sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Meikkausta

Olin luvannu teille, että tekisin nyt viikonloppuna sen kauan odotetun meikkipostauksen ja näin tein. Ajattelin että sunnuntai on hyvä päivä tehdä tää, ja kun muutakaan tekemistä ei oikeen ollut niin miks en tätä tänne nyt vihdoin tekisi? Niin odotettu ja pyydetty postaus, että nyt oli pakko toteuttaa!
Kerron tässä siis enimmäkseen mun arkimeikistä, mutta loppua kohden käyn vielä nopeasti juhlameikin läpi — joka ei kyllä arkimeikistä mitenkään huimasti eroa.

Arkimeikit
Mun arkimeikkiin kuuluu ihan perusmeikit ja laitan ne aina (tietenkin) tietyssä järjestyksessä:
  1. Meikkivoide. Mulla on jo pitkään ollut sama meikkivoide käytössä, ja veikkaampa, että niin tulee vielä jatkossa olemaankin. Päätin kesällä testata tota Maybellinen Dream Satin Liquid -meikkivoidetta ja pelkäks testaukseks ei kyllä jääny. On oikeesti aivan älyttömän hyvä meikkivoide. Tasoittaa, peittää ja lopputulos on kuitenki ihanan puhtaan ja raikkaan näköinen. Jos jotain meikkivoidetta suosittelisin, niin se olisi todellakin tämä! (Hinta taitaa olla vähän vajaa 15€.)
  2. Puuteri. Puuteria käytän joka päivä, koska se pitää meikkivoiteen hyvin naamassa. Käytän tämmöstä Lumenen meikkipuuteria, joka on kans tosi laadukas ja näyttää naamassa hyvältä. Sävy on mulla 30 Perfect Beige/Aurinkokaakao. (Tän hinta taitaa kans olla jotain 18€. Tarkkoja hintoja en muista, mut voin sanoo tosiaan semmosen suht lähellä olevan hinnan.)
  3. Ripsiväri. Mulla ripsivärit on viimeaikoina vaihdellu tiuhaan tahtiin. Mutta oon kyl ehdottomasti sitä mieltä, että kaikkein parhaimmat ripsarit löydän Max Factorilta tai Maybellinelta. Tällä hetkellä käytössä Maybellinen The Colossal Volume Express -ripsiväri ja oon tähän kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Tuuheuttaa ja ennen kaikkea pidentää ripsiä, mutta pitää ne kuitenkin luonnollisen näkösinä ja paakuttomina. (Hinta kans joku 10€:sta hiukan ylöspäin. Ite kuitenkin ostan melkein aina alennuksesta, jolloin hinta voi olla 10€:n alapuolellakin.)
  4. Huulikiilto. Tällä hetkellä mulla on käytössä Lumenen Natural Code -huulikiilto. Tuommonen vaaleenpunasen sävynen. Hintaa en tiedä, koska en oo itse tätä ostanu, mutta on törkeen hyvä! Ihanan sävynen ja tekee huulista tosi kivan väriset.
  5. Kulmageeli/kulmavaha & kulmakynä. Oon ehdottomasti sitä mieltä, että jokaselta tytöltä/naiselta, joka haluaa kulmistaan luonnollisen näköset, pitäis löytyä meikkipussistaan Lumenen kulmavaha. Sillä saa todella siistin ja luonnollisen näköset kulmat. Se sävyttää kulmia hieman tummemmiksi. Tummuutta voi tietysti säädellä sillä, paljonko vahaa laittaa. Jos laitat enemmän, saat tummemman lopputuloksen, mutta jos laitat vähän vähemmän niin on lopputuloskin sitten lähempänä omaa kulmien väriä. Mutta tota siis suosittelen ihan kaikille. Tuon jälkeen mun ei tartte kun hieman siistiä tiettyjä kohtia kulmakynällä ja se on siinä. Kulmat pysyy hyvännäkösinä koko päivän. (Hintaa kulmavahalla on 8-9€)
  6. Poskipuna. Poskipunaa laitan joka päivä sen takia, koska se mun mielestä tuo kivasti semmosta heleyttä ja luonnollista väriä esiin. Tällä hetkellä käytössä on Lumenen poskipuna (sävyltään 3 Charming Blush - Lumous) ja oon ollu tähän kans tosi tyytyväinen. Yleisesti ottaen Lumenelta oon löytäny kaikkein parhaimmat ja kauniimman sävyiset poskipunat. 
  7. Nestemäinen eyeliner. Joskus mun arkimeikkiin kuuluu rajaus yläluomelle, muttei suinkaan aina. Jos kuitenkin rajauksen teen, niin käytän siihen Lumenen Liquid eyelineriä. Nestemäistä siks, koska sillä saa paljon siistimmän ja pysyvämmän rajauksen. Tavallisella kynäkajaalilla ei mun rajaukset pysy koko päivää samannäkösinä, vaan loppupäivästä ne on aina suttuset.
  8. Peitepuikko. Hirveesti en oo viimeaikoina joutunu mitään peittämään, mut aina sillon ku peitän, niin oon käyttäny siihen Dermosililta tilattuja peitepuikkoja. Ne on tosi hyviä ja peittää lähes täydellisesti kaikki näpyt ym. Tavallisista marketeista en ikinä löydä sopivaa peitepuikkoa, ja siks tää Dermosilin on ihan ehdoton. Tässä vielä linkki Dermosilin kyseiselle sivulle, josta peitepuikon voi tilata http://www.dermoshop.com/fi/products/3459-fresh-balance-anti-spot-peitevoide?r=/q/peitevoide. (Hinta on 5,50€)
Tuossa siis selitettynä mun tän hetkinen arkimeikki kouluun ja kaupungille. 
Kuten aiemmin jo sanoin niin mun juhlameikki ei sen suuremmin arkimeikistä poikkea. Kuitenkin luomivärit ja mahdollisesti myös ne tekoripset saavat mun juhlameikin poikkeamaan tavallisesta.

Juhlameikki
Juu eli juhliin pistän yleensä aika tumman silmämeikin, en aina, mutta yleensä. Myös huulipuna saattaa joskus kuulua mun juhlameikkiin, mutta se yleensä harvemmin. Tällä hetkellä käytän eniten Lumenen vaaleanpunasen eri sävysiä luomivärejä, mutta myös Joe Blascon luomivärit on mun suosikkeja. Niitä tosin omistan vaan kahta eri sävyä. Niin ja ihan vaan siks, koska niillä on sen verran myös hintaa, ettei viiti hirveesti enempää hankkia. Tuo Joe Blascon tummanvihreä sävy korostaa hyvin mun silmiä ja siks se on kyllä aikalailla mun suosikkiluomiväri. Tummaa luomiväriä laitan yleenä vaan haaleemmin silmäkulmiin, en niinkään koko luomelle niinkuin jotain vaaleempaa. Tekoripset pistän myös (kuitenkin juhlasta riippuen) korostamaan silmiä&katsetta ja ne itseasiassa tekee meikistä juhlallisemman kunhan ripset on hillityt.
Muuten meikki on täysin sama kuin arkena. Pelkästään siis silmämeikki menee astetta näkyvämmäks ja joskus myös ne huulet. Huulipunaa ei mun kuitenkaan niinkään arkena tuu käytettyä, että käytännössä tosi harvoin vaan juhlissa.
Siinä teille nyt selostukset mun arki -ja juhlameikeistä. Vihdoin sain tän toteutettua ja omasta mielestäni ihan kiitettävästi suoriuduin.
 Kertokaa ihmeessä vaan mielipiteitä ja kyselkää jos kysyttävää tulee, vastaan mielelläni! :)

41 kommenttia:

  1. kerrotko vähän enemmän tekoripsistä? voiko samoja käyttää uudelleen ja onko helppo laittaa ym?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samoja tekoripsiä voi käyttää enemmän kun kerran. Liimat kannattaa kyllä puhdistella aina päivän päätteeks ja ne ripset kertovat kyllä ite millon kannattais ostaa uudet. Näin ainakin mulla (Eli sillon kun rupeevat näyttämään siltä, ettei niitä kannata enää käyttää). Ja on tosi helppo laittaa, ekaks voi tietty olla vähän hankalaa, mutta kyllä se opettelemalla helpottuu. :)

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Joskus ostan Anttilasta (muistaakseni Depend-merkkiset) ripset, jotka maksaa 5,25€, mut myös ne seppälän reilu 2€:n perus tekoripset on kans tosi hyvät kunhan ostaa liiman erikseen vaikka Kicksistä tai Anttilasta.

      Poista
  3. voisko tulla jossain vaiheessa videopostaus ?

    http://aaddaaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon jo aiemmin snaonu et sanon erikseen jos semmosta on tulossa. Näillä näkymin ei vielä pitkään aikaan. :|

      Poista
  4. mistä noi sun meikkisudit on? sitten kans millasessa purkissa (?) se kulmavaha on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi sudit on tosi vanhat mut nyt syksyl aloin vast käyttää.. En yhtää muista mistä ne ostin... Mut siis toi kulmavaja näkyy tos tokas kollaasis se on toi ruskee tuubi mis on sininen korkki. :) Oisin voinu tosin ottaa siitä erikseen kuvaa mut en muistanu. :(

      Poista
  5. Minkä merkkistä toi huulipuna on, kun toi purkki on noin erikoisen näköinen? :)

    VastaaPoista
  6. Hauskaa mulla on tosi paljo samoja meikkejä ku sulla:D ja toi meikkivoide, kulmavaha ja toi ripsari tossa kuvassa on kaikki ihan sika hyvii!!:))

    Nii ja pakko vielä sanoo että sulla on aivan ihana blogi ja vaikutat muutenkin niin ihanalta ihmiseltä:3:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa joo ne kolme on ihan ehdottomia munkin mielestä oikeesti! :) Ja kiitos paljon. :)

      Poista
  7. oot niin hirmu nätti!:o ihanasti meikkaat:)

    > ive-in-a-fantasy.blogspot.fi

    VastaaPoista
  8. Oijjoi rakastuin toho viimesee silmäkuvaa :) <3 haluisinpa näyttää yhtä kauniilta.... :(

    VastaaPoista
  9. aika outoa että sanot ettet käytä usein tekoripsiä tai kajaalia kun sulla on aina täällä blogin puolella vaan kuvia sillee et sul on aika meikatut silmät... ja sit yks tälläne ehdotus et jos joskus teet uuden meikkipostauksen nii laita kuvia vaihe vaiheelta jos tajuut mitä tarkotan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten aiemmissa postauksissa on tullut ilmi, niin oon jättäny jo jonku aikaa sitten tekoripset pois ja kajaalia käytän sillon tällön. Mutta esimerkiks tossa kuvassa mikä on tossa arkimeikkiselostuksen jälkeen niin mulla on ainoastaan ripsiväriä silmissä. Ei mitään muuta.

      Poista
  10. Hmm vähän jännä tossa yhessä kuvassa kun sulla on tummaa luomiväriä silmän sisänurkassa, eikö sen pitäis olla ulkonurkassa? En haluu kuulostaa pilkunviilaajalta, mut en oo koskaan nähny et kukaan pistäis silmän sisänurkkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi kolme viimestä kuvaa juhlameikistä on täysin sama meikki. Noi kaks on vaan mustavalkosia ja se tummuus johtuu varjosta. :) En koskaan laita vaan sisänurkkaan tummaa luomiväriä. :D

      Poista
  11. voi ihanat noi juhlameikin silmät :-)

    VastaaPoista
  12. Vautsi vau nuo juhlameikin silmät!

    VastaaPoista
  13. kauan käytät aikaa toho arkimeikkii? :)

    VastaaPoista
  14. Takerruin heti tuohon 12/02/2012. Tarkotit varmaa 02/12/2012? :-D Oot todella kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja ei tuohon on takertunut joku joskus aiemminkin. Toi päivämäärä menee tyyliin kk/pv/vuosi.

      Poista
  15. Mielettömän nätit nuo meikit ! Täytyy varmaan itsekin kokeilla noita luomivärejä, kun näyttää niin kivalta:) Tosi tyylikäs blogi myös! :) Xx N

    Www.natalievilen.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, käyn kurkkaamassa blogis! :)

      Poista
  16. mä oon ennenkin eksyny tänne, blogin ulkoasu on vaan muuttunut siitä :> kaunis olet edelleenkin ♥

    VastaaPoista
  17. Ootpa kaunis! Sun blogis on myöskin aivan ihana :-)

    VastaaPoista
  18. oot tosi kaunis!Toi meikkivoide on täysin paskaa,ostin sitä viikko sit ja ei oo lainkaa mun ihon sävynen (vaikka ostin vaaleinta mahdollista) D:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Mut aijaa, mun mielestä toi on kyl ehottomasti paras kokeilemani meikkivoide ikinä. Ei ilmeisesti kaikille. :D

      Poista
  19. hei tää oli tosi kiva postaus! meinaatko tehä toista semmosta kuvapostausta? :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja joo todellaki teen mutten tiiä vaan vielä että millon. :o

      Poista
  20. heeei pakko kysyy muistatko minkä merkkiset ripset sulla on noissa vikoissa kuvissa? :) ihana blogi sulla!

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥