VastaaPoista
  18. Oooo ihana postaus :)
    Itellä meni joulu myös tosi mukavasti ja leppoisasti niinkun aina :)
    Ja voi kun oot ihania lahjoja saanu :)

    VastaaPoista
  19. Odotat joulua vain lahjojen takia?
    veikkaisin ettet odottais niin paljoa, jos saisit esimerkiksi vaan hiiren, kuulokkeet ja noi lahjakortit. Tai niiden arvosta tavaraa. Hauskaa että oot ilone mutta et osaa yhtää asettua köyhempien asemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Missä kohtaa oon sanonu, että odotan joulua lahjojen takia? Jos yhtään oot lukenu mun aiempia postauksia, voit huomata, että eniten mä joulussa odotan sitä tunnelmaa, ruokaa ja yhdessä oloa. Se oli sitä lapsuutta kun joulussa pääasia tuntu olevan ne lahjat. Nyt ne ovat ennemminkin vain plussaa. Mä en odottanut todellakaan saavani paljoa lahjoja, sain siis enemmän mitä odotin. En ymmärrä tota kommenttias. Pitäskö mun surkutella täällä sitä, mitä ihanaa sain? Kai mä nyt saan näistä iloita ja tuoda kiitollisuuteni esille siitä, kuinka läheiset ovat mua jouluna muistaneet?

      Poista
    2. Kateelliset valittaa - aina :D

      Poista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥