lauantai 28. joulukuuta 2013

Eilinen päivä keskustassa

Mulla oli eilen ihan superkiva päivä! Lähdettiin heti aamupäivästä iskän ja siskojen kanssa Helsingin keskustaan kaupoille pyörimään siksi aikaa, kun Markus pääsi sinne meidän perässä. Tuli siinä tunti tai kaksi kierreltyä läpi sekä Kamppia että Forumia, ja niissä kahdessa tunnissa mun mielessä pyöri ainakin kymmeneen kertaan kysymys: "Miksi alennusmyynnit eivät voi koskaan olla mukavia?"... Jep, on mulla tähän perustelutkin. Jos menet alennusmyynteihin heti ensimmäisinä päivinä, on kaupat niin täynnä ihmisiä että rupee ahdistamaan ja tuotteita revitään suunnilleen toisten käsistä. Ei tule kuuloonkaan, että katselisit vaatteita kaikessa rauhassa ja pääsisit sovittamaan niitä hetkessä - sovituskoppeihinkin kun on vähintään se 15-20 minuutin jono. Jos taas menet alennusmyynteihin viimeisinä päivinä, on se sama kuin jättäisit ne kokonaan väliin. Kokoja löytyy hyvällä lykyllä L:stä tai XL:stä ylöspäin, ja suurin osa tuotteista on jo loppu. Se, mitä hyvin suurella todennäköisyydellä mukaasi sieltä saat raahattua on joko normaalihintaista tai kallista tavaraa - ja tuskin olen ainut tämän tunteen kanssa, vai mites on?
6765642343545No mutta ei tämä reissu ostosten osalta ihan hukkaan sentään mennyt. Löysin nimittäin aivan ihanan neuleen BikBokista, joka yksinkertaisen ja ihanan ulkonäön sekä halvan hinnan takia päätyi mun messiin. Normaali hinta oli 29,95€, mutta alennettuna ylsi lopullinen hinta vaivaiseen 14,95€. Värivaihtoehtoja oli niin mustaa, tummansinistä, kahta harmaan sävyä, oranssia(?) kuin valkoistakin, ja mun mukaan päätyi noista vaihtoehdoista tuo viimeinen! Kokeilin sen lisäksi myös tummansinistä, muttei se passannut mulle ihan yhtä hyvin kuin tuo valkoinen. Katselin sen lisäksi hieman tarjolla olevaa koruvalikoimaakin, mutta niiden kotiin kiikuttaminen sai jäädä sitten johonkin muuhun kertaan.767878helsinki 317
Harmittaa, ettei tuolla ulkona oo ollut nyt kunnon kuvauskelejä, sillä oisin varmasti saanut kivoja kuvia siellä tuosta uutukaisesta. Toivottavasti viitsis se aurinko vähän pilvien takaa kurkistella lähipäivinä!
Parin tunnin shoppailun jälkeen suunnattiin sitten Markuksen ja muun poppoon kanssa Kansallismuseoon, jossa vierähti myös se pari tuntia. Museon jälkeen oltiin kaikki niin nälkäsiä, että lähdettiin suunnistamaan kohti Burger Kingiä, mutta perille päästyämme kauhuksemme huomattiin, että jono tuli reippaasti ulos asti, eikä sen päähän siirtymisessä olis ollut mitään järkeä. Niimpä lähdettiin sitten Forumin mäkkiin, joka sekin oli aivan täynnä, mutta josta juuri ja juuri pöytä meidän kokoselle porukalle löytyi. Pienen hampparitankkauksen jälkeen kipitettiin tien toiselle puolelle Stockalle! Me ei siellä Markuksen kanssa viititty kuitenkaan kauheen kauaa viipyä, koska Helsingin Stockmann on jotain aivan kamalaa varsinkin alennusmyyntien aikaan. Musta tuntuu, että vaikka mulle tuikattais siellä kartta käteen en mä löytäis sieltä yhtään mitään ja loppujen lopuksi eksyisin sinne johonkin niistä miljoonista kerroksista. Jos nyt jotain hyvää niiden ihmisruuhkien keskeltä pystyi keksimään, oli se uusi ripsari, joka (tosin normaalihintaisena) sieltä kosmetiikkaosastolta löytyi. Ajattelin pitäytyä mun tämän hetkisessä lempparissa, eli LÓréalin False Lash Architect -ripsivärissä. Nappasin lopulta kuitenkin mukaani ihan mielenkiinnosta Lash Architect 4D -ripsivärin, joka sijaitsi hyllyssä täysin samassa paikassa tuon aiemmin käyttämäni ripsivärin kanssa. En ollut ihan varma siitä, että mitä eroa näillä kahdella putelilla mahtaa oikein olla ja tänään kokeilun jälkeen selvisikin, ettei käytännössä yhtään mitään. Mun ripsissä nää näyttävät kyllä täysin samalta keskenään, mutta hyvä niin! Ei ainakaan tullut ostettua huonoa tuotetta. Hintaa tältä kyseiseltä putelilta löytyi 17,30€ ja suosittelen muuten kaikille, keiden ripsiin eivät paakut ole tervetulleita.6787Arvatkaas muuten mitä? Tänään putosi taas yksi taakka mun harteiltani pois - nimittäin vanhojentanssikampauksen kampaaja-ajan varaaminen. Tänään ryhdistäydyin ja kädet jännityksestä vapisten soitin erääseen Ison Omenan kampaamoon vanhojentanssikampauksen perässä. Jännityksestä vapisten siksi, koska oon jättänyt tän ajanvarauksen taas aivan viimetinkaan. Saamani aika oli ihan niitä viimeisiä jäljellä olevia ja ette uskokaan, kuinka helpottunut olen tällä hetkellä. Nyt selvisi myös sekin, että mut meikataan siellä ammattilaisen käsittelyssä siinä kampauksen teon yhteydessä, joten ei tarvitse siitäkään enää stressata. Luojan kiitos!
Ainiin ja hiuksista puheen ollen! Tää mun ja siskojeni yhteinen joululahja, uus Remingtonin suoristurauta, on aivan jumalaisen hyvä! Siis en voi käsittää. Voiko suoristusrauta muuttaa hiuksia hyväkuntoisen näköisiksi? Sitä minäkin. Tää nimittäin sen kyllä jollain ihmeen tavalla tekee. Mun hiukset näyttävät nykyään paljon parempikuntoisemmilta aina suoristuksen jälkeen, kuin sillä edellisellä (tosin hieman rikkinäisellä) suoristusraudalla. Voin mahdollisesti tehdä tuosta uudesta raudasta erikseen postauksenkin, jos olette innokkaita kuulemaan siitä tarkempaa tietoa kuvien kera?

Tää ilta meni keilatessa perheen kanssa ja oli muuten ihanaa, vaikka loppujen lopuksi kotiin tultiin kipeellä ranteella. Nyt oon käpertyny tähän sohvan nurkkaan kyllin tyytyväisenä suklaasta ja vihreistäkuulista ja vois kohta ehkä avata Netflixin ja etsiä sieltä jotain mukavaa illanvietettä. Saas nähdä mitä keksin!  

59 kommenttia:

  1. Vau oot aivan älyttömän kaunis!!!! Olin itse tänään ostoksilla ja löysin sulta tutuksi tulleeseen lumenen cc voiteeseen siihen samaan sarjaan kuuluvan puuterin . Ootko kokeillut? Jos oot niin oliko hyvä? :) Olis kiva kans jos tekisit siitä suoristusraudasta postauksen oisin kiinnostunut tietämään tarkemmin siitä :)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) En oo tuota kyseistä puuteria päätynyt vielä kokeilemaan, mutta monesti oon sen meinannut mukaani napata. Ehkä sit joskus. ;)

      Poista
  2. Postaus siitä suoristusraudasta olis tosi kiva! Ite just tänään pitkästä aikaa suoristin hiukset vanhalla raudalla ja totesin että taitaa olla aika heittää se menemään...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo vanhat raudat on kyl usein tosi huonoja! Ne kannattaa vaihtaa pois. :/

      Poista
  3. Jonot ovat kyllä alennusmyynneissä se kaikista kamalin asia! Varmistuin siitä eilen, kun liian kuumuuden takia ihan oikeasti pyörryin sovituskoppijonossa. Mutta toi sun löytämä neule on kyllä aivan ihana! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kamala, mä en oo onneks ihan pyörtynyt. D:

      Mutta kiitos, itsekin tykkään siitä tosiaan ihan hirveesti. :3

      Poista
  4. ihana postaus ja toi neule <3 :*

    VastaaPoista
  5. Wau! Aloin lukemaan vähän aikaa sitten sun blogia ja se on aivan ihana! Rakastun siihen heti ja mun oli ihan pakko lukea kaikki sun postaukset alusta asti. Kirjotat tosi hyvin , oot taivan uskomattoman kaunis ja otat todella hyviä kuvia ! Lisäks sun kaikki blogin aiheet on ollu kaikki tosi kiinnostavia. Inspiroit mua ja oon lukenut tosi monia blogeja mut tä sun blogi voittaa kyllä kaikki ne mitä oon lukenu ! Tä sun blogi on just täydellinen mun makuun! Sun vaatetyyli on tosi ihana ja saan sulta aina ideoita yhdistellä erilaisia vaatteita! Alan ehdottomasti seuraamaan sun blogia ja ootan innolla taas mitä ihanaa sulta seuraavaksi tulee! Noi meikki postaukset jon ollu ihan mun lemppareita vaikka kaikki on ollu kiinnostavia ja ihania! Sanat ei riitä kuvailemaan kuinka ihana sä ja sun blogi ootte ;)!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooi! Eikä sanat riitä kuvaamaan sitä tunnetta, jonka koen kun saan lukea näin ihania kommentteja. Kiitos! :) <3

      Poista
  6. Siis käyttääkö sun yhdeksänvuotias (?) sisko suoristusrautaa?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vilmalla on kaks siskoo, toinen on -98 joten ehkä kumminkin eevi eikä viivi :D

      Poista
    2. Ei vielä, mutta tulevaisuudessa sitten luultavasti. :)

      Poista
  7. Minäkin aloin vähän aikaa sitten lukemaan blogiasi ja tämä on vaan niin täydellinen<3 Toivon että minunkin blogini olisi joskus yhtä hyvä ja mulla olisi yhtä paljon lukioita! 7 ei ole kovin paljoa mutta on sekin jotain :3

    VastaaPoista
  8. Oi vitsit oli taas kiva postaus sulta! :) Ja upea sinä ! :3 Onkos sulla muuten instagramia ? Ja mun on iha pakko kysyä, että minkä ikäinen sä oot ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Mut löytää instagramista nimellä vilmajarvinen. Oon 17-vuotias. :)

      Poista
  9. Tiiän että saat jatkuvasti kehuja sun ulkonäöstä, mutta pakko silti sanoa et sun kasvojen profiili on tosi upea!

    VastaaPoista
  10. Juu teeppä tuosta suoristusraudasta parempi postaus joskus kun ehit :) huomenna täytyis kans lähtee tsekkailee alennusmyyntejä, ärsyttää vaan tosiaan se väenpaljous...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aattelin tehdä sen madollisesti jo huomenna. :3 Ja voi vitsi se on kyl ärsyttävää..

      Poista
  11. Eniten mua ärsyttää alennusmyynneissä just se, että suurinosa vaatteista on juurikin xl-kokosia, huoh! Minkätakia normaalikokosille ei vois olla hyviä alennuksia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää just. Tai ne kaupat vois ainaki tilailla enemmän niitä pienempiä kokoja. :D

      Poista
    2. Eiköhä se johu ihan siitä, että ne pienemmät koot menee ensin...

      Poista
    3. Mitä muuta mä oon tässä väittänyt? :D Tuostahan tässä ollaan puhuttukin.

      Poista
    4. Niin eli siis normaalikokoisillekin on hyviä alennuksia, terv. eri ano.

      Poista
    5. Yleensä vaatteet tulee kauppoihin ns. vaatepaketeissa missä on tietty määrä jokaista kokoa. Pienempiä kokoja on yleensä enemmän, mutta näin ollen ne meneekin nopeampaa. Ei millään kaupalla ole järkeä tilata niitä vaatepaketteja yli omien resurssien, koska loppujenlopuksi siinä jää vain häviölle, kun isot koot jäävät varastolle pyörimään. Selkeytän siis vain sen, että kaupat ei kauheasti voi vaikuttaa siihen mitä kokoja sinne alennuksiin laitetaan. Sinne laitetaan ne, mitä on jäljellä!:) T. Eri ano taas ja näitä asioita hoitanut.

      Poista
  12. Ompas huonolaatuisia kuvia? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm ei nää mun mielestä mitään kovin huonolaatuisia ole? :O No mielipiteitä on monia.

      Poista
  13. hihii mulla on sama neule mutta tummansinisenä :3 ja tykkään siitä hirmusesti. Sun blogi on oikeesti yks niitä harvoja ellei ainoa minkä _kaikki_ postaukset mä luen! Eli kiitos ihanasta blogista :)

    VastaaPoista
  14. Anteeks nyt vaan, mutta itekkin olin heti ekana päivänä alennusmyynneissä keskustassa eikä sielä kukaan ryysinyt päälle tai repinyt tavaroita käsistä :D Kannattaa mennä sillon heti aamulla niin saa rauhassa shoppailla ilman ryysistä ja muita. Oltiin vähän jälkeen yheksän ekoilla kaupoilla ja meijän lisäks ei ollu kun muutama asiakas. Ja voi kyllä niitä pieniä kokoja sieltä löytyy kun vaan etsii rauhassa ja tulee ajoissa paikalle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai niitä pienempiäkin kokoja löytyy, jos menee ensimmäisenä päivänä. Mä puhuin nyt siitä, että jos menis viimesimpinä päivinä. Mut hyvä jos sul on ollut täysin onnistuneet alennusmyyntikäynnit! :)

      Poista
    2. itse olin ekana päivänä jyväskylän alennusmyynneissä vuosi sitten, ja silloin itse jonotin Gina tricoon pääsyä, no kun kaupan ovet aukeni niin valtava ihmismassa ryntäsi kauppaan, repi vaatteita käsistä ja kuulin jopa yhden huutavan "Huora älä vie mun paitaa"...Eli siis vaikuttaa niiin valtavasti missä shoppailee !:) Mutta vilma sun blogi on aivan mun lemppari ! Minkään muun blogin postauksia en millään jaksa lukea loppuun, mutta sun blogista luen aina kaikki sanasta sanaan! Kirjotat uskomattoman hyvin ja vaikutat ihanalta ihmiseltä <3 !

      Poista
    3. Kiitos sulle TOSI paljon! <3

      Poista
  15. Joo noi ruuhkat on aivan järkyttäviä :D Ite olin eilen Tukholmassa päivän ja saavuttiin kaupoille heti kun ne kympiltä aukes ja sillon mahtu vielä rauhassa katsomaankin, mutta herranjumala siinä kahentoista jälkeen tuntu että happi loppuu!
    Haha, itellä oli kans ennen toi sama ongelma stadin stockkalla, mutta ysiluokalla olin sielä TET'issä ja nykyään onneks löydänkin sieltä kaiken aika helposti :D Jotain hyötyä siis siitäkin kahen viikon edestakas ravauksesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kai sit pitää jatkossa herätä aikasin aamulla, jos haluaa rauhassa katsella vaatteita. :P Mut hei hyvät sulle! Noi TET-harjoittelut on hyviä just tuonkin takia, että oppii tuntemaan hyvin paikat, niin ei jatkossa tarvite hirveästi suunnistaa. ;)

      Poista
  16. Hei kun tässä oman blogin ulkoasun kanssa kamppailen, niin olisin halunnut kysyä vinkkejä miten oot esim. bannerin ja tän taustakuvan tänne tehnyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taustakuvan löysin aikoja sitten jostain netin syövereistä, ja bannerin oon tehnyt picmonkeylla ja ipiccylla. :)

      Poista
  17. ootko markuksen kaa taas yhes ?

    VastaaPoista
  18. Mä kävin eilen myös tuolla Kampissa ja Foorumissa. Monessa kaupassa jaksoin vain pienen hetken olla ja sitten oli pakko päästä ulos. Hirveästi ihmisiä, kaikki tuli melkein päälle ja kuumakin siellä tuli. Ja katselin myös noita neuleita, sininen olis houkuttanut mua, mutta ärsytti ne jonotkin. Mutta onneksi jotain kivaa tarttui mukaan muista kaupoista :)
    Ja hyvin käy toi neule sulle, tosi nätti olet ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se tungos oli jotain ihan kamalaa... :(

      Mutta kiitos paljon! :3

      Poista
  19. Onko tää ripsari parempi ku se sininen maybellinen rocket volume? Olisi uusi ripsari hakusessa ja pähkäilen tässä et mitä seuraavaksi kokeilisin, kun en haluaisi aina vaan sitä samaa vanhaa ostaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On! Itseasiassa huomattavasti parempi. :)

      Poista
  20. Hui miten uskalsit jättää ton vanhojen kampaaja-ajan näin myöhään? :o Okei, itse olin vähän hätähousu kun jo elokuussa varasin :D Mutta tosi hyvä että sait kuitenkin ajan! Ootan jo innolla postausta vanhoista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo sitä mäki mietin! Siis järkyttävän myöhään jätin... Voin vaan kiittää luojaa, että mulle sieltä aika vielä löytyi. :)

      Poista
  21. Jaa kyllä mäki oon näis alennusmyynneis pyöriny, mut ei oo ollu hirveesti jonoja ja oon siis itekki ollu just kampissa yms. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sulla on sitten käyny hyvä tuuri. :)

      Poista
  22. Aijotteko lähiaikoina matkustaa johonkin? Ootko matkustellut paljon? Itellä tuli kauhee matkakuume kun kattelin sun lomakuvia!!! Ois ihana saada katella tollasia kuvia lisää ☺️☺️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, mut vähän pähkäillään tässä, että jos ens joulu vietettäis jossain lämpimässä. :) En hirveesti oo matkustellu tuolla kauempana maailmalla. Kerran ollu Kreetalla, kaks kertaa Thaimaassa, kerran Kyproksella ja sitten monet kerrat Ruotsissa ja Virossa.

      Poista
  23. Oliko sulla sillo 15 vuoden iässä mauto vai skootteri?:)

    VastaaPoista
  24. Oot niin kaunis ja upee ilmestys nii sisäsesti ku ulkosesti! Oot aito oma ittes etkä piittaa muiden mielipiteistä ja sun itsevarmuus on ihailtavaa. Oot tosi empatiakykynen ja herttasen olonen enkä osaa ees sanoin kuvailla miten ihanalta mun silmissä vaikutat :D Nostan sulle myös hattua siitä et vastaat lähestulkoon jokaseen saamaas kommenttiin (ja vieläpä kunnon lauseilla) vaikka niitä tulee monia kymmeniä :) oot vaan niin ihana, jatka samaan malliin äläkä ikinä muutu! ♥ - Tia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi miten ihana kommentti taas! Kiitos tosi paljon. :3

      Poista
  25. Aivan ihana blogi! Tykkään aivan valtavasti kaikista postauksista ja sun hyvin kirjoitettuja tekstejä on kiva lukee:) Ja oot todella kaunis ja aktiivinen<3 Miten lukijaksi voisi liittyä? ( varmaan kuulostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta kun en vaa tiiä:O ) Oisko sulla mitään vinkkii et mitä laittaisin uutena vuotena päälle, ku mul ei oo mitää kivaa mekkoon täl hetkel, ei siis tarvi olla mitenkään hienot vaatteet? Ja kuvaat upeita kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon! Lukijaksi voit liittyä tuolta blogini sivun alareunasta. Mä ajattelin itse pistää varmaan jotkut siistit farkut ja sit vähän juhlavamman paidan. :)

      Poista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥