keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Päivä Heurekassa!

Moikkamoi taas!
Täytyy jo heti tähän alkuun sanoa, että oon tosi väsynyt, joten mitään hirveen pitkiä selostuksia en tällä kertaa jaksa kirjoittaa. 
Lähdettiin aamupäivällä koko perheen kanssa kohti Heurekaa kuten jo eilisiltana enteilinkin. Niihin kolmeen/neljään tuntiin mahtui niin Body Worlds -näyttely, Tutkimusretki avaruuteen planetaariossa sekä ihan se Heurekan perusnäyttely. Täytyy kyllä sanoa, että olin melkoisen pettynyt tällä kertaa siihen perusnäyttelyyn. Monet aiheet siellä olivat muuttuneet ja tilalle tullut uusia ei-niin-ihmeellisiä aiheita/"laitteita". Tuntuu, että joskus silloin vuosia sitten kun siellä viimeksi kävin, olisi se ollut tuplasti (ellei jopa triplasti) mielenkiintoisempi ja viihdyttävämpi. Vai onko se vain tämä ikä ja aikuistuminen? Noh joka tapauksessa tuli sekin paikka nyt taas nähtyä ja käytyä vielä serkkujakin moikkaamassa siinä samalla. Planetaarioon ja Body Worlds -näyttelyyn olin kyllä tyytyväinen! 
Body Worlds -näyttely kertoi siis ihmisen ruumiista ja rakenteesta. Se sisälsi erilaisia opetusvideoita ja -tauluja sekä aitoja ihmisruumiin osia ja elimiä lasisissa näyteikkunoissa (jokainen erikseen esiteltynä). Täytyy kyllä sanoa, että näyttely oli kyllä melkoinen tietopläjäys ainakin minulle ja paljon uutta tuli opittua. Vielä näin ihmisbiologiasta kiinnostunut kun olen, passasi näyttelyn aihe minulle vallan mainiosti. 
Käytiin tosiaan Heurekan jälkeen piipahtamassa serkuillamme, joilla viivyimme parisen tuntia. Nyt olo on ihan törkeen väsynyt ja pää lyö tyhjää. Mutta kai tämmöiset vähän laiskemmat postaukset ovat välillä ihan sallittuja? ;D

Mitäs mieltä te ootte Heurekasta? Ootteko monta kertaa siellä käyneet vai oliko tämä joillekin kenties ihan uusi juttu? :)

20 kommenttia:

  1. mun mielestä siellä viihtyy ihan yhtä hyvin vähä vanhemmat ku nuoremmatki :D joka kerta tulee opittua jotain uutta !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, no mulle ei vaan sitten oikein kolahtanut tällä kertaa. :D

      Poista
  2. Hitto haluisin nähdä sen Body Worlds -näyttelyn mutta asun Tampereella :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äääh voi ei. D: tee joku päivä pikku piipahdus tänne etelämpään ja käy siellä.

      Poista
  3. Ite oon muutaman kerran heurekassa käynyt, mutta koskaan en siitä mitenkään erityisesti ole innostunut. Asialla saattaa olla jotain tekemistä sen kanssa että tiede ja muu sellanen ei kiinnosta mua tippaakaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jooo no tuo on just semmosille tieteestä kiinnostuneille varmaan mielenkiintoisin. :D

      Poista
  4. Anteeks nyt mut kuka 16v sanoo "Vai onko se vain tämä ikä ja aikuistuminen? " :DDD?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän sitä nyt koko ajan vanhenee ja aikuistuu? Eri asia jos kutsuisin itseäni aikuiseksi, siitä nimittäin olen vielä kaukana.

      Poista
    2. Nii kyllä sitä aikuistuu vaikkei oliskaa vielä aikuinen :D

      Poista
    3. Mitä ite oon aina ajatellu että vasta reilusti yli 18v voi sanoa aikuistuvansa:D mutta joo, kukin tyylillään. Itse kävin heurekassa viimeks varmaa viis vuotta sitten mutta muakin kiinnostaa toi ruumisnäyttely.(:

      Poista
    4. Kannattaa oikeasti käydä siellä! Näyttely on Heurekassa 22.9. asti, joten tässä on kyllä ihan reilusti aikaa vielä käydä siellä, jos se jotakuta kiinnostaa. :)

      Poista
  5. Body Worlds-näyttely oli todella mielenkiintoinen, kun kävin sitä keväällä katsomassa. Oli sen jälkeen pakko googlata lisätietoja ja Heurekan sivulta taisikin löytyä muutamia ihmisten kommentteja siitä, miksi he ovat halunneet oman ruumiinsa luovuttaa näytteille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa voisin mäkin käydä kurkkaamassa Heurekan sivuilta tuota! :O

      Poista
  6. mä oon käyny viimeeks joskus ihan pienenä heurekassa :( haha :D ois kyllä siistiä taas mennä, varsinki toi body worlds -näyttely kiehtoo mua!

    VastaaPoista
  7. Eikö sulle tullut paha olo tuolla body wolrdsissa? Haluaisin kovasti sinne mutta pelkään pyörtyväni :D

    VastaaPoista
  8. Ite en oo koskaan vieraillut Heurekassa, mutta kiinnostais kyllä kovasti! Ehkäpä vielä joskus pääsen siellä pyörähtämään :)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥