lauantai 27. lokakuuta 2012

My shoes!

Nyt vihdoin toteutin tän monien lukijoiden toiveen, eli kenkäpostauksen! Huolimatta siitä, etten oo mikään suurin kenkäkeräilijä, vaan ennemminkin laukkujen. Aattelin esitellä suurimman osan siis mun kengistä, mutta en kaikkia, koska jotkut oli niin törkeen likasia, ettei niistä viitsiny tänne oikeen kuvia napsia.
Mun kengänkoko on yleensä kaikissa kengissä 39, mutta jotkut kengät on kokoo 40. Joissain korkokengissä menee vielä 38. Oon sinänsä tosi ilonen niinkin sirosta kengänkoosta (jos niin voi sanoo), koska oon kuitenki sen vajaa 180cm pitkä ja mun pitusella vois hyvinkin olettaa olevan 2-3 numeroa isompi. Onneks ei!
No mutta anyway esittelen siis nyt kuvien kanssa mun kaikki kengät lenkkeilykengistä crocseihin. Hinnatkin yritän mainita mahdollisesti samalla, koska niistä varmaan tulisi muuten kyselyä.
Kuvassa siis mun tän hetken lempparikengät. Ostin noi sillon tasan kaks viikkoa sitten Spirit storesta, ja hintahan oli se 49€. Käytän noita jatkossa myös juhlissa tai just vaikkapa risteilyillä.
Siinä on mun toiset juhlakengät. Noi ostettiin 1,5 vuotta sitten keväällä mun rippijuhliin Sokokselta ja hinta oli n. 90€. On ollu aikasemmin useesti käytössä, mutta jatkossa varmaan harvemmin, koska tuun luultavasti enemmän käyttämään noita mustia. 
Nää kengät taas tuli vuos sitten kesällä ostettua kans Sokokselta, hinta jotain 65€:n luokkaa. Tosi nätit, tykkään näistä paljon!
Nämä vaaleenruskeet avokkaat tuli ostettua vähän ennen koulujen alkua Andiamosta. Hinnan muistelisin olevan noin 40€:n luokkaa, ja on tosi laadukkaat kengät!
Joo ja mulla on aina kesän alussa tapana ostaa ainakin yhdet halpisavokkaat, jotka menee just sen yhden kesän. Kyllästyn joihinkin kenkiin niin nopeesti, ettei haittaa jos jotkut halvat menee kesän jälkeen rikki. Ens kesänä ostan sitten uudet! Nää leopardikuvioiset kengät ostin alkukesästä Seppälästä ja hinta oli muistaakseni 9,90€.
Noita Niken kenkiä käytän aina tarvittaessa koulun sisäliikunnassa ja salilla. On ollu tosi hyvät jalassa ja vuos sitten ostettu. Hintaa en muista, mutta olivat alennuksessa Budget Sportissa. Nuo viereiset Asicsin lenkkarit ostettiin kans jokunen vuos sitten samasta paikasta, ja niidenkään hinta ei kyllä ole muistissa. Mutta tosi laadukkaat juoksukengät ja Budget Sportista muutenkin löytyy mun mielestä paremmin laadukkaita urheilukenkiä, kuin vaikkapa Stadiumista. Ne yleensä löytyy myös niin reippaalla alennuksella, että niiden ostamista on vaikea välttää!
Nuo Lacosten kengät ostettiin kans alkukesästä Stockmannilta. Maksoivat alennuksessa 40€. Noi on ollu mulla koko kesän ja syksyn käytössä. Tällä viikolla tosin siirryin siis jo talvikenkiin, kun alko ilmat niin reippaasti viiletä.
Juu ja nämäkin Reebokin kengät on ostettu pari vuotta sitten kans Budget Sportista. Noita oon käyttäny syksysin (paitsi tänä syksynä en oo ehtiny vielä) ja myös sillon tällön talvisin, koska noissa on tuommonen karva tuolla sisällä. Ei ne kyllä kylmyyttä kovissa pakkasissa pidä loitolla, mutta vähän alhasimmissa kyllä. Valkoset kengät meneekin muuten mulla aina jossain vaiheessa tuon näkösiks, kun tuossa kuvassa, joten älkää välittäkö noiden likasuudesta. 
Nää kengät saatiin muistaakseni vuos sitten meijän naapurilta, joka oli ostanu nää Kaliforniasta. Löysin nää nyt vuoden jälkeen tuosta meijän eteisen kaapista ja aattelin et miks en oo ennen näitä käyttäny? Mun mielestä kivan näköset ja just sopivan kokoset mulle. Noitahan ei varsinaisesti oo just mulle annettu, mutta mun äiti ei käytä tuommosia ja siskolla on 3 numeroa pienempi jalka kun mulla, joten oisin periaatteessa ainut, joka noita voisi käyttää. Ehkä nyt tänä talvena tuleekin käyttöön!
Nää kengät on Anttilasta ostettu vuos pari sitten. Hintaa ei oo muistissa, mut nää on just ne kengät, jotka on tosi liukkaat! Etten oo uskaltanu hirveillä pakkaskeleillä käyttää. Mut tosiaankin, joku jo antoikin vinkkiä, että kannattaa käydä suutarilla näyttämässä. Siellä varmaan voitas sitten vaihtaa paremmat pohjalliset, eikä sit ois niin liukkaat. Täytyy pistää harkintaan!
Nää on mun tän hetken lempparitalvikengät. Ei oo aidot Uggit, mut nää on tosi lämpimät. Näis on sisällä just tommonen paksu karva ja se pitää jalat oikeesti lämpimänä kovissakin pakkasissa. En muista yhtään mistä noi äidin kanssa ostettiin, mutta viime talven ollu käytössä ja niin tulee olemaan tänkin talven.
Vaikkei olekkaan siis mitkään aidot Uggit, niin silti tosi laadukkaat ja pohjatkin tarpeeks paksut, ettei kulu puhki.
...Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä mun omat pikku crocsit. Noi on ollu mulla joku parisen vuotta ja käytän noita aina mökillä ja sit tyyliin jossain omalla takapihalla. Et emmä noiden kanssa minnekkään julkiselle paikalle mene. Mut noi on ihanat semmoset olokengät just jossain mökillä, kuten varmaan monilla muillakin.

Joo siinä oli sitten mun kenkulit. Mitä niitä nyt 13 parit tällä hetkellä mulla on. Mul on kai ainaki kahet viel lisäks mut toisia en tähän hätään löytänyt ja toiset on sen verran likaset, etten viittiny ottaa niistä mitään kuvia tänne.
 Mut yleisesti kenkiä ostelen tosi monista kaupoista, eikä mulla oo tällä hetkellä oikeen mitään lempparikenkäkauppaa. Kertokaa ihmeessä mielipiteitänne ja ois kiva kuulla myös noista Kaliforniasta ostetuista kengistä pikkusen jotain mielipiteitä. Niitä kun en oo siis kertaakaan vielä käyttänyt ja ois kiva tietää mitä ihmiset on niistä mieltä!

Mut tämmönen toivepläjäys toteutettu taas ja tällä kertaa tulikin nyt sitten tämmönen! Toivottavasti oli mieleinen kaikille tätä toivoneille. Nyt sitte aika mennä pukemaan parempaa vaatetta päälle ja meikkailemaan sitä tän iltasta keilausta varten. :)

48 kommenttia:

  1. Tosi kivasti toteutettu postaus, ja ihania kenkiä! :)

    VastaaPoista
  2. Noi "kaliforniakengät" on ihanat!!!!! Lähetä mulle jos et ite käytä ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi no kiva kuulla hei! :) Ja aattelin ruveta käyttämään. ;D

      Poista
  3. Oon ettiny kaikkialta just noita Kaliforniasta saatuja kenkiä! Jossain H&M:llä oli tuon tapaiset mutta nuo on mun mielestä kivemmat :) Tosi kiva postaus!

    En kyllä hirveesti oo pitäny silmällä asiaa, mutta ellet oo aikasemmin tässä lähiaikoina tehny jo laukkujen esittely postausta niin haluisitko tehä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu oon tehny laukkupostauksen joku 1-2kk sitten? Selaa mun aiempia postauksia niin tulee varmasti vastaan. :)

      Poista
  4. Noi Kaliforniasta saadut kengät on kylt tosi hienot, käytä ihmeessä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Käytin nyt tänään jo ensimmäisen kerran. :)

      Poista
  5. Ihana postaus! Tekisitkö joskus postauksen sun siskoista, poikkiksesta ja kavereistä (läheisistä ihmisistä) kuvien kera!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. :) Ja joo no joskus ehkä. Se ei vaan riipu oikeesti vaan musta, mutta kun jotkut ei haluu kuviaan tänne. :O

      Poista
  6. Tol naamal sä oot varmaa seuraava Armi Kuusela!:)

    VastaaPoista
  7. Ei aaaawww, miten upeat on noi kaliforniasta tuodut!!1! Alahan nyt herranjumala käyttämään ;D

    VastaaPoista
  8. ihania kaikki! harmi ettet muista mistä noi UGGit on, tommosia oon metsästäny :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äidiltä kuulin just että Mekasta ostettiin... :D

      Poista
  9. ihania kenkiä, noi ''uggit'' varsinki (:

    VastaaPoista
  10. Noi kengät, mitkä oot naapuriltas saanu, on ihanat !!! :)

    VastaaPoista
  11. Aivan ihania kenkiä! Millä oot tehny tuon sun bannerin? +oot ihan älyttömän kaunis :)

    VastaaPoista
  12. Vauu! noi mustat korkkarit on kyllä ihanat, samoin noi sun kaliforniakengät! (;
    mietin että jos joskus tulevaisuudessa haluaisit tehä sellasen postauksen jossa esittelisit Markuksen - vaikka vain lyhyesti? Tää oli vaa tälläne mielenperukoilta purkautunut ajatus! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ja juu tota on monet pyytäny, jos vaan Markus suostuu niin semmosen voin tehdä. :)

      Poista
  13. Onpas sulla paljon kenkiä.... Mulla on varmaan puolet vähemmän. Miten kerkeet käyttää niitä kaikkia? :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No emmä oikeen kaikkia kerkeekkään. :D

      Poista
  14. Noi ekat kengät on aivan ihanat ! :)
    Oot kaunis, kiva blogi :)

    VastaaPoista
  15. Kivoja kenkiä sulla:)

    VastaaPoista
  16. Oon sun pitunen ja mun kengänkoko on 41-42 <3 Jooh voin kertoo että vituttaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...Mm onhan se varmaan kieltämättä ärsyttävää. :/

      Poista
  17. Käyn tääl joka päivä stalkkaamas ootko kirjottanut jotain uutta :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa kiva, että joku on kiinnostunu! :)

      Poista
  18. aivan ihana postaus!(: upeita kenkiä! eniten tykkäsin just niistä ylimmistä mustista mistä itekki tykkäsit eniten! ne on ihanat<3

    VastaaPoista
  19. Kysyn muuten vaan että mitkä sun vanhempien ammatit on? Ootko "rikkaasta" perheestä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En viitti kommentoida tämmösiä asioita.

      Poista
  20. ihana blogi sulla! + oot hirmu kaunis! :)

    http://sweetmistakesss.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  21. Hehe mun kenkäpostaus vois olla parin kilometrin mittanen, senpä takia en semmosta oo tehnytkään :D En vaan voi vastustaa kivoja kenkiä...

    http://the-nomi.blogspot.fi

    VastaaPoista
  22. minkä kokoiset noi sun spirit storen korkkarit on? Kelaan vaan kun mulla on nuo samat kultaisina ja mulla ne on kokoa 38 ja onko ne sitten vain normaalia isommat kun mun normaali kengänkoko on 39

    VastaaPoista
  23. Mä on kans tosi onnellinen että mun kengän koko on vaan 39 vaikka mä oon 176 pitkä ! :D

    VastaaPoista
  24. Sulla on tosi kiva ja positiivisen oloinen blogi! :) Lisäks postaukset on mielenkiintoisia. :) Klikkasin itseni lukijaksi. :)

    <3: http://my--lullaby.blogspot.fi/

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥