tiistai 7. toukokuuta 2013

Mekko probleemaa...

Oon nyt koulun jälkeen tunnin verran surffaillut netissä ja etsiskellyt uutta mekkoa itselleni kesän tuleviin juhliin. Tiedossa on kolmet rippijuhlat sekä kahdet ylppärijuhlat, joihin olis tarkoitus mennä ja uusi mekko pitäisi saada siis piakkoin hankittua. Oon pitkään jo kuolannut tuon tietyn mekkomallin perään (helma siis takaata pidempi, en tiedä tuon mallin oikeaa nimeä).
Se on mun mielestä jotenkin vaan niin kaunis ja sopiva mun kropalle. Löysin nyt tänään sitten aivan upean mekon nelly.com:sta ja ihastuin siihen heti. Kaunis väri ja oikea malli. Mekko on takaata tosin melko pitkä, mutta olen kuvassa olevaa mallia 10cm pidempi, joten näyttäisi siis hieman lyhyemmältä mun päällä. Tuon mekon kanssa käyttäisin ihan vaan niitä mun perusmustia korkokenkiä, jotka sopisivat tuon kanssa hyvin kuten kuvasta näkyykin. 

Halusin täältä tulla kyselemään teidän mielipiteitä, koska itse oon aina niin avuton päätöksen teossa oli kyseessä sitten mekko tai joku muu ostos.
Miltäs siis kyseinen mekko teistä näyttää? Voisitteko kuvitella sen sopivan päälleni? 


Ps. Onko teistä kellään kokemuksia nelly.com:sta tilatuista vaatteista? Sujuiko tilaaminen teillä ihan ongelmitta ja olitteko tyytyväisiä tilaamiinne tuotteisiin? Kertokaa ihmeessä kokemuksia, itse kun ihan ensikertainen olen!

99 kommenttia:

  1. Joo, toi mekko on ihana :) ja oon itsekkin tilannut Nelly.comista ja on luotettava eikä mulla ollut mitään ongelmia tilauksen kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, ainut vaan että kuulin just yheltä kaveriltani et tuo väri ei oo täysin sama luonnossa kun tuossa ja että olkaimessa olevat koristeet ovat rumat. Koristeet huomasin jo heti aluksi enkä itsekään pitänyt niistä kovinkaan paljon, mutta hiuksilla ne saa peitettyä. Rakastan tota mallia vaan niin paljon... :D<3

      Poista
  2. Tuo on todella kaunis mekko, oon itekin jo pitkään haaveillu tollasesta mekosta tai hameessa jossa ois tuollainen helma :) Tuo sopii hyvin just tuollaiseen kevyeen ja kerrostettuun materiaaliin mun mielestä.

    Toi mekko on varmastikin monikäyttöinen, ite jos oisin sinä niin tilaisin kyllä! :) Tilaisin itsekin jos olisin rahoissani :D Mutta sopisi varmaan hyvin sulle.

    http://saarukka.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Monikäyttöinen kyllä onkin. :)

      Poista
  3. tosi kiva on ja uskon että sopis sulle hyvin!:) ja sen verran tosta nelly.comista on kokemuksia ku oon pari kertaa tilaillu, et ainaki mulle ne tuotteet tuli tosi nopeesti ja kaikki suju ihan ongelmitta. suosittelen siis!:-)

    VastaaPoista
  4. Nätti mekko, ja värikin sopis tosi hyvin sulle (:
    Onks toi kallis? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei! Siis yllättävän halpa (47,95€) kun miettii kuinka paljon monet mekot voivat maksaa. :O

      Poista
  5. Mullet dress (= eli takatukkamekko :----D) on ainakin englanninkielinen nimi tuolle mallille. En sitten tiedä onko vain slangi vai virallinen nimi, mutta natiivit netissä kaikki käyttävät mullet dress nimitystä.
    Suomalaista vastinetta en sitten tiedä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei hyvä tietää, kiitos. :)

      Poista
    2. tai sitten ihan vaan high low dress

      Poista
    3. ainiin, vielä pakko lisätä, että myös ihan näin suomenkielellä olen kuullut tuollaisia kutsuttavan epäsymmetrinen mekko. :-)

      Poista
  6. tosi kiva mekko, sopisi sulle varmasti hyvin! mä oon kuullut että tollaista mekkoa nimitettäisiin high-low mekoksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja okei, tolle on varmaan siis erilaisia nimityksiä. :D

      Poista
  7. Mekko on ihan kiva/ok, mutta ei mikään erityisen säväyttävä. Aivan taatusti löytyy upeampiakin mekkoja, jotka sopis sulle vielä paremmin :)

    Esim tää:
    http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/dark-pink-738/mary-dress-738048-749/

    VastaaPoista
  8. Älä tilaa klarnalla, sen kanssa tahtoo tulla probleemia. Postiennakko ehkä kätevin!
    Mekko on mun mielestä tosi nätti ja vois sopia sulle ko oot sen verran pitkä.:)

    VastaaPoista
  9. Ihana mekko!! Ton saman mallisia löytyy kyl muistaki kaupoista. Ite tilasin viime kesänä kans juhlii varten just tuolt Nellyltä. Väri oli vaaleempi ja tylsempi mitä kuvassa ja sen lisäks viel liian iso vyötäröltä ja mekko joutuki sit mummin ommeltavaks ja korjattavaks :--D Et ite en suosittelis kyseistä kauppaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osaisitko suositella muita kauppoja? :)

      Poista
    2. vero modassa ja vilassa on ainakin ton mallisia mekkoja! (:

      Poista
    3. Juu ne tiedän. En kuitenkaan tykännyt niistä niin paljon kuin tästä. :<

      Poista
  10. kannattaa käydä vilassa ja vero modassa, siellä on meinaan just tollasia mekkoja jotka on takaa pidempiä :) itteltä löytyy vero modasta ostettu korallinvärinen mekko.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tiedän mitä mekkoa tarkoitat! Ite kuitenkin tykkään tästä enemmän ja Eevi (sillä kun on rippijuhlat kesällä) ostaa kai sellaisen Vero Modan mekon valkoisena, joten samaa en viittis mennä ostamaan. :<

      Poista
  11. Itekki oon katsellut tota mekkoa, mutta se ei vaan taida mun päälle sopia kauheen hyvin... oon varma että sulla se on kauniin näkönen! :) Suosittelen tota mekkoa sulle!!

    Ja nellyn tilaukset on ainaki mun omalla kohalla toiminu hyvin. Tilaukset on tullu viikon sisällä ja palautuskin onnistuu ongelmitta ^^

    VastaaPoista
  12. oi ihana mekko! sopii sulle varmasti (: !

    VastaaPoista
  13. Aivan ihana mekko ja varmasti sopii sulle täydellisesti! :)

    VastaaPoista
  14. Ihana mekko, mutta itse en laittaisi toisten juhliin noin prameaa mekkoa, etten veisi huomio pääsankarilta :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä just tykkään pukeutua tuollaisiin. :(

      Poista
    2. samaa mieltä anonyymi1 kanssa. Oot niin näyttävän kaunis muutenkin, että jotain arkisempaa toisten juhliin (:

      Poista
  15. Mun mielestä toi on ehkä vähän liian juhlallinen vieraalle, esim. rippijuhlissa. Muuten kyllä ihan kiva :) kantsii tsekata ginatricot, siellä näytti olevan just ton mallisia mekkoja, vähän yksinkertasempia vaan ja mun mielestä ehkä jopa kivempia!

    VastaaPoista
  16. Mulle nellyn tilaukset on toimitettu kahdessa päivässä ja palautkset on myös sujunu hyvin :) Suosittelen!

    VastaaPoista
  17. Uskon että toi sopis sulle tosi hyvin! :) Joten suosittelisin tilaamaan :D.

    Mulla on ollu nellyltä yks huono kokemus, kun tilasin yhen takin xs-koossa ja se tulikin m-kokoisena. Takissa luki M, mutta muovipaketissa XS...eli jouduin palauttamaan :(. Palautus on kuitenkin helppoa ja on mulla hyviäkin kokemuksia nellyltä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa.. :O No mut hyvä kuitenkin että palautus on helppoa ja muuten kokemukset ovat hyviä. :)

      Poista
  18. Jos olet mallia 10cm pidempi, ootko ajatellu kuin lyhyt mekko on edestä?
    Itte oon tilannu nellyltä useita kertoja eikä koskaan ole ollut ongelmia! Mutta kaunis mekko, sopii sulle varmasti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no sekin riippuu jalkojen pituudesta esim. :) Tuskin se liian lyhyeltä edestä päin näyttää.

      Poista
  19. Munki mielestä liian juhlava muiden juhliin. Vie liikaa huomiota itse päätähdestä... :| Useinhan tollasissa juhlissa voi olla vaikkapa nätit housut ja pusero vierailla, joten omasta mielestä tuo mekko on liian näyttävä. Nätti mekko kyllä muuten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä en oo yhtää semmone paita + housut -tyyppinen ihminen juhlissa. Oli ne sitten kenen. :/

      Poista
    2. toi on ehkä pikkasen liian juhlava munki mielestä , just esim siskos juhliin, ku sehän on siellä se huomion keskipiste (: ja ainahan voit ostaa yksinkertasemman mekon eikä vaan sitä paita+housut :)

      Poista
    3. Hmmm... Harmittaa, koska toi ois niin unelmamekko. :(

      Poista
    4. Tietenki tää on sun päätös. Ite en vaan jotenki "kehtais" olla liian juhlavana toisten juhlissa. Toki on muitaki vaihtoehtoja ko housut+pusero mutta tuo oli ehkä yks melko yleinen esimerkki. :) Tuo pitkä takaosa etenkin tekee tuosta mun silmään liian juhlavan eli ei toki kaikki mekot sitä ole.
      Mutta jos tuntuu että tuo on just se mekko minkä haluat niin kyllä varmaan kannattaa harkita ostamista, mutta kannattaa tosiaan miettiä eri kantilta!

      Poista
    5. oli mullakkin siskojen rippijuhlissa samantapainen mekko, kun niillä, eikä ketään haitannu:Dja ei niitä juhlia joka päivä oo, niin osta vaan toi mekko, sopis sulle varmasti :)

      Poista
  20. Tosi upee toi mekko ja varmasti sopis sulle! Ja vaikka toi aika juhlava onkin, niin tuskimpa nyt ite huomiota vie siitä "päätähdestä" jos kerta sitä varten siellä juhlitaan:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin.. Tuskin nyt veisinkään. Mutta mielipideasioita nää, että onko liian juhlava tai huomiota herättävä vai ei. Huomiota herättävällä tarkoitan just sitä, että vetäisin huomion itse juhlakalusta itteeni. Mun mielestä ei oo liian juhlava tuommoisiin. Mekko siinä missä muutkin.

      Mutta mielelläni kuuntelen tosiaan teidän mielipiteitä, olivat ne sitten millaisia vain. :)

      Poista
  21. Mun mielestä ei oo kyllä mitenkää liian juhlava tai huomiota herättävä! eli ei ainakaa sen takia kannata jättää ostamatta, että veisit jotenki huomion itse juhlittavalta, se on vaan mekko hei :D Tuo sopis varmasti sulle tosi hyvin, oot just sopivan pitunen ja mallinen käyttään tommosta :)

    VastaaPoista
  22. uskon et toi ois sulle ihan täydellinen varsinki ku oot noi pitkä! :) tämmöset lyhyet voi vaa haaveilla tommosista...:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha nii... Siis tämmöses tapaukses pituudesta on hyötyä. :D

      Poista
  23. Mulla on todella samantyylinen mekko vieläpä samassa värissä ja se on upee! Toi sopis sulle varmasti hyvin :--)

    VastaaPoista
  24. Kaunis mekko mutta mun mielestä kuitenkin ehkä liian "juhlava" kerta et itse ole juhlien sankari. :/

    VastaaPoista
  25. Ei todellakaan ole liian juhlava varsinkaan niihin ylppärijuhliin! Nuo ovat tärkeitä juhlia, johon vieraidenkin oletetaan pukeutuvan juhlavasti. Jos mekko sopii sulle ja se on sun tyyliä, niin tottakai sen ostat.:) Et ole pukeutunut yli, etkä ali.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin... Hirveen vaikeeta tää pääöksen teko vielä. Haluaisin pukeutua tuohon, sen verran kaunis mekko kun on. :>

      Poista
  26. Toi ei ole mun mielestä yhtään liian juhlava, vaan just sopiva tollasiin! Kyllähän vieraidenkin pitäs pukeutua varsinkin yo-juhliin ja rippi-juhliin juhlavasti eikä mihinkään perus farkkuihin ja t-paitaan tms. Toi mekko on varmasti sun päällä tosi kaunis ja suosittelen että ostat sen jos siitä ite tykkäät! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On myös muitaki vaihtoehtoja ko tämän postauksen mekko ja farkut+t-paita. :)

      Poista
    2. Niin, tiedän. Mutta kun oon vaan niin ihastunut tuohon mekkoon. :<

      Poista
  27. JOOJOOJOO! näyttää varmasti mielettömän hyvältä sun päällä!:)

    VastaaPoista
  28. minkä kokone jalka sul on ? :) ku oot nii pitkä :) ja iha sikaihana mekko !

    VastaaPoista
  29. Kannattaa tilata postiennakolla koska jos tyyliin visalla maksaa niin se lähetys ei onnistunu ? ... tilattiin mulle mekko sieltä ja tuli noin viidessä päivässä.. :)

    VastaaPoista
  30. mitä ootko 180cm? huhhuhh:o ja joo on toi sinänsä aika juhlava, mut jos se sua ei haittaa nii tilaa vaa:)..

    VastaaPoista
  31. Toi mekko on ihana ja sopis ihan varmasti sulle! Värikin on tollanen ihanan pirtsakka :) ite tilasin kaks mekkoo just vähä aikaa sitte nellystä ja tuli eilen, oli mun eka kerta ku tilasin sieltä, mut ei voi muuta kun suositella! Molemmat mekot oli tosi sopivia ja tulikin tosi nopeesti :) en sitten tiiä ku oon kuullu siitä paljon huonoo mut ei mulla oo kyllä mitää negatiivista sanottavaa :D

    VastaaPoista
  32. Otsikossa on yhdyssanavirhe. :)

    VastaaPoista
  33. Toi mekko näyttää tosi kivalta edestäpäin, mutta takaa se näyttää ihan aamutakilta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä kokonaisuus on tosi tyylikäs. :)

      Poista
  34. HIGH-LOW DRESS........ google?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hui kamala hei kun täältä kysyin?

      Poista
  35. Se juhlavuus varmaan riippuu kans siitä, miten ja mihin ton mekon yhdistää :) Esim. mitä yks päivä Vilassa näin useemmallakin myyjällä tollasen samantyyppisen mekon, niin ne oli jotenkin saanu siitä asukokonaisuudesta tosi rennon, ei mitenkään juhlavan.
    Sanoisin kyllä, että sun kannattaa ainakin kokeilla kyseistä mekkoa :)

    VastaaPoista
  36. heitota sun kuvas löytyy gosupermodelist jonku lehen kannesta :DDD http://fi.gosupermodel.com/shopping/magazine.jsp?magid=516738#page1

    VastaaPoista
  37. Tosi kiva mekko:)! Mun mielestä sopis hyvin sulle ja käy just tollasiin juhliin. Jos et kuitenkaan aio tuota ostaa niin voisin suositella paria paikkaa. Axparis, sheinside, lulu's, ovat halpoja ja ton tyylisiä mekkoja löytyy :)

    VastaaPoista
  38. toi on tosi nätti mekko ! osta vaan näyttää varmasti upeelta sun päällä

    VastaaPoista
  39. Miten löysin sun blogin vasta nyt? Aivan ihana, heti lukijaks :)
    http://behappybeee.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  40. En suosittele et meet toisten juhliin noin hienossa mekossa. Pääkunnia pitää antaa valmistuvalle henkilölle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä noi vaan on sellaisia juhlia, joihin voi pukeutua hienommin. Synttärit tms olisivat sitten eri juttu. :)

      Poista
  41. Aivan upea mekko! En itse henkilökohtaisesti ymmärrä tätä sääntöä, että pitäisi varoa omaa pukeutumistaan ettei vain ole hienompi asu kuin itse juhlittavalla henkilöllä. Tai siis, täytyy kyllä päivänsankarilla olla aika huono itsetunto jos täytyy loukkaantua siitä, että joku vieraista näyttää hänen mielestään nätimmältä kuin hän itse. Sitä kyllä itsekin ihmettelisin, jos joku tulisi juhliini jossakin överissä tylliviritelmässä, mutta tuo kyseinen mekko mitä tässä postauksessa esittelet on kyllä mielestäni nätti ja sopiva asu vaikkapa nyt noihin rippi-tai ylioppilasjuhliin mentäessä.

    Kuulostaapa nyt kauhean kärkkäältä tämä mun kommenttini, mutta tämä on mun aito mielipiteeni :D Eli siis nätti mekko on ja sopisi sulle hyvin :)

    -Sara

    VastaaPoista
  42. Aivan ihana! Katon itelleni saman tyylistä ja löysin kivan http://www.bisters.fi/Hihaton-mekko osoitteesta. Itseni mielestä ihan kaunis :)

    VastaaPoista
  43. Tässä olisi toinen nätti vaihtoehto: http://nelly.com/fi/vaatteita-naisille/vaatteet/juhlamekot/elise-ryan-555/sequin-cut-out-back-chiffon-dress-555264-1126/ Näytät toki hyvälle tuossakin mekossa ;)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥