sunnuntai 4. marraskuuta 2012

Arkikampauksia!

Tätä hiuspostausta on toivottu nyt kovasti ja aattelin tässä pääasiassa esitellä mun arkikampaukset (+ pari juhlakampausta). Kerron miten yleensä lähiaikoina oon laittanu hiukset kouluun, kaupungille tms. Hirveesti erilaisia kampauksia en tällä hetkellä taiteile, joten hiukan lyhyempi postaus tulossa kuin edellisestä hiuspostauksesta.
Lopuks kuitenkin esittelen vielä tällä hetkellä käytössä olevat hiustenpesuaineet ja lämpösuojan.

Mutta nyt ihan tähän alkuun laitan kuvan mun luonnonkiharista hiuksista silloin, kun niille ei olla tehty yhtään mitään. Joku joskus toivoi näkevänsä kuvan ihan mun luonnollisista harjaamattomista hiuksista ja aattelin, että tää postaus on hyvä sen toteuttamiselle.
Eli kuvassa oon kaks tuntia sitten tullut suihkusta. Ainoastaan vaan antanut hiusteni kuivua, joten en ole niitä edes harjannut. Miltein joka päivä suoristan hiukset, mutta näiden kuvien ottamisen jälkeen rupesin miettimään, että mahtaakohan se olla sittenkään kannattavaa?


Ne muutamat arki -ja juhlakampaukset:

Kuvassa oon laittanu etuhiukset ylös ponnarille. Jottei hiukset menis päätä myöten, oon kohottanut (noita ponnarilla olevia) hiuksia työntämällä niitä ponnarista vielä hiukan ylöspäin, ja kiinnittämällä ne lopuks ohuella pinnillä kiinni ihan ponnarin tyvestä.
Oon viimeaikoina tosi useesti ruvennu pitämään hiuksia kiinni. Se kun on vaan helppo aamulla vetää hiukset ponnarille ja lähteä kouluun. Tuossa siis kuva ihan perusponnarista, jonka varmaan jokainen osaa itse tehdä.
Tää yksinkertainen kampaus on ollu mulla "käytössä" lähipäivinä eniten. Eli hiukset vaan suoristettu ja toiselta puolelta otettu tuosta sivusta pieni nippu hiuksia ja tehty joko ihan normaali letti tai ranskanletti, joka sitten vedetään tuollain sivuun ja kiinnitetään pinneillä. Tosi helppo ja nopee kampaus jota oon joidenki muidenkin nähny pitävän.
Ajattelin laittaa kuvan vielä mun kiharretuista hiuksista. Yleensä juhlissa mulla on tällänen kampaus. Yksinkertainen, mutta juhliin sopiva. Arkisin kiharran hiuksia todella harvoin. Kouluun en oo tainnu tänä syksynä kun kerran vaan kihartaa. Eli tosiaan vois sanoa tän olevan ennemminkin mun kampaus juhlaan kuin arkeen. 
Pidän tosi harvoin nutturoita, mutta tää mulla on ollu monissa juhlissa. Tosi vaikea selittää miten tehdään, joten en osaa selittää niin, että kuulostaisi järkevältä. Ääh pistää vähän ärsyttämään, mutta kai mä pistin tän kuvan ihan vaan että näätte mun yleisimmän juhlanutturan. Tuo vaatii kyllä paljon harjoittelua ja aikaa sen tekemiseen.
Tää nuttura on ollu mulla muutamaan kertaan juhlissa ja muutamaan kertaan arkena. Eli ensin etuhiukset kiinnitätään kohotettuina taakse. Sen jälkeen alaviistoon (jommalle kummalle puolelle) tehdään nuttura, joka kiinnitetään TIUKASTI pinneillä kiinni "niskahiuksiin"... Kun nuttura on hyvin kiinnitetty voi sitä lähteä vähän aukomaan ja suurentamaan vetämällä hiuksia ulospäin. Jokainen varmaan ymmärtää mitä tarkotan. Lopputulos onkin sitten tuossa kuvassa. 

Siinä oli mun arki -ja (juhla)kampaukset lähiajoilta. Ei ehkä hirveen monipuolisia, mutta suht yksinkertaisia tehdä. Arkena muutenkin hirveen usein pidän myös hiuksia ihan vaan kokonaan auki, etten tee muuta kun suoristan vaan ja siinä se. En oo viimeaikoina oikeen jaksanu alkaa aikaa käyttää hirveen vaativiin kampauksiin.

HIUSTENPESU

Hiustenvärjäämisen jälkeen oon ruvennu käyttämään CUTRIN-merkkisiä hiustenpesuaineita värjätyille hiuksille, shampoota ja hoitoainetta. Pesen hiukset 1-3 päivän välein ja hiukset pysyy sinä aikana täysin puhtaan näkösinä. Oon ollu tosi tyytyväinen noihin tuotteisiin, itse en vaan tiedä mistä nuo on ostettu, koska äiti nuo on hankkinu. (Muistaakseni kyllä ihan jostain normaalikampaamosta).
Ja tosiaan kun suoristan hiuksia miltein joka päivä on ehdottomasti oltava se lämpösuoja kuten kaikki varmaan tietävätkin. Tuo Franck Provostin lämpösuoja on mun ensimmäinen, enkä ole kokeillut mitään muita. Oon ollu tohon tosi tyytyväinen. Hiukset ei vahingoitu suoristamisesta läheskään niin paljon kuin ennen, tuskin ollenkaan. Eli ihan ehdoton ykkönen toi, suosittelen.

Jes eli tämmönen hiuspostaus valmistui sitten näin lauantai-iltana/-yönä. Oon hirveen ilonen, ettei mennyt aamuun ja sain tän vielä hyvin tehtyä. Toivottavasti tätä postausta toivoneet on tyytyväisiä tähän ja aiempaan hiuspostaukseen voisin laittaa vielä linkin ihan sitä varten, että siellä on vähän erilaista kampausta ja lisäks vielä kuvat mun käytössä olevista kihartimesta sekä suoristusraudasta.
Sieltä käykää ihmeessä vaan kurkkaamassa, jos ette oo sitä aiemmin huomannut lukea. Sisältö pikkusen erilainen ja mahdollisesti jotain kiinnostavaa saattaa sieltä vielä löytyä.

Piti muuten vielä sanoa, että pahoittelen tosi paljon kuvien (varsinkin ensimmäisten) laatua, hämäryyttä ja muutenkin huonoa valaistusta. Olin sopinu eilen siskon kanssa, että se ois auttanu mua tänään alkuillasta näiden kuvien otossa ja ne oltas otettu todellakin paremmin (mahdollisesti jopa ulkona), mutta hän sitten olikin keksiny illaksi itselleen aivan muuta menoa ja josta kaiken lisäks ilmoitti mulle liian myöhään. Käytin nyt sitten itse tän loppuillan näiden kuvien ottamiseen ja kun aikaa ei hirveesti ollut niin otti vähän tiukoille. Olin itsekin suunnitellut tähän postaukseen tulevan hiukan parempia kuvia, mutta nyt kävi näin. Oon oikeesti tosi pahoillani. Lauantaiks vaikkakin sunnuntain puolelle venähtikin, olin tämän toivepostauksen teille luvannut. Sen takia koin tän tekemisen tänä iltana välttämättömäks tuli niistä kuvista nyt sit millasia vaan. Nyt kuitenkin kuulitte syyn miks postauksen ilmestyminen hiukan kesti ja kuvista ei tullut niin hyviä mitä ois voinut. Toivottavasti ymmärrätte ettekä hirveesti ala niistä niuhottamaan. Näkeehän noista kuvista silti tarpeeks hyvin ne kampaukset, ja nehän siinä pääasia ovat.


 Mutta hei nyt sain tämän valmiiks, joten ei muuta kun nukkumaan ja huomenna iltapäivällä ajelemaan kohti Turkua. Hyvää yötä teille ihanaiset! :)

55 kommenttia:

  1. häh luulin et meikkipostaus toiveita tuli enemmän D:

    pystytkö tekeen joskus myöhemmin myös sen meikkipostauksenki :)?

    VastaaPoista
  2. Upeita kampauksia, sulla on täydelliset hiukset! :)

    http://www.youarebeautifulforme-krista.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. Vautsi, sul on niin hyväkuntosen näköset hiukset et kateeks käy! :)

    VastaaPoista
  4. Älä ihmeessä pahoittele, tää on sun blogi saat tehä mitä haluut ja mun mielestä noi kuvat oli hyvii :) Ja ihania kampauksia! Voisin joskus koettaa väsää jonkun noista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa no hyvä jos ei olekaan niin huonoja kun luulin. :O Mut kiitos!

      Poista
    2. Samaa mieltä! (: ja muutenkin tosi mahtava postaus! (:

      Poista
  5. vautsi, kiitos tästä postauksesta :)

    VastaaPoista
  6. Tosi kiva postaus, ite tykkään eniten tosta kiharretusta kampauksesta, sopii sulle älyttömän hyvin! Itelläni täysin piikkisuorat hiukset, joten harvoin saan tommoset kiharat, jotka viel pysyis ees muutaman tunnin.
    Mutta kai se on taas tää naisten ongelma, se jolla on kiharat, haluaa suorat, se jolla suorat, haluaa kiharat. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo oon huomannu saman! Ikinä ei voi olla tyytyväinen... :D

      Poista
  7. toi päiväys on vääri 11/4/2012

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole, koska toi menee tyyliin kk/pvä/vuosi.

      Poista
  8. Tosi ihanat hiukset sulla, ihanat tollee ilman suoristamista tai mitää :-) !

    VastaaPoista
  9. oot niin superkaunis! OOn oikeesti tosi kateellinen, sulla on muuten tosi kiva blogi myös:)!!

    VastaaPoista
  10. Vau oon niiiiin kateellinen sun luonnokiharoista! Haluisin just tollaset hiukset! Suosittelen pitämään kyllä välillä ihan noin, on niin ihanat! Ja sun kasvonpiirteisiin sopii ponnari tosi hyvin! Ää kamala hehkutus mulla mutta kun noi kaikki kampaukset on ihania! Ja hei nuo kuvat on ihan hyviä, mä sain ainakin hyvin selvää, älä mitään pahoittele! :---)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! :) tänään tai huomenna teen taas normaalin postauksen, jonka yhteyteen laitan kuvan tän päiväsestä juhlakampauksesta. Ollaan ristiäisiin menossa ja aattelin tän kampauksen vielä esitellä. Harmi ettei ehtinyt tähän postaukseen.

      Poista
    2. Okei, kuulostaa kivalta. :)

      Poista
  11. Kannattaa suoristaa vähemmän ku ei se ainakaa hyvää hiuksille tee ja sitä paitsi sun luonnonkiharat on sika nätit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ääh joo tiiän ettei tee hyvää hiuksille, mutta tykkään niistä enemmän silloin kun oon suoristanu. Näyttää jotenkin siistimmältä. Mut juu ehk vois vähän kuitenkin vähentää sitä. :)

      Poista
  12. wauuu oot niin kaunis ja ihanat hiukset ! mikä sun luonnollinen hiustenväri on ? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mun luonnollisen hiustenvärin näkee esimerkiks noissa kahessa nutturakuvassa ja tossa kollaasissa missä näkyy mun hiukset kiharrettuina. :)

      Poista
  13. oooi kui kiva postau!:) voisiks muute joskus tehä sellase postauksen jos ois sust kuvii nuorempan ja pienen ym?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon tehnykkin semmosen jo. Muistaakseni syyskuussa, eli jos jaksat niin voit vaikkapa kurkata mun syyskuun postauksia. Sieltä pitäs löytyä, mut voi ne kyllä elokuullakin olla. Oisin muuten linkannu tähän, mut oon kännykällä enkä oikeen viittis ruveta säheltämään. :(

      Poista
  14. ihana blogi sulla!:) oot upeee
    käy kurkkaa mun:)

    http://myddirection.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  15. äääää sulla on kyllä niin unelma tukka :---) joo ei kannata suoristaa joka päivä tukkaa ku sun on tosi kiva tollee normaalina :D harjata voit tietty! ;p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no täytyy nyt vähä kattella...! ;)

      Poista
  16. älä todellakaan suorista joka päivä, sun hiukset on just sellaset ku haluaisin!

    VastaaPoista
  17. todellakin paremmat suorana. :)

    VastaaPoista
  18. sun hiukset on IHANAT, älä suorista aina! :)

    VastaaPoista
  19. Mäki käytän tota lämpösuojaa, kysyisin vaa, et kuinka paljon sitä pitää laittaa? Ite teen sillee et suihkuttelen sitä vähän käteen ja sit haron hiuksiin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei siinä mitään tiettyä määrää oo et jokainen pistää miten tykkää. Mutta mä suihkutan molemmille puolille about 3 suihkausta. Siis että vedän hiukset eka takaa eteen ja sit molemmille puolille suihkutan ton kolmisen suihkausta. :)

      Poista
  20. paljon toi sun lämpösuoja maksaa, ja mistä sitä saa? ja onks se riittoisaa ettei tarvii kuukauden päästä ostaa uutta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ite oon ostanu Anttilasta ja kyllä sitä aika monista kaupoista saa.. Luulis että varmaan Prismasta ja Cittaristakin. Okei en tiedä mutta Anttilasta ainakin ja MUISTAAKSENI hinta on jtn 8-10€:n luokkaa? Ja joo siis riittoisaa on. Yks kestää lähes vuoden mulla. :)

      Poista
  21. ei tosiaankaa kantsis suoristaa joka päivä! :0 ihanat on :) ja voi sua yöhön asti vääntäny postausta meille :( oli jotenki aww :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha aijaa... :D Niin no olin luvannu tekeväni sen eilen ja en haluu pettää lupauksiani!

      Poista
  22. Sulla on ihania postauksia ja ihana blogi! Lisäks oot iha super kaunis. Joka ilta käyn ain kattoo ookko tehny uusii postauksia :)
    Noit Cutrinin tuotteita saa ostettuu Lumene Tehtaanmyymälästä, Kauklahdesta :)

    VastaaPoista
  23. Kiitti paljon! :) Ja okei hyvä, sain nyt mäkin varman tiedon mistä noita saa ostettua, eli kiitos infosta. :)

    VastaaPoista
  24. Sun hiukses on ihan mielettömän kauniit ilman mitään käsittelyä! :o
    Ja muutenki sä oot todella kaunis :)

    VastaaPoista
  25. tää oli kyllä tosi kiva postaus! Ja sulle sopii tosi hyvin nuo hiukset tuolleen kiharrettuna!:)

    VastaaPoista
  26. Iiihanat hiukset<3!! Ja onko toi ekoissa kuvissa oleva oranssi(?) villapaita Lindexiltä tässä aika vähän aikaa sitten ostettu? Meinaan että katselin tänään samanlaista, hinta oli n.20 euroo :D

    VastaaPoista
  27. Oi kuinkas ihana oot!:) miten laitat hiukset yleensä liikuntatunnille?:)

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥