sunnuntai 11. elokuuta 2013

Black and white

Heräsin 1,5 tuntia sitten ja nyt jo aamupalan syöneenä päätin ruveta selailemaan viime perjantain kuvia koneeltani. Pyörähdin siis jälleen Helsingissä Annan luona ja päätettiin mennä kuvailemaan ulos, koska ympäristö oli kuitenkin sen verran mielenkiintoinen. Tuulisesta säästä huolimatta saatiin räpsittyä toisistamme tosi kivoja kuvia ja löydettiin yks vähän suojaisampi paikkakin missä kuvailla. 
Ja voi vitsi mä niin rakastan Helsinkiä! Vanhoja taloja ja upeita ympäristöjä sekä nähtävyyksiä. Jos vain olisi mahdollista, ostaisin ensimmäisen kämppäni sieltä. Voisin nimittäin niin kuvitella itseni sinne asumaan... 

Mitäs mieltä te olette Helsingistä? Tuleeko teidän käytyä siellä usein vai lukeutuuko se kohdallanne kenties niihin "tuskin koskaan käyn" -paikkoihin?

54 kommenttia:

  1. Aivan upeita kuvia! Ja mä käyn Helsingissä tosi harvoin, täältä Joensuusta on sinne aika pitkä matka :( Haluisin kyllä käydä useamminkin! Siellähän on periaatteessa "kaikki", esim. jotkut harvinaisemmat vaateliikkeet ym. Ja arkkitehtuuri on kaunista. Ah, mulle tuli ikävä sitä kaupunkia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Ja joo näinhän se on. :(

      Poista
  2. Ihania kuvia! <3 Itse haaveilen joskus muuttavani Helsinkiin. Ehdottomasti Suomen paras laupunki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! :) Tykkään tästä Espoostakin ihan hurjasti, mutta silti vaihtelu virkistäis.

      Poista
  3. Omalla tavallaan Helsinki on kaunis vanhoine rakennuksineen. Kuitenkin sen suuruus ja ihmismäärä ovat liikaa mulle. Alan opiskella Helsingissä, joten siellä "ikävä kyllä" tulee käytyä useammin. Olen ennemminkin maalaiskaupungin tyttöjä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! Mä itse tykkään suuresta ihmismäärästä, koska silloin tunnen olevani ns. kotona. Mutta oon ikäni asunut Espoossa joka on Helsingin lailla myös tosi iso kaupunki, joten se varmaan selittääkin sen. Ymmärrän, että ihmisille, jotka ovat ikänsä asuneet maalaiskaupungeissa, suuri ihmismäärä tuntuu ehkä jopa vähän ahdistavalta. Kysymys on siis monissa tapauksissa vaan siitä, mihin on tottunut. :)

      Poista
  4. ihan älyttömän kauniita kuvia! :)

    VastaaPoista
  5. Oon käyny Helsingissä muutamia kertoja. Ite asun kuitenki about 700km(?) päässä Helsingistä, joten ei tule kauhean usein käytyä. Enkä ikinä vois kuvitella itteäni sinne asumaan! Ihan liian iso kaupunki mulle, enkä jotenki tykkää sellasesta jatkuvasta menosta ja melusta. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joku päivä siellä asustelisinkin, tällä hetkellä tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta. :D
    Nättejä kuvia.. taas. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa. Sulla siis samankaltaset fiilikset Helsingistä kuin Iiriksellä. :)

      Poista
  6. Vau, ihania kuvia! Mä tykkään Helsingistä kaupunkina ihan hirveesti, ja mulla on haaveena päästä sinne joskus opiskelemaan. Yllättävän monta kertaa vuodessa siellä tulee käytyä, vaikka asunkin täällä 250km päässä :D

    Ja tällänen postaukseen liittymätön kysymys, millanen sun kauneusihanne on? Sano esim joku julkkisnainen, joka on sun mielestä kaunis :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa okei! :)

      Ja no siis Kim Kardashian on oiva esimerkki mun mielestä erittäin kauniista naisesta. :)

      Poista
  7. Asun lähes 1000 kilometrin päässä Helsingistä (olen näitä pohjoisen tyttöjä) ja en ole ikinä Helsingissä käynyt ja en oikeastaan ole ikinä edes halunnut. Kaikki tarpeellinen löytyy ihan omasta kotikaupungista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai no mut hyvä jos löytyy! Helsinki on kuitenkin semmoinen paikka, missä kannattaa edes joskus käydä. :)

      Poista
    2. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi kannattaa käydä? :)

      Poista
    3. No kyllä mun mielestä jos Suomessa asuu, niin pääkaupungissa kannattaisi käydä edes kerran elämänsä aikana. :) Mutta ne varsinaiset syyt ovat just hienot vanhat rakennukset, nähtävyydet (kuten Helsingin tuomiokirkko), shoppailijoille hyvät shoppailumahdollisuudet ja kesäisin esimerkiksi kaivopuisto on ihan mielettömän ihana paikka viettää aikaa. :) Nämä olivat siis esimerkkejä vain.

      Poista
    4. Missä päin Helsinkiä kävitte? Ite hiippailin viime viikonloppuna Skatalla ja oli ihan mielettömän upeeta. Kaikki ne sievät sisäpihat ja vanhat rakennukset. Tosin just nää hienot paikat on usein niitä kalliimpia, näki jo autoistakin. Toki esimerkiksi Lauttasaarikin on aika upee. Ite asun Helsingissä ja aina, kun näin kauniina päivinä lähtee katselemaan yllättyy ihan kuin nättiä täällä on.

      Poista
    5. Me käytiin Viikissä. :) Ja joo siis Lauttasaari on älyttömän upea paikka!

      Poista
    6. Ehkä kaikkia ei kiinnosta shoppailu tai nähtävyydet. Sitä paitsi shoppaillakin voi kuitenki melkein missä tahansa päin Suomea. Samoin kuin nähtävyksiä on ympäri Suomen. Nuilla perustein pitäisi kiertää koko Suomen paikkakunnat

      Poista
    7. No kyllähän se hiton noloa on, jos ei oman maansa pääkaupungissa ole edes käynyt :--D toki, ainakin minun mielestäni isoimmat kulttuuripaikat kannattaisi ympäri Suomea ehdottomasti tsekata, esimerkiksi Turku ja muut satamakaupungit kätkevät sisäänsä enemmänkin historiaa ja kulttuuria kuin Helsinki, mutta Helsinki on silti tllä hetkellä ns. kaiken keskus. Sinne sijoittuu isoimmat tapahtumat, nähtävyydet, museot ja näyttelyt.

      Poista
    8. En kyllä ymmärrä millä tapaa se on noloa. Itse olen kyllä Helsingissä käynyt, mutta ei se minun silmissä kenestäkään noloa tee, jos ei ole siellä käynyt.

      Poista
    9. Nina toivottavasti luet tämän.
      Oon lueskellu näitä sun kommentteja täällä vilman blogissa ja ei voi muta sanoo ku oot hiton viisas tyttö ;D oon aina sun kans samaa mieltä, ja oot hirmu asiallinen ja muutenkin jees ! ;) jatka samaan malliin!

      Poista
    10. Ettei vain ano 20.52 ois Nina ite :-D

      Poista
    11. Ano 22:03

      Must toi on niin naurettavaa. :D Miksei joku voisi kehua Ninaa? Munkin mielestä hän on tosi fiksun oloinen. :)

      Poista
  8. Mä ainakin nautin Helsingissä asumisesta (tänne kummiskin 900km päästä muuttanut, ja en oikein pohjoisessa viihdy :D). Kaikki mitä tarvin on täällä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, Helsingistä löytyy kyllä meilkeinpä kaikki. :)

      Poista
  9. onko sulla minkäänlaista hajua mitä haluaisit tehdä isona työkses? =)

    VastaaPoista
  10. Hahh, mä en vain tajua näitä ihmisiä, jotka ei ole eläissään edes käynyt Helsingissä :D Siis itsekin asun ainakin 300 kilsan päässä ja herranjumala kyllä me nyt jo perheenkin kanssa ollaan siellä lomamatkoilla käyty miljoona kertaa.

    Eikö se nyt kuulu melkein jokaisen "velvollisuuteen" käydä oman maansa pääkaupunki edes tsekkaamassa..?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin mielestä se ois hyvä juttu et edes joskus oman maansa pääkaupungissa kävis. :D Mut kukin tyylillään.

      Poista
    2. Ota huomioon että meitä suomalaisia asuu Lapissakin, ja ettei kaikilla ole varaa lähteä Helsingissä käymään.. Ehkä nyt "tajuat" hieman paremmin :)

      Poista
    3. No mä veikkaan että ainakin suurella osalla olisi ainakin jossain elämänsä vaiheessa varaa pyörähtää siellä. :)

      Poista
  11. Helsinki on aivan ihana paikka ! <3 ja käyn siellä niin usein kun mahdollista :) Oon myös suunnittellu muuttoa sinne lukion jälkeen :)

    VastaaPoista
  12. Nätti oot :)

    ps. demissä taas joku kusipää :/ http://www.demi.fi/keskustelut/keho/oonko-ainoo-jonka-mielest%C3%A4-myownlife-vilman-poikayst%C3%A4v%C3%A4-ruma#.UgendJLBpkQ ilmiannoin kyl ton!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Joo noita säälittävyyden huipentumia täällä Suomessa riittää. Surullista.

      Poista
  13. Vau, tosi kivoja kuvia! :-) Helsinkiin lähtee aina mielellään, oikeasti. Musta tuntuu että kun sinne lähtee voi paeta jotenkin näitä oman paikkakunnan murheita.. Viihdyn Helsingissä, vaikka siellä onkin ihan mielettömän erinlainen meno kuin täällä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin viihdyn Helsingissä niiiiiin hyvin. Ihana paikka. <3

      Poista
  14. Unohdin kommentoida tohon edelliseen postaukseen! ;D
    Elikkäs onnea Eeville ripille pääsystä! Ja markus on ihan tajuttoman komea! Huhhuh :D kelpais mullekkin! (Sano tää sille ;-D)

    Ja musta on outoa, että ihmisen valittaa sulle mm. Shoppailusta jne, ja sun raha-asioita spekuloidaan. Mun mielestä sä oot selvästikin viisas tyttö, ja osaat selkeästi arvostaa kaikkea, mitä sulla on. Se on musta arvostettava piirre ihmisessä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah sanon. ;) Se varmaan myös lukee itse näit kommentteja.

      Ja joo, munkin mielestä se on. Ne kun ovat semmoisia asioita, jotka eivät muille kuulu sitten pätkääkään. Mut kiitos kommentistas! Oli kiva lukea noita viimesimpiä lauseita. :)

      Poista
  15. Mä rakastan Helsinkiä ja varmasti tulen sinne muuttamaan kunhan rahatilanne sen sallii ja sille tulee oikea aika :) Mun mielestä Suomen ihanin kaupunki <3 Tykkään muutenkin ihmisvilinästä ja onhan stadissakin rauhallisempiakin paikkoja. Ehkä mä joskus vielä saan toteuttaa unelmani ja muuttaa tuohon ihanaan kaupunkiin ;) Ihania kuvia muuten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Ja jeps, kyllä Helsingissäkin rauhaa saa jos haluaa. :)

      Poista
  16. jännä miten kaikki tykkää helsingistä ja minä taas en viihdy siellä yhtään :D onhan se ihan jees välistä käydä mutta siihen se viehätys jää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no ihmisillä on erilaiset mieltymykset. :)

      Poista
  17. Oot älyttömän kaunis! Ja oon asunu Helsingissä koko mun elämän ja en oikeestaa keksi hirveesti valitettavaa :-)

    VastaaPoista
  18. mä rakastan helsinkiä kaupunkina ihan älyttömän paljon! tällä hetkellä asun n. 400km päässä, mutta päättäväisesti kyllä lukion jälkeen aion tehdä kaikkeni että sinne pääsisin! vaikkakäynkin siellä vain muutaman kerran vuodessa, tuntuu ihan kauheen haikeelle jättää se aina taakse, jotenkin oon vaan niin kiintyny siihen paikkaan ja tuntuu että mä lopulta sinne kuulunkin, koska pidän siitä ihmismäärästä ja varsinkin kesäisin siitä eloisuudesta ja kansainvälisyydestä minkä siellä voi aistia:)

    VastaaPoista
  19. Meiltä ajaa Helsinkiin vähän päälle tunnin. Ennen musta oli tosi jännää ja kivaa käydä sielä, mutta nyt kyllästyttää. Saattaa lähinnä johtua siitä että pari viime vuotta siellä tuli rampattua koulun takia ja tietysti aina välillä täytyy siskoa käydä sielä moikkaamassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa. Mäkin oon varinkin lähiviikkoina rampannut sielä miltein päivittäin, mutta aina se paikka on vaan yhtä ihana. :)

      Poista
  20. Ite asun helsingissä enkä kyllä vois koskaan kuvitella muuttavani täältä pois! :)

    VastaaPoista
  21. Mulla on Helsinkiin vaan n. tunnin automatka, mut silti siellä tulee käytyä tosi harvoin.. Kaupunkina se on kyllä upee just noiden rakennusten ja muiden takia <3 Shoppailumahollisuudetkin on parhaat, ite tosiaan asun kylässä, jossa ei oo yhtäkään vaatekauppaa.. :D Sun blogi on ihana ja oot niin kaunis! :)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥