torstai 25. lokakuuta 2012

Talvi älä tule...

Voi ei ootan vaan kauhulla sitä kun ensilumi satelee tänne Espooseen. Tänäkin aamuna jo asteet miinuksen puolella ja huomiseks on luvattu lunta. Hyi että vihaan talvee. Vihaan lunta, kylmyyttä, pimeyttä ja ankeutta mitä talvisin joutuu kestämään. En tykkää luistella tai hiihtää, ainut mistä tykkään talviurheilulajeis on laskettelu! Se onki sit oikeestaan talven ainut hyvä puoli. No joo...
Aattelin muuten nyt tän postauksen yhteydessä samalla esitellä mun tän hetken ulkovaatteet. Siis toisinsanoen mun talvivaatteet mitä tuun kevääseen asti käyttämään. Tätäkin on pyydetty täällä jo kauemman aikaa, joten aattelin nyt sitten toteuttaa. 
Oon siis ton takin ostanu sillon joskus pari viikkoo sitten... Se on tosi ihana ja ollu siitä ostopäivästä asti joka päivä käytössä. Kengät ostettiin äidin kanssa jo viime vuonna, mut ne menee mulle hyvin vielä tämänkin vuoden. Ainakin luulen niin. Mul on myös toiset talvikengät, joissa on joku vajaa 5cm korko, mut niillä en oikee uskalla hirveesti talvella mennä, koska ne on sen verran liukkaat. Kaulahuivi on tietenkin aina kaulassa menin sitten minne vaan. Ostin kans nyt tässä kuussa ton ruskeen tuubihuivin ja ollu tosi usein mulla kaulassa.
Lapasetkin otin käyttöön nyt tällä viikolla. Tuol ulkona nimittäin mulla ainakin jäätyy näpit heti, jos ei oo mitään lapasia tai hanskoja mukana.
 Ton takin ja huivinkin ootte jo varmaan suurinosa nähny jo aikasemmissa postauksissa. Mulla on ton  kuvissa esiintyvän takin lisäks pari muutakin talvitakkia + kaks nahkatakkia, mut niitä tuskin tuun talvella missään vaiheessa käyttämään. Anyway tämmöstä vaatetta mulla päällä tähän aikaan vuodesta. Yritin tällee suht nopeesti ja yksinkertasesti noi esitellä. Mut aika perus talvikamppeet mun mielestä. :)

Joo mut asiasta toiseen. Menin nyt sit kuitenkin maanantaina siihen bilsan uusinta-/korotuskokeeseen, vaikka  aluks uhkailin peruvani sen. Kyllä kannatti uusia! Sain kurssinumeron nousee kutosesta kasiin! Oon niin yllättyny, en oikeesti ois uskonu pystyväni siihen. Onneks vanhemmat piti mulle paasausta sunnuntaina ja jankkas, että meen todellakin uusimaan sen kutosen. Jos ne ois antanu asian olla en ois oikeesti menny sinne ja sit ois jääny tommone tökerö numero sinne ekaks bilsan kurssinumeroks.
Koulus menee muutenki kivasti ja samoin kavereidenki kaa. Ei mitään ihmeempiä oo tässä tapahtunu. Huomenna meen 11 Espoon keskuksessa käymään ja sit sieltä takasin kouluun yheks tunniks. Eli rento päivä tiedossa! Lauantaina ois tarkotus mennä Markuksen kans keilaamaan. Luultavasti Eevi (mun pikkusisko) tulis kans mukaan, että mentäs sitten kolmisteen. Siitäkin varmaan jonkun tulevan postauksen mukana mainitsen. Nii joo ja mult on paljon kysytty sitä kenkäpostausta ja aattelin tänään, et voisinhan mä sen vaikka viikonloppuna yrittää saada aikaseks. Ne vaivaset kengät mitä mul nyt sit kuvattavaks tuleekaan on sit toivottavasti tarpeeks. Siis siltä kannalta ettei tuu ihan tylsää kuvaa ja tekstiä. Uskoisin siis, että lauantaina teen sen mut voi mennä sunnuntaille. Mut tuskin sillä oikeen on minkäänlaista väliä. 
Pahottelen muuten oikeesti jotain näitä huonolaatusempia kuvia joita oon ottanu mun kännykällä. Aattelin yhessä vaiheessa etten laittais niitä enään ollenkaan tänne, mut saa nähdä ny. Ehkä joskus siirryn PELKÄSTÄÄN ihan järkkäri-kuviin. 

Ainiin! Piti sanoo taas tällee yhteisesti tähän loppuun vielä, että ihan oikeesti... Mulle on tullu paljon postaustoiveita millon mistäkin aiheesta. Kun niitä toteuttelen, niin en jaksais lukea sen jälkeen täältä sellasta kommenttia, että "Kuka jaksaa lukee tollast tekstii sun koruista, kengistä, vaatteista jne jne jne... Ketä kiinnostaa?"
Mua oikeesti pistää ärsyttämään se kun jotkut ei tajuu, et multa on pyydetty niitä postauksia. Kaikki toivepostaukset mitä toteuttelen ei synny tunnissa tai parissa. Käytän niihin oikeesti suht kauan aikaa ja on aika turhauttavaa sen jälkeen lukee kommenttia ettei jaksa lukee eikä kiinnosta. Jotain muuta saattaa kiinnostaa, joten jos sua ei, niin skippaa yli. Älä lue. Niin helppoa.
Mut et ei tarvii mulle tulla jauhamaan surkeesta ja tylsästä tekstistä ja et ketään ei muka kiinnosta. Varmasti niitä ainakin kiinnostaa, ketkä kyseistä postausta on pyytänyt. Muistakaahan oikeesti ettei ole mikään pakko kaikkia postauksia lukea läpi, joten skipatkaa yli mielummin, kun että tulisitte jauhamaan liiasta tekstistä ja sen tylsyydestä.

Kauhee loppunipotus... No toivottavasti ei haittaa halusin vaan sanoa ton, kun pisti yks ilta ärsyttämään. Mut ihanat illanjatkot taas kaikille, viikonloppuna kuullaan taas! :) 

67 kommenttia:

  1. ihana vilma ! <3 meikkipostaus ois tosi jees ;) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi sekin varmaan jossain vaiheessa tulossa! :)

      Poista
  2. Miten saat sun ripsistä noin tuuheen näköset? Onko tekoripset/irtoripset, mitä ripsaria käytät, käytätkö ripsentaivutinta jnejnejne D: ois hirmu kiva jos voisit postata sun silmämeikkirutiineista, et mitä teet arkeen ja mitä juhlaan :) tai vaikka koko naaman meikit samantien jos siltä tuntuu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sillontällön käytän tekoripsiä ja kyllä, taivutan ripset myös. Voin tehdä meikkipostauksen tässä joskus. Voin kertoo just vaikka arki -ja juhlameikin kuvien kera... Kattoo ny mitä keksin. :)

      Poista
    2. Jooo! se olis kiva :)

      Oot niin kaunis ja niin kiva tää blogi :)

      t. eri anonyymi

      Poista
  3. Mä ootan talvea tavallaan kauhulla, tavallaan malttamattomana :D haluan lunta, mutta en sitä kylmää säätä... :D

    Hey mut tosi nice blogi, liityin joskus jo ekalla lukaisulla lukijaks, sen verran tykästyin :) jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
  4. talvihan on kiva! :-) lomia, joulu , voi käyttää ihanaa haalaria tai onepieciä, juoda kaakaota, olla lumisotaa, lasketella, ja kaikki pienetkin jutut tuntuvat talven (ja koulun) aikaan paljon erikoisemmilta, kun kesällä ! <3 nautitaan talvesta, keep going vilma oot awesome ! :-----)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kumpa mäkin oisin talvesta noin innoissani! ;D

      Poista
  5. Ihana blogi :) liityin seurailemaan!

    VastaaPoista
  6. hmhh sun tukkas olis niin ihana jos noi latvat ei ois leikattu noin suoraaan:(

    VastaaPoista
  7. Onko aidot uggit tai emut vai mitkä? :) ja ihana banneri(:

    VastaaPoista
  8. Ihana toi laukku:) Mistä se on ostettu?

    VastaaPoista
  9. huihuihui kun olet pitkä(= ja kaunis(= ja ihana blogi tykkään toosi paljon jatka samaan malliin! olet ihana<3(= <3lla: tiia

    VastaaPoista
  10. Oon sun kanssa ihan samaa mieltä noiden toivepostausjuttujen kanssa. Jos ihmisiä ei kiinnosta niin skipatkoon, monet täällä on niitä kuitenki toivonut ja varmasti lukee. Blogis on ihana ja niin sinäkin, pysy vaan omana ittenäs, oot upee tollasena! :)

    VastaaPoista
  11. idiootteja ne jotka sulle tollasii tulee sanoon! mä ainaki luen sun joka postauksen ja rakastan niit ! oot ihana<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se on kiva jos teet niin, kiitti! :)

      Poista
  12. sul on kamalat kulmat,poskipäät ja otsa! muuten oot tosi kaunis!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. xDDD mitä vittua? Vilmahan voiki tehä asialle jotain?

      Vilma mun mielest oot tosi kaunis ja sun blogi on tosi hyvä :)

      Poista
  13. espooski on nyt lunta <3 :-----)

    VastaaPoista
  14. Minkä ikänen sun pikkusiskos on? :-)

    Ois muuten tosi kivaa jos tekisit meikkipostauksen, mis näyttäisit kuvien kera vaihe vaiheelta sun arki- ja juhlameikin :--) Ja tosi kiva et sait korotettua bilsaa noin paljon, tsemppii jatkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ja se on 14v. Voin tehä tuommosen meikkipostauksen, mut en tiiä vielä miten sen toteutan. :)

      Poista
  15. Vastaukset
    1. Jaa, no pääasia et ite tykkään siitä. :)

      Poista
  16. kui pitkä olitkaan

    VastaaPoista
  17. Mistä noi ihanat kengät on haluun nii tollaset:o <3 ja oot iha super kaunis <3 :o oon kateellinen :(

    VastaaPoista
  18. No kiitti. :) Ja en yhtään muista mistä noi ostettiin...

    VastaaPoista
  19. Haluisin nähä sun pikkusiskosta kuvan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan saatte jossain vaiheessa nähdäkkin. :)

      Poista
  20. vooi ku sä oot niin ihanan kaunis! (: onks sulla muuten instagrammia? :-) on tosi kiva piristys kun huomaa et sulta on tullut postaus :-) (kuulostanpa stalkkerilta, hah!)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana kuulla! :) Ja ei oo ainakaa vielä... Teen ehk jossain vaiheessa ku sen verran pyydetty et tekisin.

      Poista
  21. hei älä välitä noista jotka valittaa, mä tykkään just noista postauksista missä esittelet noita sun lempijuttuja (ei sillä et en tykkäis muista tykkään meinaan niistäki :D)! sitä paitsi niistä huomaa sen että on kulunu aikaa ja mä ainaki arvostan sitä että jaksat nähdä vaivaa näitte postauksien eteen ja postata usein vaikka sulla on varmasti muutaki tekemistä kute lukio ja kaverit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu no yritän jatkossa olla välittämättä. Kiitti kommentistas, oli kivaa luettavaa. :)

      Poista
  22. Vinkkinä noiden sun 5cm korolla varustettujen talvisaappaide suhteen. Oletko käyttänyt suutarilla? Itse ostin 2 vuotta sitten aivan mahdottoman liukkaat ylipolvensaappaat. Käytin niitä suutarilla, jossa niihin pistettiin uudet pohjalliset. Eivätkä muuten luista enää :D. Kengillä kävelyyn ei ole vaikuttanut mitenkään, enää en vain ole joka käänteessä menemässä nurin :D. Ja ei ollut todellakaan kallis operaatio

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! En tosiaan oo tullu tota ajatelleeks. Kiitti vinkistä, saatampa vaikka kipasta suutarilla. :)

      Poista
  23. hihii, jes vihdoin kenkäpostausta tulos. Toi takki oli nii ihana et mun oli pakko tilaa täl viikol samanlaine :-----D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiva! :) saman värisenäkö tilasit vai jonkun muun?

      Poista
    2. saman värisen, ei mulle oikee sovi mitkää tummat värit :D

      Poista
  24. Oot niin kaunis! Oon jo pitkään ihaillu tota sun kauneuttas! :)
    Ite rakastan talvee mut uskon et parin viikon päästä ootan jo sitä kesää kylmyyden takia.. nii ja lumitöitten! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos. :) Ja nii no pariki miinusastetta kesän jälkeen tuntuu järkyttävältä. Mä odotan nyt jo ens kesää! :D

      Poista
  25. TALVI ON IHANA <3 :-) Vihaan kesää yli kaiken.. Miks ihmeessä ees välität jostain anonyymien tai ylipäätään kenenkää kommenteista, ootko vähän herkkis? Anna olla, ei niistä tarvi vetää pultteja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En vedakään ensimmäisistä kerroista, mut sit kun niitä tulee tarpeeks niin rupee se pikkuhiljaa ärsyttämään. Ja mitä siitä vaikka oisinki herkkis, ihmisiä on erilaisia?

      Poista
  26. mä inhoon tota sun takkis vyötä. kuuluuko se tohon takkiin? :--/

    VastaaPoista
  27. Aivan ihana toi sun talvilookki! sulle sopii ihan älyhyvin toi takki :) ja ootan innolla kenkäpostausta! ps. noi sun hiukset...haluun samanlaiset D:

    VastaaPoista
  28. Vilma, koska sinä teet blogia monille ihmisille, kannattaisi sinun alkaa ottaa kritiikkä paremmin vastaan, ja monipuolisemmin. Toi sun tekstisi on usein todella tylsää. Ei se aihe itsessään ole tylsää, vaan se miten sen kirjoitat. "Eilen käytiin Ompussa ostin takin se oli tosi ihana sitten mentiin mäkkiin syömään ja sitten tulinkin jo kotiin oli ihana päivä olen ihan väsynyt hyvää yötä" On tiivistettynä se mitä yleensä kirjoitat blogiisi. Ei kaikista anonyymeista pidä välittää, mutta jotkut oikeasti antavat rakentavaa kommenttia.Se tapa, miten kirjoitat vaikuttaa ihan kaikkeen. Monet suositut blogit kirjoittaa mielestäni aika turhista ja tylsistä aiheista, mutta he aina jotenkin vain saavat en tuntumaan tosi hyvältä, koska siihen on sekoitettu huumoria, ja asiallisuutta yhtä aikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tietenkin tajuun, että täytyy ottaa kritiikkiä vastaan. Muttakun kaikilta sitä ei tuu rakentavati vaan tosi törkeesti ja loukkaavasti. Julkasen kommentit, joissa kritiikkiä annetaan asiallisesti ja jätän tökeröimmät julkaisematta. En mä oo sellanen, jolle pitää vaan sanoo kaikkee hyvää. Must on hyvä joskus saada kriiikkiä, kunhan se on hyvänmaun rajoissa. Niin ja noista mun postausten kirjotuksista vielä. Aloitin blogin kirjoittamisen kesällä, tietenkin kirjoitan hieman erilailla kun OIKEESTI kokeneet bloggaajat. Mun mielestä on aina kivaa kirjoittaa tänne, mutta en haluis kirjottaa tänne oikeen keksimällä keksittyä tekstiä. Mä kirjotan tänne just semmosta tekstiä mitä sillä hetkellä ajattelen ja mitä tulee mieleen. Se on mun kirjotustyyli ja mun tapa kertoa asioista. Kyllä mä sen uskon, että monet pitävät sitä tylsänä tapana kirjoittaa, mutta on oikeesti paljon niitäkin jotka tykkäävät siitä. Niimpä mun mielestä ne ihmiset, jotka ei jaksa lukea mun mielestään "diipadaapa" tekstiä, voi lukea mun blogin sijasta muita blogeja. Kyllä mä tajuan, ettei mun blogi oo kaikkien mieleen, mutta musta ei ois kiva oikeen tarkotuksella muuttaa mun omaa kirjotustyyliä ja tapaa ilmaista asioita blogissaan vaan joidenkin tiettyjen ihmisten takia, jotka ei eivät tykkää nykyisestä tyylistä. Musta on tärkeetä, että kukin bloggaaja omaa täysin oman kirjoitustyylinsä, eikä kukaan siihen saisi vaikuttaa. Joten oikeesti, jos blogini on tylsää luettavaa, niin aina voi etsiä toisia blogeja. Ja toivonkin, että asia menisi niin, kuin että mua pyydettäis kirjottaa mielenkiintosemmin. Ei oo kauheen helppoa näin yhtäkkiä muuttaa omaa kirjotustapaansa.

      Poista
    2. Siis voi asdfghjkl, oikeesti! :D Ihana, sulonen, kaunis Vilma, mua rupee jo sun puolestas ärsyttämää iha kauheesti joidenkin kommentit täällä :D Asia on just noin yksinkertaien kuin mitä kerroit: Jos sun blogis/ sen tekstit ei jotakin kiinnosta, hän on hyvä ja siirtyy lukemaan muita blogeja. Mun mielestä sun kirjotustyylis on just ihanan yksinkertaista etkä tynge sinne mitään turhaa paskaa väliin.
      Hyvä et oot tolla asenteella liikenteessä, ettet ala itseäsi muuttamaan muiden vuoksi. Kaikkia ei vaan voi, eikä todellakaan pidäkään miellyttää. Piste.
      Enkä myöskään tajua ton edellisen anonyymin puhetta siitä miten et osaa ottaa kritiikkiä vastaan. Ööö, mitä mä oon näitä kommentteja lukenu niin otat kyllä ihan asiallisesti myös hiukan negatiivisempaa palautetta vastaan?
      Eli JATKA SAMAAN MALLIIN, kyllä toi yli 400 lukijan määrä puhuu ihan tarpeeksi puolestaan :)

      Poista
    3. Niin, kyllä mäkin mielestäni oon ihan asiallisesti ottanut kritiikkiä vastaan. Mutta joo, kiitos paljon sulle! :)

      Poista
  29. paljo toi takki makso? käytitkö niitä lukiolaiskalenterin alennuskuponkeja, ku eiks siin oo muistaakseni 20% alennus talvitakista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Makso 39,95€ ja en muistanu käyttää sitä alennuskuponkia jolla ois saanu 10€:n alennuksen loka -marraskuussa kaikista talvitakeista. :(

      Poista
  30. Voikun ihana ulkoasu! Oot nätti :)

    janinastyle.blogspot.fi

    VastaaPoista
  31. Mikä sun painoindeksi on? Ei oo pakko vastata jos et haluu (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanotaan vaikka näin suoraan, että normaalipainonen olen.

      Poista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥