torstai 9. elokuuta 2012

Hiusasiaa

No nyt päätin saada aikaseks tänki, täs ei oo ihan hirveesti kaikkee asiaa selitettynä, mut kerron just miten laitan hiuksia, mitä lämpösuojaa käytän ja millä aineilla pesen hiukset. Vastaan myös yhteen kampauskysymykseen, jota on tääl monet kysyny.

                                                             1. Hiusten peseminen

Pesen hiukset yleensä joka toinen ilta. Joskus saatan pestä peräkkäisinä päivinä, mut yleensä kahen päivän välein. Iltasin siks, koska haluun rasittaa mun hiuksia vähemmän. Jos käyn iltasin suihkussa, niin mun hiukset kuivuu yöllä ittestään, jollon mun ei tarvi niit erikseen föönata.
Ehottomasti parhain shampoo ja hoitoaine, joita oon käyttäny on Dermosililta tilatut tuotteet (pahottelen kuvien laatua):
Shampoon hinta: 4,90€   
Hoitoaineen hinta: 3,90€

Noi kaks on ehottomasti mun lemppareita. Tekee hiuksista tosi puhtaat, sileet ja hyvän tuoksuset. Noi on semmosii et ku niil on hiukset pessy ni sen jälkee tekee mieli koko ajan vaan haistella hiuksii, ku ne tuoksuu niin puhtailta ja ihanilta! :-D
( Voit tilata niitä täältä http://www.dermoshop.fi/frontpage.asp? )
Suosittelen tosiaanki paljon noita Dermosil-tuotteita taas.


2. Suoristaminen

Suoristan hiukset melkein joka aamu. Muistan ku vielä vuos sitte en käyttäny sitä ennen minkäänlaista lämpösuojaa, joten mun hiukset oli sairaan huonossa kunnossa. En väitä et nytkään mun latvat missään huisin hyväs kunnos olis, mut ainaki paljon paremmassa ku aiemmin, koska käytän superhyvää lämpösuojaa (Franck Provostin). Joskus kaveri sitä ehdotti mulle ja kokeilin, enkä vois olla enempää tyytyväinen!
Sain kaks vuotta sitte suoristusraudan, ja siitäki täytyy sanoo et oon tosi tyytyväinen! Ja siis toi on Braunin suoristusrauta. Jos etit hyvää suoristusrautaa, niin osta ihmeessä. Mul on aika paksut hiukset ja luonnonkiharat, mut tolla suoristuu tosi kätevästi.


3. Kihartaminen

Mä ite kiharran aika harvoin hiuksia, joskus muuten vaan, mut yleensä vaan juhliin ja semmosiin. Ostin 1-2 vuotta sitte Babylissin hiustenkihartimen, ja hyvät kiharat tulee. Niinku aina ennen suoristamista, niin suihkutan tietenki myös ennen kihartamista mun hiuksiin tota lämpösuojaa.


4. Paljon kysytty kampaus

Joo elikkäs mult on tääl aika paljon kysytty, et miten laitan otsatukan tollai ylös ja voisinko joskus tehdä siitä jonku postauksen erikseen. Aattelin et liitän senki nyt tähän samaan syssyyn. 
( Toi ranskanletti vois toki olla vähän hienompi, mut ku sen ite tekee ni se ei oo kovin helppoo saada niin siistin näköseks mitä haluis )

Eli tää on aika simppeli homma... :D 

1. Suoristan hiukset
2. Rupeen tekee normaalia ranskanlettiä
3. Jätän sen reilu 10cm pitkäks ja kiinnitän ohkasella ponnarilla
4. Kohotan kampausta (ettei se mene päätä myöten) ja laitan sen semmosilla tosi huomaamattomilla ja ohkasilla pinneillä pysymään siinä asennossa
5. Suihkutan hiukan lakkaa pitämään tota kampausta

Ja lopputulos on sitte noissa kuvissa. Tota kampausta näkee joissain kuvissa tääl mun blogis, ja tuos on nyt sit yksinkertaisimmat ohjeet sen tekemiseen. Yritin selittää mahdollisimman hyvin ja selkeesti, mut pahottelut jos epäonnistuin. :-D 
Mut joo tykkään tost kampauksest sen takii tosi paljon, koska se pysyy koko päivän tuollasena (vaikka ois tuulinen päivä, niin ei lätsähdä tai mee mitenkään hirveen sekasin heti jos on pistäny sen hyvin kiinni niillä pinneillä)
ja sitte kans hiukset on ihanasti pois silmiltä, eikä niit tarvi huitoo pois koko ajan.


Mun pitäs ny kampaajallekki varmaa päästä vähä latvoi tasottelee yms. Kattoo ny jos saisin vihdoinki luvan värjätä tai edes laittaa raitoja... :D Jos saan luvan, nii aattelin laittaa vähä vaaleempii raitoja mun hiuksiin. Saa nähä sopisko.

Mut toivottavasti ei ny ollu iha turha postaus et jotkut edes sai jotain irti. :-)





67 kommenttia:

  1. Toi ranskanlettikampaus on ihana! <3

    VastaaPoista
  2. Taidan jäädä lukijaks! Oot tosi kaunis ja tää postaus on just sen tyylinen mitä mä tykkään lueskella eli lisää näitä!:) ja hei! kiharra hiuksias useammin, koska kiharat sopii sulle=)

    http://aslongasilovefashion.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva et tykkäät! :) Liityin jo aiemmin lukijaks sulle. Vois kihartaa joo vähä useemmin, en vaa ikinä oikee jaksa... :D

      Poista
  3. Eikö sun porukat oo yleensä antanu värjätä hiuksia, vai mitä tuo 'jos saan luvan' meinas? :D Ihana tuo ranskanlettikampaus, pitäs kokeilla joskus itekki! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutsi ei haluis et väräjisin... Tai se ei anna mun värjätä. Siitä se on kii... :-/

      Poista
  4. sul on luonnostaan tosi ihanan väriset hiukset! vau oon kateellinen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa, no kiitti! :) Ite en juurikaa tykkää täst värist...

      Poista
  5. sun blogi on samaanaikaan sairaanihana ja samaanaikaan ihan hirvee. Ihanaa en jaksa perustella koska sairaanihana on sairaanihana ja hirvee koska oot niin kaunis & laiha & täydellinen niin tulee törkeet itsetuntoongelmat :l

    tää oli sitten kohteliaisuus :)

    VastaaPoista
  6. sun hiukset näyttää lyhyiltä suoristettuna, tai ainakin tossa kuvassa, mikä on otettu takaapäi :o kiharrettuna ne taas näyttää paljo pidemmilt. :D

    mut asiasta toisee, en ikinä opi tekee tota kampausta, koska en osaa ees ranskanlettiä =( yritin äske mut ei siit mitää tullu :D kiva ku toiset vaa osaaa, ite oon nii avuton tommoses näpertämises :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha aijaa :DD must ne näyttää taas pidemmilt suoristettuna.
      Mut kuule sit sun on aika vaikee tehä jos et osaa ranskanlettii... Mut heii opettele tai tee jonku kans joka osaa tehä ton ranskanletin. :) Ja tosiaanki jos tota kampaust tekee pitkää ni kädet väsyy ton letin tekemises. D: et ei se aina oo helppoo mullekkaan.

      Poista
  7. voisitsä tehä joskus videopostausta? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä... Ehkä joskus jos omistan hyvän videokameran ja osaan ladata niitä tänne :D

      Poista
  8. Uu ihana postaus! Sul on nii täydelliset hiukset aaaaaa:)

    VastaaPoista
  9. sulla on kyllä luonnostaan kans tosi kivan väriset hiukset niin miksi ihmeessä niitä värjäämään :) mutta ne raidat vois olla kyllä tosi kivan näkösiä sun hiuksissa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu no siis oon aivan sairaan kyllästyny tähän väriin... Nää hiukset on must jotenki tylsät näin, ni siks mulle kelpais iha just vaik se et laittaisin vaik vaan niit raitoi näihin. Itseasias mielummin niin ku et värjäisin koko hiukset. :-)

      Poista
  10. ihana kampaus, sopii tosi hyvin sulle! :) lueskelin tätä sun blogia ja luin tuolta meikkipostauksesta et käytät tekoripsiä, niin kauan ne kestää sulla ilman vaihtamista? ja eikö ne mee pilalle/irtoile nukkues?! :D
    aattelin itekin testata ku näyttää nii kivoilta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo nyt yli kuukauteen käyttäny tekoripsiä, enkä tuu enää käyttämäänköön paitsi ehkä joskus HARVOIN. Ja siis sillo ku käytin niitä ni ne oli mul päivän, otin yöks pois ja aamul takasi. Tekoripsii ei kannata pitää yöl :D

      Poista
    2. ahaa, okei! :) mut eiks se satu ku ne pitää repii irti? siinähän irtoo omatki ripset?! :DD

      Poista
    3. Noku ne liimataa just siihen omien ripsien päälle siihen _luomeen_... ja ei se satu kunhan ottaa varovasti pois. Ne ei oo mitenkään kiinni omissa ripsissä. :-)

      Poista
  11. Aivan iha banneri sulla!(: Ja tää postaust on kyl yks iha parhain! Sun hiukset on todella upeet!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon! olipa piristävä kommentti :)

      Poista
  12. ahaha mulla on täysin sama lämpösuoja käytös ja sama suoristusrauta kans! ja teen itekki aina joskus tuon saman kampauksen :D

    mutta olisipa mulla sun hiukset <3

    VastaaPoista
  13. Selasin blogiasi ja ei voi muuta sanoa kun että vau! Ehdottomasti jään seuraamaan. :) Olet hurjan nätti! Kirjoitat kivasti, kuvat on upeita, muokkaat kuvia kivasti, postausaiheesi on kiinnostavia ja... Mahtavaa! :) Ja tämän postauksen luettuani harkitsen vakavasti myös lämpösuojan hankkimista. :D O-ou, siksiköhän hiukset on tosi kuivat ja kärsineet hmm.. x) -bufi/marm

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tosi paljon! Se on aina yhtä piristävää kuulla et mun blogista tykätään ja että edes jotkut pitää tätä mielenkiintosena. :-) Ja todellakin kehottaisin ostaa tuon lämpösuojan. Se oikeesti suojaa sun hiuksii just siltä liialta kuivuudelta ja hiukses kärsii paljon vähemmän. :-)

      Poista
  14. tosi kiva postaus, itekki tykkään jsut dermosilin tuotteista! :) kävisiks kurkkaamassa myös mun ja kaverini yhteisen blogin : http://nennandmaija.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  15. Voi jos oisin sä/mulla olis sun hiukset niin en värjäis. Kun olin 10 v niin otin omiin eli sun värisiin hiuksiin vaaleita raitoja. Sit kun ne ei enää riittäny niin värjäsin hiukset blodiks. Mulla oli sitten vuosia blondikierre ja mun luonnostaan tosi paksut ja kiiltävät hiukset tippuili ja ne on aivan hirvittävässä kunnossa. Päätin tos keväällä että ryhdyn tavoittelee mun omaa väriä ja värjäys on aina epäonnistunu vaikka olisin käyny parturissa.. nytki on ihan oranssit hiukset :< tekisin mitä vaan jos mul olis oman väriset hiukset (sun väriset :D). Mut tee kuten haluut mut ei kannata siirtyy raidoista kovin mihinkään.. Sori KUNNON ROMAANI DDD:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :( Oon kuullu et aika useilla on käyny noin... Mut tosiaanki blondiks en ikinä värjää kokonaan, ne ei sopis mulle yhtään. Noi vaaleet raidat ois mun mielestä nätit mun hiuksiin. Mut ne ois sit vaan ne raidat! :D

      Poista
  16. tosi kiva postaus! :) ihanat hiukset sulla <3

    VastaaPoista
  17. Ihana banneri ! Ja oot tosi kaunis:)
    Hiuspostaus on kyllä kiva myös !

    http://esminn.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  18. Tykkään sun bannerista ja ihnat noi sun hiukset !!!! (:

    VastaaPoista
  19. apua oot tosi kaunis ! (-:
    http://itwaslikeadreamiida.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi kiitti! :)

      Käyn tsekkaas sun blogin.

      Poista
  20. tää oli tosi kiva postaus, ja sulla on aivan ihanat hiukset.. ♥

    VastaaPoista
  21. oot liian täydellisen näkönen! :( oon kade.

    http://id-bn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :( en kyllä ole!

      Käyn kurkkaa blogis :)

      Poista
  22. voi ku oot kaunis! ja ihana toi sun banneri :)

    VastaaPoista
  23. Sulla on tosi kivat hiukset ja tää postaus oli kiva:-)

    karoliinannn.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva et tykkäsit :)

      kävin just kattomas sun blogin :)

      Poista
  24. hei anna meille kuva, jossa et oo tehny sun hiuksille mitään (paitsi harjannu tms), kun haluisin nähä millaset sun luonnonkiharat on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu varmaan jossain postauksessa näätte. :D

      Poista
  25. oot tosi kaunis ja ihana banneri:)

    VastaaPoista
  26. sulle sopis raidat :) mul o raitoi ja ne on mun mielest kivemmat ku blondiks värjääminen:) ja non varmaaan miljoonannen kerran tää on tosi kiva blogi ! www.siniiz.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii mäki mietin... :) Ja kiitti, käyn kattoo blogis! :)

      Poista
  27. äää sun hiukset on liian ihanat!:( sun hiuksillehha pystyy väkertää vaikka minkälaisii kampauksii ku ne on noi pitkät ja paksut...
    http://enskaeltsublogi.blogspot.fi/ <--- tehtiin uus yhteine blogi mun kaverin kans,ni käyhä kurkkaa ja voi antaa vinkkejä kaikkeen ulkoasuun,kuviin yms :D ei olla vielä sitä kellekkäää mainostettukkaa..

    VastaaPoista
  28. Oi oot nii nätti!! (: Ja ihana toi lettikampaus, sopii siulle tosi hyvi!! (: Liityin muute tänää lukijaks koska tää blogi vaikuttaa mielenkiintoselta ja sellaselt mitä on kiva lukee (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! ja ooi kiva kuulla et tykkäsit :)

      Poista
  29. käyks niiku suihkus joka toinen päivä vai peseks vaa hiukset sit joka toine :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis käyn suihkus joka päivä mut pesen hiukset joka toine päivä :D

      Poista
  30. Sää oot NIIIIN kaunis (: ehkä kaunein suomalainen ''teini''tytö jonka oon nähnyt :) sun blogin teksti on tosi kivasti kirjotettu ja sitä jaksais lukea vaikka millä mitoin :D uskon et tulevaisuudessa tää blgi saattaa olla suosittukkin :D (tarkoitan että sulla saattaa olla jopa 1000 lukihaa (:)
    voisitko tehdä muutes joskus videopostauksen? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooi kiitti! Olipas piristävä viesti :) Ja ehkä joskus ku osaan ladata niitä tänne ja omistan semmosen hyvän videokameran :DD Onhan meil joku mut en oo ikin käyttäny sitä

      Poista
  31. Oot niin nätti ja oon älyttömän kateellinen sun hiuksille!! :)

    http://mariaagvelina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  32. Mäki tykkään et noi dermosill tuotteet on hyviä :)! ihana muuten toi kampaus ;o

    VastaaPoista

♥ Jätä ihmeessä kommentti ♥