tiistai 4. kesäkuuta 2013

Unelmakäynti H&M:llä

Jo kauan mielessäni pyörinyt maximekon ostaminen päätti päivänsä tänään, koska lompsin heti lastenhoidon jälkeen bussipysäkille ja siitä sitten bussilla kohti Iso-Omenaa. Päätin tänään päivällä töiden ohessa hankkia H&M:stä nyt tämän viikon aikana jonkun upean maxin ja testaan ylipäätänsä sopiiko sen mallinen mekko mun päälle. Sainkin sitten lopulta pirtsakan idean lähteä ettimään sitä jo tänään - kyllä kannatti!
H&M:ään päästyäni etsin kuumeisesti kokomustaa maximekkoa, mutten kaikesta siitä pitkäkestoisesta etsiskelystä huolimatta sellaista löytänyt. Kysyessäni siitä lopuksi vielä myyjältä, hän sanoi niiden olevan tilapäisesti loppu myymälästä ja mua rupes suivaseen aivan älyttömästi. Kiersin sitten kaupan vielä uudelleen läpi ja silmään pisti mustavalkoinen "kuviollinen" maximekko, jonka nappasin mukaani sovituskoppiin. Mekon väri epäilytti mua aluksi kaikkein eniten, mutta kun olin saanut kiskottua sen päälleni niin käsitys muuttui melkolailla heti silmänräpäyksessä - mekko sopi mielestäni miltein täydellisesti mun päälle! Totesin myös, että pelkkä kokomusta sais asun helposti näyttämään rättimäiseltä, joten hyvä vain että tuli kokeiltua tätä toista. Totesin mielessäni myös, että kerrankin pituudestani on oikeasti hyötyä vaatteiden keskuudessa. Yleensä olen aina kironnut erityisesti farkkujen kanssa, sillä melkein kaikki (myymälästä riippumatta) ovat mulle liian lyhkäsiä. Nyt kuitenkin löysin mekon, joka korostaa kivasti mun pituutta. Enkä muuten voisi olla tämän tyytyväisempi ostokseeni.
Pistin tuon heti kaupassa jo päälleni ja jaloissa olivat jo aiemmin H&M:stä ostamani mustat pitsiavokkaat. Huomasin näitä kuvia katsottuani, että ne sopivat miljoona kertaa paremmin asuyhdistelmään, mutta tuskimpa nuo korkokengät teitä vaivaavat. Mekkohan tässä tällä hetkellä on muutenkin se pääjuttu. Hintaa tällä oli 19,95€ ja S kokona tämän ostin.
Mekon lisäksi en voinut vastustaa kiusausta ja ostin jo kauan kuolaamani ankkurikorut myöskin samaisesta kaupasta. Olin aiemmin nähnyt nuo kaverini blogissa ja jo heti ensimmäinen silmäys riitti tuomaan mun mieleeni käskyn: "Käy ostamassa nuo itselleskin!".
Nyt tänään sitten heti mekon ostettuani kaivelin vielä H&M:n koruvalikoiman läpi ja onnekseni löysin nämä korut loppujen lopuksi sieltä miljoonan muun korutuotteen seasta. Kaulakorulla oli hintaa 7,95€ ja samoin myös tuolla paksummalla rannekorulla (jossa ei roiku ankkurikoristetta). Ankkurirannekoru olikin sitten noita kahta hitusen halvempi ja maksoi 5,95€.
Tämän maxin kun yhdistää näihin koruihin saa taiottua mun mielestä aivan mielettömän ihanan asukokonaisuuden! Tuntuu, että tämä on se paras ostokseni pitkään aikaan ja tiedän tulevani käyttämään näitä usein varsinkin kaupungilla liikuskellessani. Rannallekin tää mekko on tosi helppo vetästä vaan biksujen päälle, eikä tarvi sen kummemmin mitään vaatetusta sinne sitten enää sen kummemmin miettiä (paitsi että eihän rannalle mennessään sillä muulla vaatetuksilla todellisuudessa ole juurikaan väliä, kunhan on ne uikkarit päällä). Jäin siellä H&M:ssä katselemaan hetkeksi vielä aurinkolasejakin, sillä mun nykyiset ovat hajonneet. Päätin lopulta käydä tutkailemassa niitä joskus paremmalla aikaa, koska kello läheni tuolloin jo yhdeksää ja kauppakeskusta alettiin jo sulkea. Olen muutenkin oppinut sen, ettei ostosten kanssa kannata ikinä hosua. Ei niillä muutenkaan ole nyt niin järkyttävää kiirettä, joten voivat hyvin odottaa vaikka tämän viikon loppuun saakka.

Mutta mitäs olitte mieltä tämän päivän H&M-ostoksistani? Mitä pidätte näin muutenkin maximekoista, ovatko ne tyyliänne vai kuuluvatko ne kenties teidän inhokkilistaanne näin shoppailureissuilla?

59 kommenttia:

  1. Hienosti sopii tuo mekko sulle!
    Itse en ole uskaltanut kokeilla maximekkoa, on sellainen fiilis ettei se kuitenkaan näytä mun yllä hyvältä... Vaikka eihän sitä tiedä ennenkuin kokeilee... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa oikeesti edes kokeilla! Saatat vaikka yllättyä. :)

      Poista
  2. Tosi kiva toi mekko ja noi korut! Näytät hurjan pitkältä tossa mekossa :o

    Itellakin on ollu nyt haaveissa ostaa joku maksimekko, mutta ongelma on se, että en oikein tiiä millon sitä vois pitää ja minkä kanssa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep no oon oikeestikin tosi pitkä joten ei ihmekään, jos tuollaisen havainnon teet. :D
      Mun mielestä maxeja voi käyttäö arkena sekä juhlana. Ne sopii molempiin (lukuunottamatta juhliin tarkotettuja maximekkoja, jotka oikeesti ovat hienompia). Mutta mä esimerkiksi tuun käyttää paljon nyt kesällä ihan arkena... Kaupungilla käydessäni yms. :)

      Poista
  3. Ooo, ihana mrkko ja koru! <3 Itte oon nii lyhyt että joudun aina lyhentää mekkoja, 150 centtiselle ei pahemmin maximekkoja löydy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh voi ei. :/ Mutta on tuokin parempi kuin mulla. Farkkuja tai mekkoja on helppo lyhentää mutta mites sitten se niiden pidentäminen? :P

      Poista
    2. Haha, totta! :D Tosi moni mekkokangas on vaa nii vaikee lyhentää!

      Poista
  4. Vautsi, ihania ostoksia! Täytyykin käydä huomenna H&M:ssä. :)

    VastaaPoista
  5. Tosi kiva toi maksimekko! Mun silmään paljon kivempi kun koko musta, toi kuvio tekee siit jotenkin "mielenkiintosemman" ja hienomman näkösen eikä sellasta tylsää rättiä haha :D Ja sopiikin sulle ihan loistavasti!

    VastaaPoista
  6. Sopii sulle tosi hyvin! Mä aina kaikkien muiden päällä ihailen maximekkoja ja -hameita mutta kun itse käyn sellaista sovittamassa niin se näyttää ihan kauhealta mun päällä:D Ehkä en oo vaan löytänyt sitten "sitä oikeeta" vielä ja täytyy jatkaa etsimistä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep ei kannata luovuttaa siinä asiassa vaan tosiaankin jatkaa etsimistä. :)

      Poista
  7. Heh tässä maximekkoasiassa oon kade pitkille! :D Siis totta kai nuo mekot sopii lyhyemmillekki mutta varmasti pitkälle kropalle on helpompi löytää sopiva.
    Itellä tuskin tulis käytettyä tuollasta mekkoa juuri missään, joten en oikeen oo innostunu. Mutta sulle sopii kyllä tosi hyvin tuo mekko.

    VastaaPoista
  8. mä rakastan maximekkoja ja-hameita, mutta alle 150 senttisenä ei oikee löydy mistään sopivan mittasia... :( tottakai niitä vois lyhentää ite mut ei ne istu oikee muutenkaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm no monesti oon huomannu niiden leventävän kamalasti lyhyempien päällä. :/

      Poista
  9. Sopii sulle tosi hyvin tuo mekko! :) Itekin oon harkinnut maksimekon tai -hameen ostamista, sopivia yksilöitä ei oo vaan vielä tullut vastaan :/ Kerrankin pituudesta on hyötyä, oon itsekin noin 177cm :) Ja tosi kivoja nuo korut myös!

    VastaaPoista
  10. Maximekot on ihania muiden päällä, omaan tyyliin ne ei passaa :-) toki saattaisi olla, että jos ulkomaille lähtisin, semmosen kävisin ostamassa kun vaikuttaa niin rennolta päällä, eikä tarvi tosiaan muuta ku ne biksut alle! :-) Ihana löytö. Oot niin upeen pitkä <3 Joko oot sinut pituutes kanssa (kun muistelen ettet aina oo tykänny?)? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Joo just matkoillakin tää on unelma. Ja kyllä... Mulla oli aiemmin ongelmia pituuteni hyväksymisessä, mutta nyt oon päässyt sen vaiheen kyllä yli jo ja osaan olla ylpeä tästä 180cm:stä. :D

      Poista
  11. Näyttää ihanalta toi mekko sun päällä (:

    VastaaPoista
  12. Tosi hyvin sopii tuo maximekko sun päälle, ite en voi vaan käyttää kun oon 157cm pitkä nii se ois liian pitkä mun päälle, eikä se näyttäis kivalta. Ja nuo korut on myös ihanat, mulla itelläni on samanlainen kaulakoru ja paljon sillä on ollut käyttöä :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaa voi ei.. :/ Mut joo mäki oon niin rakastunu noihin koruihin. Ai että. <3

      Poista
  13. Vau miten ihana mekko ! Sopii sulle ihan älyttömän hyvin ja kuviokin jotenkin tosi kiva :-)!

    VastaaPoista
  14. Ihanat korut ;) Ja tuo mekko sopii sulle tosi hyvin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi, en toki sun blogissas noita koruja kuolaillut. ;) Ja kiitos! <3

      Poista
  15. Hieno toi mekko! Mut miten ihmeessä sulla on varaa KOKO AJAN ostaa uusia vaatteita / koruja yms?? :O olen NIIIIN kateellinen D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua tää sama aihe on käyty täällä jo miljoona kertaa läivitse ja enää en jaksa siitä keskustella. :D

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    3. Miten ihmeessä jolain ei olis varaa ostaa H&M rättejä ja rihkamakoruja?
      Sossun ja kelanki tuilla sellasia sais ostettua monia monia kuukaudessa

      Poista
    4. Niinpä. Vilma vaikuttaa ihan perus tuloselta suomalaiselta.
      Ihan oikeasti. Suurin osa vaatteistaki on hm:n halpis vaatteita.

      Poista
  16. Hassuu miten puhut niin paljon noista vaatteista ihan ku ne olis sun henki ja elämä :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No satun tykkäämään vaatteista? :D

      Poista
    2. joilleki vaatteet ja shoppailu vaan on harrastus, siinä missä toisella joku jalkapallo tai kitaran soitto :> iteki rakastan yli kaiken shoppailla, se vaan on niin ihana fiilis ku on löytäny oikein natsaavan yhdistelmän, ja tottakai sitä sillon pitää hehkuttaa!

      Poista
    3. Juu tottakai, tykkään itekki vaatteista ja shoppailusta, mut en vaan oo nähny selittävän yhessä postauksessa näin innokkaasti jostain vaatteesta :-D Enkä tarkottanu mitenkää negatiivisessa mielessä ku totesin vaan! t. sana ano ku alussa

      Poista
    4. Anonyymi, eikös yleensä muoti/lifestyle blogeissa ole ihan tarkoituksenakin puhua uusista vaatteista ja koruista?:DD

      ja Vilma, toi mekko näyttää ihan mielettömän upeelta sun päällä! Ehdottomasti oli hyvä ostos:)

      Poista
  17. aaah maximekot pääsee just oikeuksiinsa tollasella pitkällä kropalla ♥ haluaisin itekki mutta oon nii lyhyt ni näyttää ihan tyhmältä päällä:(

    VastaaPoista
  18. Kävin eilen h&m:ssä:-):-) ostin paidan

    VastaaPoista
  19. Tosi nätti mekko ja ihanat korut ! :) Oon ite haaveillu jo tosi pitkään tollasesta maximekosta, täytyypä käydä kaupoilla tän postauksen myötä !

    VastaaPoista
  20. haluisin kans maximekon mut ei oo sopivaa kävellyt vastaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hööh, ehkä se oikea löytyy tässä kesän aikana kuiteskin! :)

      Poista
  21. Hei kaikki lyhyet! :p Itse olen 153cm ja löysin Espanjasta sopivan mekon itelleni, kannattaa kattoa nettikaupoista ym :) Mä kans pelkäsin että näytän ihan tatilta sellasen kanssa, mutta taisin sitten vaan löytää sopivan koska kyllä mä ihan pitkältä ja hoikalta sellasen kanssa näytin. Mutta en kyllä tosiaan niin hyvältä näyttänyt kuin sä Vilma, ihana mekko ja upea sinä!! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo varmasti se riippuu myös mekosta mikä istuu kenenkin päälle ja mikä ei. Sulla kävi hyvö tsägä! :) Ja kiitos paljon.

      Poista
  22. Ihana mekko) rakastan sun blogia yli kaiken ja käyn monta kertaa päivässä kattomas onko tullu uutta postausta..:)

    VastaaPoista
  23. 'ja mua rupes suivaseen aivan älyttömästi' hihi ihana, suivaseen <3

    VastaaPoista
  24. Oi kun ihanat korut! Täytyykin käydä heti kattoo oisko täälläkin päin noita jo myymälässä :)

    http://the-nomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
  25. sä oot kyllä täydellinen, oon kateellinen sulle :)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥